Lietuvos transporto ir logistikos verslas šiemet augo 9 proc.

  • Teksto dydis:

Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus pajamos pirmąjį šių metų pusmetį siekė iki 9,2 mlrd. eurų -– 9 proc. daugiau nei pernai tuo pat laiku, rodo Susisiekimo ministerijos parengta apžvalga.

Daugiau nei 3 proc. augo krovinių pervežimai, 15 proc. – keleivių, o vien oro uostų keleivių – 20 proc., lėktuvų užimtumo rodikliai grįžo į iki pandemijos buvusį lygį, pranešė Susisiekimo ministerija.

Ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo grupės vyresnioji patarėja Natalija Baranauskienė teigė, kad sektoriaus augimui labiausiai įtakos turėjo logistikos ir sandėliavimo įmonių pajamos ir beveik 12 proc. didėję tiek tarptautinių, tiek vidaus vilkikais pervežamų krovinių srautai.

„Be to, pastebime, kad žmonės grįžo prie ankstesnių įpročių ir persėdo į viešąjį transportą, aktyviai vėl keliauja tiek autobusais, tiek traukiniais ir lėktuvais“, – pranešime sakė N. Baranauskienė.

Išankstiniais duomenimis, pasaugų eksporto pajamos šiemet per 6 mėnesius augo 7 proc. iki 4,63 mlrd. eurų, investicijos į sektorių – 53 proc., iki 0,76 mlrd. eurų.

Pastebime, kad žmonės grįžo prie ankstesnių įpročių ir persėdo į viešąjį transportą, aktyviai vėl keliauja tiek autobusais, tiek traukiniais ir lėktuvais.

 

Krovinių vežimo apimtys augo 3,3 proc. iki 76,2 mln. tonų: keliais vežta 59,1 mln. tonų (11,6 proc. daugiau), vidaus vandenų transportu – 0,84 mln. tonų (39 proc. daugiau), tačiau 19 proc. mažėjo vežimų geležinkeliais – iki 13,1 mln. tonų.

Pasak ministerijos, krovininis transportas išlieka palankioje padėtyje dėl sparčiau mažėjančios infliacijos bei degalų kainų, tuo metu dėl karo Ukrainoje ir sankcijų įvairiems kroviniams iš Rytų bendrą jų mažėjimą kiek kompensavo augę grūdų, mineralinių produktų vežimai šalies viduje.

Kitų Baltijos šalių geležinkelių krovinių apimtys taip pat mažėjo – Latvijoje ir Estijoje kritimas siekė atitinkamai 38 proc. ir 70 proc.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių