Lietuvių sukurtas mobiliojo interneto pažinčių portalas daugiausia sekėjų sulaukė Afrikoje ir jau skaičiuoja 2 mln. vartotojų. Ateityje komanda neslepia ambicijų šį skaičių padidinti dešimteriopai.
Nusprendė susijungti
Mobiliojo interneto pažinčių portalas "MoboFree" veikia jau šiek tiek daugiau nei dvejus metus, kaip pasakojo bendrovės "SIR EU" steigėjas ir "App Camp" vadovas Tomas Martūnas. O produkto idėja gimė, atrodytų, neįprastai: dviem konkuruojančioms bendrovėms susėdus prie bendro stalo ir nurodžius kiekvienos pranašumus.
"Visuomet skleidžiu mintį, kad Lietuva yra per maža pyktis ir konkuruoti. Yra tiek daug neužkariautų pasaulio vietų, todėl, užuot konkuravus dėl mažo lašo Lietuvoje, reikia kooperuotis ir žengti tolyn. Be to, bendradarbiavimas tam tikra prasme buvo krizės padarinys. Ji sudavė visiems per sprandą ir parodė, kad gali nutikti visaip", – sakė T.Martūnas.
Anot jo, sukurti pasaulinėje rinkoje išsiskiriantį socialinį tinklą yra labai sunku. Todėl produktą bendrovės nusprendė rinkai pristatyti kaip emociniu pagrindu veikiantį pažinčių portalą.
"Tuo metu mąstėme, kad bendraujant svarbiausia pašnekovo emocijos, kurias bendraujant gyvai galima pamatyti iš karto arba po kelių žodžių. Tačiau socialiniame tinkle to padaryti negalima. Todėl mes nusprendėme prisijungusio vartotojo pirmiausia paklausti paprasto klausimo: kaip tu šiandien jautiesi? Atsakyti į jį pateikėme iliustracijų-veidukų", – pasakojo T.Martūnas.
Tiesa, kaip pabrėžė pašnekovas, produktas nuolat kito. Verslininkas neslėpė, kad projektas buvo vystomas darant klaidų ir bandant, ieškant bendrų vizijų.
Iškart žengė svetur
"Mes darėme tyrimus: išanalizavome visus konkurentus, tada svarstėme, kaip išsiskirti. Tačiau analizė popieriuje yra visai kas kita, nei produktą išbandyti realiai. Todėl iš karto nusprendėme jį išbandyti visame pasaulyje", – pasakojo T.Martūnas ir pabrėžė iš karto žinojęs, kad, norint pasiekti didesnį mastą, reikia eiti už Lietuvos ribų.
Produktas iš karto buvo išverstas į šešias kalbas ir pirmiausia pasiekė Baltijos šalių bei Vietnamo ir Indijos rinkas – jos pasirinktos dėl jau turėtų ryšių su šiomis šalimis. Tiesa, ne visos jos pasiteisino, kaip pripažino T.Martūnas, užtat ieškojimai padėjo atrasti Afrikos potencialą.
Šiandien verslininkas tik džiaugiasi, kad veiklą pradėti buvo nuspręsta ne vien Lietuvos rinkoje, kur šiuo metu aktyvių vartotojų skaičius siekia apie 50 tūkst.: "Manau, nė pusės tiek įžvalgų nebūtume padarę, nė pusės tiek patirties sukaupę, jei būtume veiklą pradėję Lietuvoje. Visiems siūlyčiau geriau surinkti didesnę komandą, išsidalyti akcijas arba rasti pinigų visiems komandos nariams algai sumokėti, tačiau pradėti stipriau ir keliose rinkose. Net ir psichologiškai žvelgiant imtis veiklos vienoje rinkoje neverta. Pradedama projektą, planuodama plėstis į pasaulį, komanda turi daug entuziazmo. Tačiau sulaukusi prastesnių rezultatų, nei tikėtasi, ji pradeda abejoti: jei nepasisekė Lietuvoje, kodėl turėtų pasisekti kitur? Antrą kartą rasti tokio paties stipraus entuziazmo paprastai nepavyksta, o dvejonės išbarsto komandą. Viena pasirinkta rinka ir yra viena dažniausių pradedančiųjų klaidų."
Atrado Afrikos potencialą
Per pusantrų metų portalas įvairiais būdais surinko 600 tūkst. vartotojų. O nuo praėjusių metų pabaigos per pusantro mėnesio skaičius šoktelėjo iki 1,5 mln. vartotojų. "Kas lėmė šį lūžį? Tiesiog atrasti kanalai ir išmoktos pamokos. Reikia ieškoti, kur idėja labiausiai prigyja, kur ji atneša daugiausia vartotojų ir pinigų, ir plėtrai perspektyviose šalyse skirti daugiau lėšų", – sakė T.Martūnas.
