- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šalyje fiksuojant dviženklę infliaciją, sparčiai augant degalų kainoms, keleivių vežėjams susiduriant ir su kitais ekonominiais sunkumais, Seimo, Vyriausybės ir atsakingų šalies ministerijų prašoma taikyti kompensacijas Lietuvos keleivių vežėjams. Įspėjama, kad dėl augančių išlaidų jau netrukus bilietai keleiviams gali brangti dešimtadaliu.
Kreipimąsi į Vyriausybę, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų, Susisiekimo ministerijas, Seimo Ekonomikos komitetą antradienį išsiuntė Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.
Asociacijos viceprezidentas, Keleivinio transporto tarybos pirmininkas Rimantas Martinavičius sako, kad nuo metų pradžios pastebimai išaugus elektros energijos ir dyzelinio kuro kainoms, augant infliacijai ir kintant makroekonominei aplinkai, keleivių vežėjai susiduria su milžiniška finansine našta.
Gali būti, kad kai kurios kelionės autobusais brangs jau liepą.
„Brangsta ne tik degalai, didėja ir kitos išlaidos: elektra ir gamtinės dujos, kurios pabrangusios beveik penkis kartus. Dalis vežėjų turi gamtinėmis dujomis ar elektra varomus autobusus. Dėl išaugusių išlaidų mums nelieka jokios išeities kaip kelti bilietų kainas, o tai neišvengiamai pajus ir paprasti keleiviai. Gali būti, kad kai kurios kelionės autobusais brangs jau liepą“, – teigė R. Martinavičius.
Pasak jo, šiuo metu tarpmiestinio ir tolimojo susisiekimo vežėjai skaičiuoja patiriamas išlaidas ir spręs, ką daryti toliau. R. Martinavičiaus teigimu, daugeliui vežėjų dauguma maršrutų tapo nuostolingi, todėl jau netrukus jie gali būti priversti ženkliai didinti bilietų kainas. Jo teigimu, bilietai gali brangti tiek keliaujantiems privačių vežėjų, tiek savivaldybių transportu – augančios infliacijos ir degalų kainos palietė visus sektoriaus vežėjus.
Pavyzdžiui, jei dabar tarpmiestinio susisiekimo bilietas autobusu iš Vilniaus į Kauną kainuoja apie 8,5 Eur, tai jis gali brangti iki beveik 10 Eur, o jei bilietas iš Vilniaus į Klaipėdą kainuoja 23 Eur, jo kaina gali išaugti iki 26 Eur, jei iš Kauno į Klaipėdą nuvykti dabar kainuoja apie 18 Eur, tai gali kainuoti apie 22 Eur. Vadinasi, kelionės prie jūros vasarą jau gali kainuoti brangiau.
Asociacijos „Linava“ Inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba pabrėžia, kad valstybė turėtų atsižvelgti į sparčiai augančią infliaciją ir pradėti taikyti šalies keleivių vežėjams kompensacijas ar kitas finansines paramos priemones bent jau laikinai, kad gyventojams nereikėtų jau netrukus smarkiai patuštinti piniginių dėl brangsiančių bilietų.
„Juolab kad dėl išaugusių degalų kainų vis daugiau gyventojų renkasi keliones autobusais miestuose ir tarpmiestiniais maršrutais. Jei brangs ir kelionių bilietai, gyventojams vis sunkiau taps prieinama ir keleivių vežėjų paslauga. Būtent todėl prašome Vyriausybės ir kitų atsakingų šalies institucijų operatyviai reaguoti į susiklosčiusią situaciją ir pradėti taikyti kompensacijas Lietuvos keleivių vežėjams“, – sakė A. Burba.
Pasak jo, jei nepavyktų rasti finansinės paramos, keleivių vežėjai bus priversti kelti bilietų kainas, o tai atsilieptų keleiviams, kurie mokėtų brangiau už tarpmiestinio ir miesto autobusų bilietus.
„Kai kurie žmonės jau ir dabar vietoj automobilio renkasi autobusus vykdami į darbą, aplankyti gimines ar apsipirkti. Norėtųsi išsaugoti šią galimybę gyventojams, kad jie turėtų pasirinkimą mažinant kelionių automobiliais, pasirinkti keleivių vežėjų paslaugas. Jei nesulaukę valstybės pagalbos keleivių vežėjai bus priversti didinti bilietų kainas, kai kuriems gyventojams gali tekti atsisakyti ir šių paslaugų“, – sakė A. Burba.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą1
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?1
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...