- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Uždraudus „Belaruskalij“ trąšų tranzitą per Lietuvą, Baltarusijos režimas skolingas neliko. Jau nuo kitos savaitės per Baltarusiją iš Lietuvos negalės riedėti naftos produktai ir trąšos.
Klaipėdos uostas sako – nuostoliai didžiuliai. „Mes skaičiuojame apie 2,5 mln. tonų. Tai yra gana nemažai“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Algis Latakas.
Galimi uosto nuostoliai eurais dar skaičiuojami, o „Lietuvos geležinkeliai“ savuosius jau suskaičiavo. „Jeigu visus metus nebūtų vežami naftos produktai ir visus metus nebūtų vežamos trąšos tranzitu per Baltarusiją ir nebūtų jokių kitų alternatyvų, tuomet prarastume apie 17 mln. eurų pajamų“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas.
Kol vieni skaičiuoja būsimus praradimus, kiti svarsto alternatyvius tranzito kelius: „Galima ir vadinama Šeštokų kryptis, galimas ir jūros kelias“.
„Prisitaikyti galima, prisitaikyti reikia ir kad šis režimas pagal savo agresyvumą yra pakankamai lengvai prognozuojamas ir jo veiksmai yra įspėjami“, – teigė prezidentas Gitanas Nausėda.
Tačiau alternatyvūs keliai logistikos specialistų skaičiavimais gali būti brangesni ir ne keliais procentais. „Iki kartų. Taip pavadinkime. Tai yra iš tikrųjų yra nemenkas dalykas. Reikia žiūrėti gavimo taškus. Nes, jeigu ir imkime Ukrainą, Ukraina yra ne Lietuvos ploto valstybė ir praktiškai reikia žiūrėti, kur tie taškai, kokie priėjimai“, – sakė asociacijos „Lineka“ viceprezidentas Tautgintas Sankauskas.
Tranzitas per Baltarusiją itin aktualus didžiosioms įmonėms – „Lifosai“, „Achemai“ ir „Orlen Lietuvai“.
„Viena iš alternatyvų, kurią mes praėjusiais metais testavome, tai krovinių gabenimas per Mockavos terminalą, kurį praėjusiais metais įsigijome, juos nukreipiant į Lenkiją ir taip pasiekiant mūsų Ukrainos klientus“, – teigė „Orlen Lietuva“ atstovė Kristina Gendvilė.
Ženklaus poveikio Lietuvos ekonomikai šis sprendimas neturėtų padaryti.
Tačiau kyla problemų – Lenkijos geležinkelių vėžė siauresnė nei Lietuvos. „Lenkijoje iš tiesų yra siauresnė vėžė, tačiau Lietuvoje mes turime galimybes pakeisti vėžę iš tos vadinamosios platesnės į siauresnę ir įvažiuoti į Lenkiją ir Ukrainoje taip pat pakeisti. Tai tam tikros papildomos operacijos iš tiesų yra, bet tai neuždaro galimybės vežti krovinius per Lenkiją“, – situaciją komentavo „Lietuvos geležinkelių“ atstovas M. Dubauskas.
Apie tokias alternatyvas žino ir Klaipėdos uostas, tačiau jos nedžiugina. „Yra keliai, kuriais galima nuvažiuoti į tas valstybes, kurias vyksta kroviniai tranzitu per Baltarusiją, per Lenkiją, Latviją, kitas teritorijas ir tokiu būdu aplenktų Klaipėdos uostą“, – teigė A. Latakas.
Verslui sukant galvas, ką daryti, Vyriausybė nuostolių nesureikšmina. „Tos prekės, kurios keliauja tranzitu per Baltarusiją, manome, kad jos yra rinkoje patrauklios, jos yra parduotinos ir už šiek tiek brangiau. Todėl tikėtina, kad galima sudėlioti ir kitas logistines grandines, ne tik per Baltarusiją. Todėl ženklaus poveikio Lietuvos ekonomikai šis sprendimas neturėtų padaryti“, – kalbėjo finansų ministrė Gintarė Skaistė.
Įmonėms žadama ir pagalba – lengvatinės paskolos. „Paskola yra toks dalykas, kurį reikia grąžinti. Pirmiausia, kad grąžinti paskolą, reikia vystyti ir vykdyti verslą“, – teigė A. Latakas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies1
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai8
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui6
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.3
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...