Pavyzdžiui, Indijos rinkos buvo atsisakyta, nors šios šalies partneris žadėjo per tris mėnesius pritraukti 8 mln. vartotojų. "Tuo metu turėjome apie 100 tūkst. vartotojų indų, tačiau matėme, kad jie išgąsdina visas mūsų portalo vartotojas moteris – jie siuntinėdavo nešvankias nuotraukas ir pan. O juk moterų mūsų tinklalapyje buvo apie 27 proc., todėl turėjome jas branginti", – sakė pašnekovas. Juolab kad indai, kaip pabrėžė jis, nepirko virtualių paslaugų ir neužpildydavo reklamos plotų.
T.Martūnas pasakojo, kad kas mėnesį analizuojant rezultatus ir būsimas rinkas buvo atrastos pagrindinės bei šiuo metu daugiausia vartotojų pritraukusios rinkos: Nigerija, Kenija, Zimbabvė.
"Lietuvoje turėjome labai gerą mobiliųjų svetainių įdirbį. O dešimtį metų šioje srityje dirbęs ir gerai žinodamas, ką darai, gali sekti staigiai besivystančias technologijas arba paklausti savęs, kur pasaulyje išgyvenamas momentas, kurį mes išgyvenome prieš penkmetį. O ta vieta – Afrika", – sakė pašnekovas aiškindamas, kodėl buvo nuspręsta atsigręžti į Afrikos rinkas.
Anot jo, iš Afrikoje naudojamų 800 tūkst. mobiliųjų telefonų net daugiau nei 600 tūkst. jų yra ne išmanieji mobilieji telefonai. Be to, pirmoji prieigos priemonė prie interneto Afrikoje yra mobilusis telefonas, todėl mobiliojo interneto pažinčių portalas ten sulaukė išskirtinio dėmesio.
Išbandė įvairius metodus
T.Martūnas pripažino, kad Nigerijoje yra stiprus konkurentas, turintis 8 mln. vartotojų. Tačiau pastarajam, anot pašnekovo, pasiekti tokių rezultatų pavyko dėl 2,3 mln. eurų ES paramos. Nors projektas "MoboFree" į reklamą investavo vos 15 tūkst. dolerių.
Pašnekovas neslėpė, kad vien "partizaninio marketingo" nepakanka – reikia susitaikyti, kad norint plėtoti projektą tenka iš kišenės išsitraukti pinigų. Verslininkas pasakojo, kad įgyvendinant projektą buvo išbandytas ne vienas rinkodaros metodas, tiesa, ne visi jų pasisekė.
Šiuo metu, kaip sakė T.Martūnas, rinkodaros darbai pristabdyti, nes daugiau koncentruojamasi į produkto tobulinimą. Jis pabrėžė, kad nedidelė, vos keturių asmenų, komanda su kartkartėmis samdomais papildomais darbuotojais privalo nusistatyti prioritetus ir dviejų darbų vienu metu nesiimti.
Ir toliau ketina augti
Šiame pasaulyje, esant informacijos pertekliui, greitis yra ypač svarbus, kaip patikino T.Martūnas. Jis sakė neabejojantis, kad Afrikos rinkos, šiuo metu atsiliekančios nuo daugelio kitų pasaulio rinkų, po dvejų metų jau ims naudotis išmaniaisiais telefonais. Todėl užmigti ant laurų nėra kada.
Kita vertus, pašnekovas pabrėžė, kad svarbiausia išlaikyti pagrindinę savo produkto viziją ir nesiblaškyti, juo labiau žvalgantis į konkurentų siūlomas naujoves. "Perėmęs naują konkurentų siūlomą paslaugą gali sujaukti savo produkto viziją. Juk negali žinoti, ko konkurentai ja siekė", – svarstė jis.
Komanda, susikoncentravusi ties pažinčių mezgimo funkcija, planuoja keltis į Azijos šalis. T.Martūnas neabejojo, kad šiose rinkose produktas sulauks sėkmės ir vartotojų skaičius išaugs dar puse milijono. Taip pat žadama išbandyti ne iki galo ištirtas Afrikos rinkas. Norėdama paspartinti plėtrą, projekto komanda šiuo metu aktyviai ieško finansinio investuotojo. Pašnekovas nesuabejojo sakydamas, kad aktyviai ieškant naujų rinkų jau kitų metų pabaigoje galima tikėtis turėti net 20 mln. mobiliojo interneto portalo vartotojų.
Naujausi komentarai