- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusiais metais Lietuvos reklamos apimtys, lyginant su 2013 metų duomenimis, paaugo 5,3 proc. 2014 metais reklamos apimtys daugiausiai išaugo lauko statinėje reklamoje, radijo ir TV, kiek mažiau – vidaus ir kino reklamoje. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir verslo konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas reklamos rinkos tyrimas.
„Analizuojant visų praėjusių metų reklamos apimčių duomenis, pastebimi keli svarbūs pokyčiai. Lauko statinė reklama, kuri praėjusiais metais augo daugiausiai, lyginant su 2013 m. rezultatais, pasiekė 18,7 proc. kilimą. Po ilgą laiką trukusio reklamos apimčių kritimo praėjusių metų pavasarį stabilizavosi ir paaugo žurnalų reklamos plotas. Tiesa, susumavus gruodžio mėnesio duomenis, žurnaluose reklamos plotas nežymiai nukrito – 0,7 proc. Nuo 2014 m. rugpjūčio mėnesio augimo tendencijas parodė vidaus TV reklamos apimtys“, – sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Labiausiai gross biudžetus praėjusiais metais didino interneto ir mobiliojo ryšio tiekėjai – net 106 proc. Greitųjų kreditų reklamdavių šuolis gruodžio mėnesį lėmė, kad jų reklamos gross biudžetai, lyginant dviejų metų duomenis, paaugo 58 proc. Paskolų, lizingo paslaugų teikėjų gross investicijos augo 53 proc. Gross investicijos mažėjo lengvųjų keleivinių automobilių (20 proc.), šokoladinių batonėlių (8 proc.) ir mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (3,5 proc.) reklamai.
„Dėl vykdytos intensyvios socialinės reklamos kampanijos paskutinį metų mėnesį labiausiai reklamos investicijas didinusiu reklamdaviu tapo „Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos” (396 proc.), antroje vietoje atsidūrė „Senukai” (112 proc.), toliau rikiuojasi maisto papildų reklamuotojas „Walmark” (97 proc.). Tarp labiausiai mažinančių gross biudžetus reklamdavių – „Mondelez International” (42 proc.), „Unilever” (31 proc.) ir „Mars” (28 proc.)”, – teigė G. Juronienė.
Be lauko reklamos, sparčiausiai pernai metais augo radijo reklama. 2014 m. buvo transliuota 7 mln. 783 tūkst. sekundžių reklamos. Tai buvo 11,2 proc. daugiau nei 2013 m.
Kitas svarbus 2014 m. reklamos kanalas – televizija. Lyginant 2014 ir 2013 metų rezultatus, reklamos kiekiai televizijoje paaugo 6,1 proc. Per 2014 metus buvo ištransliuota 1 mln. 588 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant dvejų metų duomenis, sumažėjo 6,9 proc. Laikraščiuose reklamos plotas smuktelėjo 10,2 proc., žurnaluose – 0,7 proc. Iš viso laikraščiuose per praėjusius metus buvo išspausdinta 11 mln. 447 tūkst., žurnaluose – 6 mln. 727 tūkst. kv.cm. reklamos.
Lauko video ekranuose per 2014 metus buvo transliuota 3 mln. 262 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2013 metais, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 12,4 proc.
Praeitais metais ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 40,6 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2013 m. duomenimis, šis rodiklis sumažėjo 0,9 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant praėjusių ir 2013 metų rezultatus, paaugo 0,7 proc.
Kino reklama, lyginant dviejų metų duomenis, augo 4,4 proc. Per praėjusių metų dvylika mėnesių iš viso buvo parodyta 318 tūkst. reklaminių klipų.
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 99 proc., spauda – 90 proc., radijas – 90 proc., lauko reklama – 90 proc., lauko video reklama – 90 proc., kino reklama – 85 proc., interneto banerinė reklama 80 proc., fillboard reklama – 100 proc., vidaus tv reklama – 80 proc. reklamos rinkos apimties.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis1
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas92
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...