- Erika Alonderytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet gabenami sklandžiai, tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ tikina liepą pervežę rekordiškai daug grūdų.
Bendrovės antrinė įmonė „LG Cargo“ liepą pervežė 224 tūkst. tonų lietuviškų grūdų – 47 proc. daugiau nei pernai. Pasak „Lietuvos geležinkelių“, tai didžiausias liepą pervežtas grūdų kiekis per pastaruosius septynerius metus.
Anot „Lietuvos geležinkelių“, sklandžiam grūdų pervežimui didelės įtakos turi ir tai, jog grūdininkai iš anksto užsako vagonus.
„Tokiu būdu mūsų specialistai gali detaliai suplanuoti krovinio pristatymą į galutinį tašką. Taip pat siekiame krovinių eismą taip sustyguoti, jog grūdovežiai turėtų prioritetą, neturėtų ilgų prastovų ir būtų maksimaliai užtikrinamas jų panaudojimas“, – BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Martynas Burba.
Anot jo, liepos mėnesį, palyginti su pernai, grūdus gabenančio vagono kelionės trukmė iki uosto ir atgal sutrumpėjo 18 valandų.
Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos direktorė Dalia Ruščiauskienė sako, kad problemų kol kas nekyla.
„Situacija nebloga, vagonų užtenka, „Lietuvos geležinkeliai“ pasirūpino, kad būtų vagonų iš kitų valstybių parkų – baltarusiškų, moldaviškų, ukrainietiškų, dabar daugiausia baltarusiški. Taip, jie yra brangesni, bet transporto turime, vežti galime“, – BNS sakė ji.
Pasak D. Ruščiauskienės, kol kas neaišku, kiek šiemet bus eksportuota grūdų.
„Dėl kiekių, sunku pasakyti, nes dar pati pradžia, yra padaryta kontraktų, bet išvežimai yra labai skirtingais laikotarpiais, kai kur rugsėjį, spalį, kai kur po Naujų metų. (...) Kol kas vyksta vežimai į uostą, kiek įmanoma, yra suvežta, pagal įmonių talpas, po to jau tie vagonai nebereikalingi“, – teigė ji.
Grūdų prekybos įmonės „Agrokoncerno grūdai“ vadovas Karolis Šimas sako, kad šiemet bendrovė vagonų trūkumo nepajuto, tačiau jei derlius būtų didesnis nei vidutinis, tuomet vagonų trūkumą būtų sudėtingiau kompensuoti automobiliais.
„Paprastai didžiausias vagonų trūkumas būna kūlimo metu, per patį javapjūtės piką. Šiemet derlius nėra pats didžiausias, jis vidutinis arba žemiau vidutinio. Šiuo metu kūlimo sezonas eina į pabaigą – 80-90 proc. grūdų nukulta ir jie yra vienaip ar kitaip susandėliuoti. Šiais metais mūsų bendrovė vagonų trūkumo iš esmės nepajuto“, – BNS teigė K. Šimas.
Pasak jo, „Agrokoncerno grūdai“ daug metų vagonų poreikį planuoja iš anksto ir su „Lietuvos geležinkeliais“ sudaro ilgalaikes sutartis. Jei piko metu vagonų pritrūksta, juos išsinuomoja iš kitų įmonių.
Bendrovė kasmet apie 70 proc. eksportuojamų grūdų veža geležinkelio vagonais, likusius – automobiliais.
„Taip nutinka dėl to, kad piko metu vagonų tiesiog trūksta. Jei būtų nuomojama daugiau vagonų, įmonė geležinkeliu galėtų pervežti didesnį kiekį grūdų. Tikėtina, kad ir šiais metais proporcija išliks tokia pati, kaip ir iki šiol“, – teigė K. Šimas.
„Agrokoncerno grūdai“ šiemet tikisi eksportuoti kiek daugiau grūdų nei pernai – apie 800 tūkst. tonų. Pernai įmonė eksportavo apie 750 tūkst. tonų grūdų.
Šiuo metu „Lietuvos geležinkelių“ vagonų parke yra apie 1300 grūdinėms kultūroms tinkančių vežti vagonų, iš jų – 950 įmonės, kiti – partnerių. Pernai įmonė turėjo apie 1200 vagonų.
Statistikos departamento duomenimis, Lietuva pernai eksportavo apie 2 mln. tonų lietuviškų grūdų. Daugiausiai jų vežta į Ispaniją, Latviją, Nigeriją, Saudo Arabiją, Turkiją. Šių metų pirmąjį pusmetį jau eksportuota 1,5 mln. tonų, daugiausiai į Saudo Arabiją, Turkiją, Sudaną, Pietų Afriką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ant VERT stalo – nauji elektros bei dujų tarifai2
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį ketina patvirtinti maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
Vyriausybė mažina biurokratines kliūtis nustatant infrastruktūros apsaugos zonas
Siekdama mažinti biurokratiją Vyriausybė supaprastino infrastruktūros apsaugos zonų nustatymo tvarką. ...
-
ILTE pramonės įmonių modernizavimui skyrė dar 80 mln. eurų
Nacionalinė plėtros įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) pramonės modernizavimui skyrė papildomą 80 mln. eurų finansavimą. ...
-
N. Mačiulis: paliekame infliacijos dugną2
Po kurį laiką vyravusios defliacijos rudenį vartotojų kainoms vėl kylant, ekonomistai teigia, kad infliacijos žemumos – jau praeityje. ...
-
Ministerija: JAV teiks Lietuvai informaciją apie mažuosius branduolinius reaktorius2
JAV padės Lietuvai vertinti galimybes ateityje statyti ketvirtosios kartos mažuosius branduolinius reaktorius. ...
-
Lietuviai skolas dažniau „išsimušinėja“ patys: nepasitiki teisine sistema?
Tik kas ketvirtas lietuvis dėl negrąžintos skolos kreipiasi į antstolius ir vis daugėja tokių, kurie skolas „išsimušinėja“ patys. ...
-
Lapkritį – išankstinė 0,5 proc. mėnesio ir 1,1 proc. metinė infliacija
Išankstinė metinė infliacija – lapkritį, palyginti su pernai lapkričiu – siekia 1,1 proc., o mėnesio – lapkritį, palyginti su spaliu, – 0,5 proc., trečiadienį skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Vyriausybė – už atlyginimų kėlimą mokslininkams
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad nuo kitų metų rugsėjo vidutiniškai 8 proc. augtų atlyginimai valstybiniuose mokslinių tyrimų institutuose dirbantiems mokslininkams. ...
-
Viceministras: 2026 metais pensijos turėtų viršyti skurdo ribą3
Atotrūkis tarp santykinės skurdo ribos, vertinamos pagal žmogaus pajamas, ir vidutinės pensijos toliau mažėja, o 2026 metais pensijos turėtų būti didesnės nei skurdo riba, sako socialinės apsaugos ir darbo viceministras Martynas Šiurkus. ...
-
Lietuva skyrė 5 mln. eurų įrengti saulės elektrines Ukrainoje
Lietuva skyrė 5 mln. eurų įrengti saulės elektrines Ukrainoje. Vyriausybė trečiadienį patvirtino tokios vertės paramos Ukrainos energetikos sektoriui programą. ...