- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo liepos, kai įsigaliojo konkurenciją tarpmiestinių autobusų rinkoje skatinančios pataisos, į rinką naujų dalyvių kol kas neatėjo, tačiau jie domisi galimybe aptarnauti maršrutus, teigia Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) vadovas Genius Lukošius.
„Šiandien nėra, bet yra aktyviai dominasi, žinom tikrai, kad yra domimasi ir tikimės, kad vis dėlto ateis nauji (vežėjai – BNS) koks ir buvo reformos tikslas: rinkos atvėrimas, kad galėtų ateiti nauji“, – BNS sakė G. Lukošius, trečiadienį šiuos klausimus aptaręs su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu.
„Ministras išsakė lūkestį, kad mūsų vykdomos visos pertvarkos būtų kuo patogesnės keleiviui, kad būtų pasiekiamumas didesnis, kad būtų daugiau reisų“, – teigė G. Lukošius.
Pasak LTSA vadovo, liepą įsigaliojus Kelių transporto kodekso pataisoms tarpmiestinių maršrutų nesumažėjo: „Pats tinklas tikrai yra labai panašus išlikęs, pasiekiamumas yra panašus“.
Vis dėlto, G. Lukošiaus teigimu, iš rinkos jau pasitraukė keli senbuviai, tačiau jų maršrutais važiuoja kitų bendrovių autobusai.
„Iš tikrųjų buvo keletas (pasitraukusių – BNS), bet vis tiek tie reisai dubliuojasi, tuo pačiu maršrutu veža kitu laiku. (...) Visi turbūt planuoja, tas pereinamasis laikotarpis kurį laiką sprendžia, bet vėliau vis tiek tektų tuos reikalavimus atitikti, tai turbūt ir skaičiuoja visi tuos kaštus, kurie lauks: tai ir naujų autobusų įsigijimas, ir taip toliau“, – kalbėjo G. Lukošius.
LTSA anksčiau skelbė, kad birželio pabaigoje didžioji dalis vežėjų buvo apsisprendę tęsti veiklą pagal naują tvarką ir pasirašė su administracija tai numatančias sutartis.
Tarp esminių reformos permainų yra reikalavimai, kad vežėjų autobusai būtų ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų jų amžius turės būti iki 10 metų.
Į maršrutų aptarnavimą pretenduojančios įmonės privalės turėti metus galiojančią banko ar draudimo bendrovės garantiją, kurios dydis bus apskaičiuojamas maršruto atstumą kilometrais padauginus iš pusės metinių reisų skaičiaus. Nesilaikant leidimo sąlygų vežėjas privalės mokėti 10 proc. garantijos sumos.
Reforma numato, kad nuo liepos į tarpmiestinių autobusų rinką ateinantys keleivių vežėjai šiuos reikalavimus turės atitikti iš karto, tuo tarpu senbuviams prisitaikyti prie keičiamų sąlygų suteikiamas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis.
LTSA duomenimis, praėjusių metų pabaigoje Lietuvoje buvo 260 tolimojo susisiekimo maršrutų, kuriuos aptarnavo 35 įmonės, su jomis kas penkerius metus būdavo pratęsiamos sutartys. Tvarką keičiančios kodekso pataisos inicijuotos siekiant pritraukti į rinką naujų dalyvių, nes konkurencijos šiame versle trūksta, anksčiau konstatavo Konkurencijos taryba.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai17
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu15
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje8
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną4
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams2
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...
-
G. Landsbergis Pietų Korėją vadina esmine partnere Indijos ir Ramiojo vandenyno regione
Lietuva mato Pietų Korėją kaip esminę partnerę Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, penktadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM). ...