- Roma Pakėnienė, Valdas Pryšmantas/ BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vakarų sankcijų suvaržytos Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ trąšas iki šių metų vasario Klaipėdos uoste krovusio Birių krovinių terminalo (BKT) didžiausias akcininkas Igoris Udovickis neatskleidžia, ar iš „Belaruskalij“ įsigijo 30 proc. jo valdomų BKT akcijų ir taip tapo vieninteliu įmonės savininku.
„Visi reikalingi leidimai yra gauti. Sandorio detalių nekomentuoju“, – BNS teigė I. Udovickis, paklaustas, kada ketina baigti ar jau baigė sandorį.
Leidimą sandoriui yra suteikusi ne tik Konkurencijos taryba, bet ir vyriausybinė nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų koordinavimo komisija. Pastaroji I. Udovickio kreipimąsi dėl 30 proc. BKT akcijų įsigijimo svarstė dar 2021 metų rugpjūtį.
„Pagal Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo reikalavimus kliūčių šio sandorio vykdymui nebuvo nustatyta“, – BNS pranešė Vyriausybės spaudos tarnyba.
Konkurencijos taryba leidimą sandoriui suteikė šiemet rugsėjo 23 dieną.
Registrų centrui BKT kol kas nėra pateikusi informacijos apie akcininkų pasikeitimą. Apie tai nėra jokių naujų įrašų ir Šveicarijos bei Latvijos registruose.
„Belaruskalij“ BNS taip pat neatsakė į klausimą, ar sandoris baigtas. Baltarusijos įmonė 30 proc. BKT akcijų už 30 mln. JAV dolerių įsigijo 2013 metų pavasarį.
Anksčiau skelbta, kad I. Udovickis tiesiogiai valdo 5 proc. BKT akcijų, o 65 proc. – netiesiogiai, per Šveicarijos bendrovę „Hasenberg“, kurios 100 proc. akcijų priklauso I. Udovickio kontroliuojamai Latvijos „Fortis Asset Management“.
Maždaug 11 mln. tonų „Belaruskalij“ produkcijos į laivus pastaraisiais metais krovęs BKT šią veiklą nutraukė šiemet vasarį dėl Europos Sąjungos ir JAV sankcijų bei Lietuvos Vyriausybės sprendimo, jog „Belaruskalij“ ir „Lietuvos geležinkelių“ sutartis kelia grėsmę šalies nacionaliniam saugumui.
BKT krantinės nuo vasario 10-osios stovėjo tuščios, įmonė tuomet skelbė, jog iki gegužės pabaigos atleis visus 142 darbuotojus, tačiau, „Sodros“ duomenimis, dabar bendrovėje dirba 40 žmonių.
I. Udovickis BNS anksčiau teigė, jog išpirkęs akcijas tikisi iki kitų metų rudens perkrauti apie 10 mln. tonų Ukrainos grūdų. Anot jo, BKT pasiūlė Ukrainai krauti apie 1 mln. tonų grūdų per mėnesį.
Dabar I. Udovickis sako, jog Ukrainos grūdai per Lietuvą galėtų būti vežami tik atnaujinus tranzitą per Baltarusiją.
Ukrainos grūdai didelėmis apimtimis Lietuvoje galimi tik atnaujinus tranzitą per Baltarusiją.
„Ukrainos grūdai didelėmis apimtimis Lietuvoje galimi tik atnaujinus tranzitą per Baltarusiją, – BNS teigė verslininkas.
Jis taip pat patvirtino, kad šiuo metu terminalas krauna kai kuriuos krovinius.
Klaipėdos jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas sako, jog BKT krauna nedaug birių krovinių, tačiau kokių, neatskleidė.
„Šiandien terminalas į priekį žiūri pozityviai, yra nusiteikęs ir mato perspektyvą krovos, iš tikrųjų šiek tiek terminalas krauna dabar. Tie kiekiai, lyginant su tuo, ką jie krovė – 11 milijonų – tai, be abejo, nutraukus kalio trąšų krovą, tie skaičiai yra labai maži“, – BNS sakė A. Latakas.
„Terminalas ruošiasi ir, sakyčiau, yra pasiruošęs šiandien priimti ne tik trąšas, bet ir maisto produktus, birius produktus, yra viskas paruošta“, – pridūrė jis.
Pasak A. Latako, BKT yra naujas ir technologiškai labai modernus terminalas, turi didelius sandėliavimo ir krovos pajėgumus.
„Manyčiau, kad šiandien terminalas, jeigu pavyktų kažkaip padaryti sklandžią, stabilią, patvarią Europos Sąjungos ir Ukrainos „solidarity line“, solidarumo koridorių, šitas terminalas sužaistų labai didelę rolę, per jį būtų galima perkrauti milžinišką kiekį Ukrainos grūdų“, – aiškino Klaipėdos uosto vadovas.
Aš jais tikiu, jie patys savimi tiki ir jokios ietys nėra sudėtos.
„Aš jais tikiu, jie patys savimi tiki ir jokios ietys nėra sudėtos“, – teigė A. Latakas.
BKT skelbia, kad jos terminalas yra didžiausias toks visame Baltijos regione, jame per metus galima perkrauti iki 16 mln. tonų birių krovinių. Pernai terminalas perkrovė 11,5 mln. tomų birių trąšų – 15 proc. daugiau nei 2020-aisiais.
Terminalo pajamos pernai siekė 95 mln. eurų – 5 proc. daugiau nei 2020 metais, jis uždirbo 16,1 mln. eurų pelno, arba 1,2 proc. daugiau. Už 2021 metus BKT išmokėjo 4,7 mln. eurų dividendų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas22
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
„Amber Grid“ vadovas: GIPL detalių keitimas gali užtrukti mažiausiai metus2
Rinkos reguliuotojui įpareigojus dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias galimai rusiškas jungiamąsias detales, sumontuotas Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), pasak bendrovės v...
-
D. Matijošaitis apie „Vičiūnų“ pasitraukimą iš Rusijos: akivaizdu, kad žaidėme ne savo žaidimą27
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ oficialiai patvirtino pardavusi Rusijos Kaliningrado srityje veikiantį fabriką ir dar 7-iose valstybėse ...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada13
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis4
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade60
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas9
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“2
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...