- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva ir bendramintės šalys dėl koronaviruso krizės ragina Europos Sąjungos (ES) institucijas atidėti prieštaringai vertinamo vežėjų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo svarstymą ir priėmimą, kol nesibaigs pandemija ir nebus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui.
Susisiekimo ministerijos pranešime teigiama, kad laišką, kuriame kreipiamasi į Europos transporto komisarę, ES Tarybai pirmininkaujančią Kroatiją ir visų ES šalių transporto ministrus, taip pat pasirašė Bulgarijos, Kipro, Latvijos, Lenkijos, Maltos, Rumunijos ir Vengrijos transporto ministrai.
„Didžioji dauguma ES transporto kompanijų yra smulkiojo ir vidutinio verslo įmonės, kurios yra itin pažeidžiamos. Esamoje sudėtingoje situacijoje ES turėtų rūpintis šių įmonių palaikymu, taip kaip yra padedama oro vežėjams nustatant naują tinkamą teisinį reglamentavimą“, – teigiama transporto ministrų laiške.
„Vietoje to, rengiamasi patvirtinti Mobilumo paketą, kurio nuostatos kartu su koronaviruso pasekmėmis suduos stiprų smūgį Europos transporto įmonėms. Šio poveikio stiprumą sunku numatyti“, – sako ministrai.
Jie atkreipia dėmesį, kad situacija transporto sektoriuje yra visiškai kitokia nei 2015 metais, kuomet buvo pradėtas svarstyti Mobilumo paketas.
Anot pranešimo, įgyvendinus Mobilumo paketo nuostatas, Europos transporto sektoriui būtų dar sudėtingiau susidoroti su sunkia ekonomine situacija, kuri yra tikėtina pasibaigus koronaviruso pandemijai.
„Neabejotina, kad ES ekonominė situacija pasibaigus koronaviruso pandemijai bus visiškai pasikeitusi. Kelių transporto sektoriui būtini nauji sprendimai, atitinkantys naują realybę“, – teigiama ministrų laiške.
„Todėl skubiai raginame nutraukti tolimesnes Mobilumo paketo teisines procedūras, atsižvelgiant į COVID-19 pandemiją bei jos poveikį kelių transporto sektoriui ir ES ekonomikai“, – teigia ministrai.
Mobilumo paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.
Bene daugiausiai diskusijų sulaukia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių vežėjų įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį. Dėl jo dar bus rengiamas balsavimas Europos Parlamente. Jo data dar nenustatyta, anksčiau buvo manoma, kad jis turėtų vykti ne anksčiau kaip gegužę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje3
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?14
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai6
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos4
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių3
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...