Mėgstamo autoriaus knyga vis dar randa vietą tautiečių pirkinių krepšelyje. Tai patvirtina kylantys leidyklų ir knygynų uždarbiai.
Tapo kasdiene preke
Pieno, mėsos ir kitų kasdienio vartojimo prekių gamintojai skundžiasi, kad lėtėjant ekonomikos augimui mažėja gyventojų perkamoji galia, todėl jie taupiau apsiperka, išrankesni komplektuodami net būtiniausių prekių krepšelį.
"To pasakyti apie knygų rinką negalėtume. Iš tiesų kelerius pastaruosius metus justi stabilus knygų rinkos augimas, daugiausia susijęs su tuo, kad vis daugiau dėmesio žmonės skiria savišvietai, skaito knygas", – sakė "Alma litteros" įmonių grupės vadovas Arvydas Andrijauskas. Jo teigimu, knyga – jau nebe laisvalaikio prekė. Regis, ji tapo privaloma lietuvio pirkinių krepšelyje.
A.Andrijauskas pabrėžė, kad per devynis šių metų mėnesius skaitytojai nupirko tiek leidyklos išleistų knygų, kiek per visus praėjusius metus.
Populiarūs užsienio autoriai
Knygų leidybos suklestėjimu džiaugiasi ir bendrovės "Baltų lankų leidyba" vykdomoji direktorė Rasa Meiduvienė: "Atvirai pasakysiu: negalėčiau nurodyti nė vienos nesėkmingai mūsų išleistos knygos per pastaruosius kelerius metus – žmonės domisi literatūra ir jai negaili pinigų."
Visos leidyklos akylai stebi pasaulines tendencijas, ieško produktų, kurie sudomintų mūsų šalies skaitytojus.
"Tokių knygų kaip "Haris Poteris" ar kitų skaitomiausių pasirodymas lietuvių kalba, pasaulinių literatūros žvaigždžių vizitai Lietuvoje atkreipia žmonių dėmesį į knygas, skatina užsukti į knygynus", – įsitikinęs A.Andrijauskas.
Minkšti viršeliai nepaklausūs
Siekdamos vartotojams pasiūlyti pigesnių knygų kai kurios leidyklos jas leidžia minkštais viršeliais, ant prastesnio popieriaus. Viena tokių – "Baltos lankos".
"Vadinamasis kišeninis formatas paklausus, nes patogus, tačiau vis tiek daugiau žmonės dairosi į knygas kietais viršeliais ir yra linkę mokėti pora litų daugiau, bet turėti patvaresnę knygą", – sakė pastebėjusi R.Meiduvienė.
"Alma litteros" atstovas A.Andrijauskas skaičiuoja, kad leidžiant knygas minkštais viršeliais nelabai apsimokėtų siūlyti jas pigiau, nes mūsų šalies rinka nedidelė.
Skaitytojams knyga yra vertybė, jie tikisi, kad išvaizdos ji nepraras ir tada, kai bus perskaitę keli žmonės. Be to, kai kurie žmonės knygų ieško ir bibliotekose, kur vieną skaito keli šimtai skaitytojų, o knygos minkštais viršeliais labai greitai taptų nepatrauklios.
Medžioja nuolaidas
Kiekviena leidykla bent kartą per metus skelbia didįjį knygų išpardavimą – kai kurioms knygoms per tokias akcijas taikomos itin didelės nuolaidos.
"Knygų mylėtojai seka tokias akcijas ir per jas pasipildo namų bibliotekas. Iš tiesų, pirkti tiesiai iš leidyklos visada pigiau", – sakė "Baltų lankų" vykdomoji direktorė R.Meiduvienė. Ši leidykla išpardavimus paprastai rengia kiekvienų metų pabaigoje.
Visą spalį "Pegaso" knygynuose grožinei, vaikų, paauglių, jaunimo, informacinei ir pažintinei literatūrai taikomos rudeninės nuolaidos, siekiančios iki 70 proc.
"Panašią akciją rengėme pavasarį, ir ji pasiteisino – knygynuose apsilankė daugiau kaip 71 tūkst. pirkėjų. Todėl nuolaidų siūlome vėl", – aiškino knygynų tinklo "Pegasas" vadovas Mindaugas Balčiūnas.
Kai kurias knygas iki 3 litų nukainoti nusprendė "Alma littera", "Baltos lankos", "Nieko rimto", "Tyto alba" ir kitos leidyklos.
Akcijos sėkmė
Pirmą akcijos savaitę "Pegaso" knygynuose apsilankę skaitytojai įsigijo daugiau kaip 30 tūkst. į akciją įtrauktų knygų.
Daugiausia dėmesio sulaukė Johno Irvingo "Sidro namų taisyklės". Šį romaną įsigijo per 2500 skaitytojų.
Ne mažiau populiarios brolių Grimmų "Vaikų ir namų pasakos" – visų keturių tomų nupirkta daugiau kaip 6500.
Lietuvoje išleista knygų ir brošiūrų
2005 m. 4223
2006 m. 4548
2007 m. 4567
Šaltinis: Statistikos departamentas
Naujausi komentarai