- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Rožinis mokestis“– už kai kurias prekes moterys sumoka brangiau nei vyrai, aktualus ir Lietuvoje. Maždaug 7 proc. brangiau dailiosios lyties atstovės moka už drabužius, kosmetikos ir higienos priemones. Tačiau nors feministės tai vadina diskriminacija, rinkodaros žinovai sako, kad tendencijas diktuoja patys pirkėjai.
„Yra šampūnai moterims ir vyrams, ir vyrams bus pigesnis. Skustukai, dezodorantai nuo prakaito, koks skirtumas lyčiai?“ – kalbėjo „Ribologijos“ įkūrėja Rugilė Butkevičiūtė.
Tai – vadinamasis „rožinis mokestis“.
Rinkodaros specialistai aiškina, kad tokios prekės, kurios moterims kainuoja daugiau nei vyrams – retenybė.
„Tai yra pakankamai maža rinka, maža niša. Ir mažesnio pasirinkimo prekių galima pastebėti skirtumą tarp lytiškumo“, – teigė „AdDrama by Mediapark“ rinkodaros specialistė Laura Domarkė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Kai kurios moterys kainų nė nepastebi. Kitos viliasi, kad brangesnio produkto bent kokybė bus geresnė.
Tačiau moterų teisių gynėjos aiškina, kad problema – ne tik prekių kaina. Esą visa sistema moterims nėra palanki. Mat, jos uždirba mažiau, moka brangiau, senatvėje gauna mažesnę pensiją.
„Plius moterys Lietuvoje vidutiniškai gyvena 10 metų ilgiau. Tai gyveni ne tik viena, su mažesne pensija, bet be mažesnio kapitalo, nes labai daug rožinių daiktų turėjai“, – aiškino R. Butkevičiūtė.
Moterų teisių gynėjos tai vadina diskriminacija ir kaltinimą meta rinkodaros specialistams. Esą tik vyrams arba tik moterims skirti produktai dažnai tėra verslo triukai.
„Raginu tiek moteris, tiek vyrus, nuėjus į parduotuvę pažiūrėti, kur yra moterims skirtas daiktas arba vyrams skirtas daiktas ir pagalvoti, ar jis tikrai tik vyrams yra skirtas, ar jo moterys negali naudoti? Ir ar toks dalykas skirtas tik moterims ir jo vyrai negali naudoti?“ – skatino R. Butkevičiūtė.
Rinkodaros specialistai kaltinimus atremia: sako tendencijas diktuoja pačios pirkėjos.
„Balansuojame jau nebe lytiškumo klausimais, o rinkos klausimais, paties poreikio klausimais. Nes, pagal tyrimus, moterys, jei joms patinka brandas, jos yra lojalesnės, jos mieliau sumokės aukštesnę kainą, nesvarbu, kad yra pigesnių lygiaverčių produktų“, – aiškino L. Domarkė.
Beveik prieš 30 metų saulėtoje Kalifornijoje buvo priimtas lyčių mokesčio panaikinimo įstatymas, kuris uždraudė diskriminaciją paslaugų bei produktų pardavimo srityse.
Lietuvoje tokio apribojimo nėra, todėl Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba tikina, kad vadinamojo „rožinio mokesčio“ teisiškai vadinti diskriminacija neišeina.
„Ar jis rausvas, ar jis mėlynas produktas, neapriboja teisės vyrams ir moterims jų pirkti. Tiek vyrai, tiek moterys gali rožinius skustukus pirkti ir diskriminacijos neišeitų nustatyti“, – teigė lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atstovė Mintautė Jurkutė.
Rinkodaros žinovai tikina, kad pirkėjas pats renkasi, pirkti brangesnį ar pigesnį produktą, mat, prekių pasirinkimas šiais laikais – didelis.
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba pastebi, kad kai kurios moterys bando „rožinį mokestį“ apeiti.
„Perka kelnes savo dukrai berniukų skyriuje, nes kelnės iš principo tokios pačios, o kainuoja pigiau. Daugybė moterų rašė, kad vyriškus skustukus perka, nes jie neva pigesni, o funkciją atlieka tokią pačią“, – M. Jurkutė.
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba kur kas dažniau išgirsta nusiskundimus dėl lyčių diskriminacijos paslaugų sektoriuje. Pavyzdžiui, kai moterų kirpimas būna brangesnis už vyrišką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu43
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko1
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos4
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių3
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...
-
Ekspertai įvardijo svarbiausią 2024-ųjų ekonomikos įvykį (apžvalga)1
Reikšmingiausias besibaigiančių 2024-ųjų metų ekonomikos įvykis Lietuvoje buvo aukštųjų technologijų grupės „Teltonika“ akcininko Arvydo Paukščio pareiškimas apie stabdomas Liepkalnyje plėtojamo „Telton...