- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva ir bendramintės šalys dėl koronaviruso krizės ragina Europos Sąjungos (ES) institucijas atidėti prieštaringai vertinamo vežėjų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo svarstymą ir priėmimą, kol nesibaigs pandemija ir nebus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui.
Susisiekimo ministerijos pranešime teigiama, kad laišką, kuriame kreipiamasi į Europos transporto komisarę, ES Tarybai pirmininkaujančią Kroatiją ir visų ES šalių transporto ministrus, taip pat pasirašė Bulgarijos, Kipro, Latvijos, Lenkijos, Maltos, Rumunijos ir Vengrijos transporto ministrai.
„Didžioji dauguma ES transporto kompanijų yra smulkiojo ir vidutinio verslo įmonės, kurios yra itin pažeidžiamos. Esamoje sudėtingoje situacijoje ES turėtų rūpintis šių įmonių palaikymu, taip kaip yra padedama oro vežėjams nustatant naują tinkamą teisinį reglamentavimą“, – teigiama transporto ministrų laiške.
„Vietoje to, rengiamasi patvirtinti Mobilumo paketą, kurio nuostatos kartu su koronaviruso pasekmėmis suduos stiprų smūgį Europos transporto įmonėms. Šio poveikio stiprumą sunku numatyti“, – sako ministrai.
Jie atkreipia dėmesį, kad situacija transporto sektoriuje yra visiškai kitokia nei 2015 metais, kuomet buvo pradėtas svarstyti Mobilumo paketas.
Anot pranešimo, įgyvendinus Mobilumo paketo nuostatas, Europos transporto sektoriui būtų dar sudėtingiau susidoroti su sunkia ekonomine situacija, kuri yra tikėtina pasibaigus koronaviruso pandemijai.
„Neabejotina, kad ES ekonominė situacija pasibaigus koronaviruso pandemijai bus visiškai pasikeitusi. Kelių transporto sektoriui būtini nauji sprendimai, atitinkantys naują realybę“, – teigiama ministrų laiške.
„Todėl skubiai raginame nutraukti tolimesnes Mobilumo paketo teisines procedūras, atsižvelgiant į COVID-19 pandemiją bei jos poveikį kelių transporto sektoriui ir ES ekonomikai“, – teigia ministrai.
Mobilumo paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.
Bene daugiausiai diskusijų sulaukia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių vežėjų įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį. Dėl jo dar bus rengiamas balsavimas Europos Parlamente. Jo data dar nenustatyta, anksčiau buvo manoma, kad jis turėtų vykti ne anksčiau kaip gegužę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis1
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas88
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...