- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lapkričio 3-iąją sukanka 50 metų, kai Lietuvoje atidaryta magistralė Vilnius–Kaunas. Tuo metu tai buvo pirmoji tokio tipo magistralė Sovietų Sąjungoje ir laikoma vienu moderniausių kelių. Magistralės statybos truko 5 metus. 1970 m. eismo intensyvumas magistralėje Vilnius–Kaunas vidutiniškai buvo 5 800 automobilių per parą.
Šiandien vidutinis metinis eismo intensyvumas šiame ruože viršija 30 tūkst. automobilių. Tai didžiausias transporto srautas ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos (Latvija, Estija) šalyse.
Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus teigimu, magistralė Vilnius–Kaunas yra labai svarbi tiek Lietuvos, tiek tarptautiniam susisiekimui, todėl šio kelio techninei būklei palaikyti skiriamas ypatingas dėmesys. Ministro įsakymu eismo sąlygų ir saugos gerinimui pagrindiniame šalies kelyje Vilnius–Kaunas skirta dar 7,4 mln. eurų ES fondų investicijų.
„Tikimės, kad papildomos investicijos pagerins susisiekimą tarp regionų centrų ir užtikrins vietiniams kelio naudotojams bei tranzitu pravažiuojančioms transporto priemonėms tarptautinius standartus atitinkančias eismo sąlygas“, – pabrėžia J. Narkevičius.
„Prieš pusšimtį metų nutiestu keliu šiandien rieda gerokai daugiau automobilių, todėl saugios ir patogios eismo sąlygos privalo būti užtikrintos. Šiuo tikslu diegiamos modernios saugos ir eismo valdymo priemonės, apie kurias prieš 50 metų ir kelių statytojai, ir eismo dalyviai galėjo tik pasvajoti“, – sako VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.
Kai bus įdiegtos saugaus eismo priemonės ir atlikta atskirų kelio ruožų rekonstrukcija, kelias atitiks automagistralei taikomus reikalavimus ir juo bus galima važiuoti 130 km/val. greičiu vasarą ir 110 km/val. greičiu žiemą.
Pasak R. Lipkevičiaus, Kelių direkcijos vienas prioritetų – kuriant patogią, saugią ir greito susisiekimo infrastruktūrą – vystyti automagistralių tinklą šalyje. Šį užmojį patvirtina valstybinės reikšmės keliuose atliekami darbai, o vieni didžiausių pokyčių vairuotojų laukia būtent kelyje Vilnius–Kaunas.
Šiuo metu kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože tarp Vilniaus ir Kauno vyksta intensyvūs rekonstravimo darbai. Atskiruose ruožuose darbai jau baigti, tačiau visas projektas bus baigtas įgyvendinti kitais metais. Kai bus įdiegtos saugaus eismo priemonės ir atlikta atskirų kelio ruožų rekonstrukcija, kelias atitiks automagistralei taikomus reikalavimus ir juo bus galima važiuoti 130 km/val. greičiu vasarą ir 110 km/val. greičiu žiemą. Čia bus užtikrintos saugios ir patogios eismo sąlygos, atitinkančios transporto srauto dydį, kelio reikšmę ir tarptautinius standartus.
Įgyvendinant magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda projektą ruože nuo Vilniaus iki Kauno įrengiami metaliniai apsauginiai atitvarai skiriamojoje kelio juostoje, dalyje kelio ruožų įrengiamos tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų. Taip pat rekonstruojamos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengiami pėsčiųjų takai ir perėjos skirtingame lygyje, montuojamos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos, įrengiamas apšvietimas, atliekami kiti darbai.
Kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas nuo 10,00 iki 95,00 km rekonstruojamas pagal penkias sutartis (projektas susideda iš 5 ruožų rekonstravimo) VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos pasirašytas su 2 rangovais. Bendra viso projekto vertė – apie 43 mln. eurų. ES investicijų dalis, skirta šio projekto įgyvendinimui, dabar siekia 25,8 mln. eurų.
Šių metų birželį buvo baigtas magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 100,47 iki 101,79 km kapitalinis remontas. Darbai šiame etape vyko nuo Kleboniškio tilto iki Sargėnų sankryžos – ruožas yra išplatintas iki 10 eismo juostų, papildomai įrengtos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, taip pat įrengta atraminė siena, daugiau nei 1 km ilgio triukšmo užtvara kairėje kelio pusėje. Šie darbai kainavo apie 17,5 mln. Eur.
2021 metų vasarą bus baigta viena svarbiausių Vilnius–Kaunas rekonstravimo projekto dalių – Neries krantus prie Kauno sujungs naujas tiltas. Vykdant projektą „Dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 99,29 iki 100,47 km rekonstravimo projekto įgyvendinimo“ taip pat bus pastatytas viadukas per Jonavos gatvę, o dešinėje magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda pusėje nutiestas jungiamasis kelias. Šio projekto vertė – daugiau kaip 32 mln. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Armonaitė: GPM dalies perskirstymas gynybai savivaldybių pajamų nemažintų1
Prezidentui sukritikavus Laisvės partijos siūlymą dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė sako, kad savivaldos pajamos ...
-
Apklausa: daugiau nei pusė gyventojų pritaria draudimui rusams ir baltarusiams įsigyti NT3
Beveik šeši iš dešimties gyventojų pritaria draudimui Rusijos ir Baltarusijos piliečiams įsigyti nekilnojamojo turto Lietuvoje, rodo Notarų rūmų ketvirtadienį paskelbta bendrovės „Vilmorus“ apklausa. ...
-
Seimas balsuos, ar griežtinti taksi ir pavežėjų veiklą6
Seimas ketvirtadienį apsispręs, ar nuo 2025-ųjų sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą – parlamentarai balsuos dėl naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančių Kelių transporto kodekso pataisų. ...
-
Seimas balsuos dėl sankcijų pratęsimo rusams, baltarusiams, vėl siūloma riboti keliones
Parlamente ketvirtadienį numatytas galutinis balsavimas dėl nacionalinių sankcijų pratęsimo Rusijos ir Baltarusijos piliečiams. ...
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų2
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies2
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai18
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...