Dėl migrantų bandymų bet kokia kaina patekti į Didžiąją Britaniją nuostolius skaičiuoja ir Lietuvos vežėjai. Situaciją Prancūzijoje Kalė uoste vairuotojai vadina karu. Būtent čia migrantai laukia į Britaniją vykstančių vilkikų, į kuriuos patenka praplėšę puspriekabių tentus, atlapoję šaldytuvų duris, ar įsirangę, pavyzdžiui, ant atsarginio rato. Maistą gabenančios įmonės vadovas sako, kad migrantams sugadinus nors ir nedidelę dalį produktų, užsakovas atsisako viso krovinio.
„Kad krovinys sugadintas ir sunaikinamas – tai tik viena dalis. Kita dalis yra baudos už nelegalių migrantų vežimą. Įmonei tai gali siekti iki 2 tūkst. svarų sterlingų už vieną nelegalą. Taip pat dubliuojasi bauda vairuotojui, kuri gali siekti 1 tūkst. svarų sterlingų. Įsivaizduokite – 3 tūkst. svarų sterlingų! O buvo atvejis, kai buvo 16 nelegalų“, – karčia patirtimi dalinosi „Agrologistikos“ direktorius Saulius Petravičius.
Kitos įmonės savininkas sako, kad jų transportas kasdien apie trisdešimt kartų kerta Prancūzijos–Didžiosios Britanijos sieną. Sugadinti kroviniai ir į mašinas patekę migrantai jau sudavė smūgį įmonės reputacijai – neva jie gabenami specialiai. O nepagrįstai sumokėtos baudos siekia kelias dešimtis tūkstančių eurų.
„Netgi po kontrolės, kur kiekvienai mašinai yra griežtas nurodymas „eiti pro skenerius“ ir griežtai tikrinti (tikrina ir šunys, ir kitaip) – vis tiek jų randa. Ir, tarkim, paskutinis pavyzdys, dėl kurio dar vakar išsiuntėm prašymą sumažinti baudą: įmonė gavo 800, o vairuotojas – 400 svarų baudos. Vairuotojas turi antspaudą – pasitikrinęs, bet į tai nėra kreipiamas dėmesys“, – pasakojo Augustinas Jankevičius, IĮ „A. Jankevičius“ vadovas.
Nesaugiai jaučiasi ir vairuotojai, kuriems tarnybos skiria baudas, o migrantai grasina susidoroti. Draudikai transportui ir kroviniams, kurie buvo sugadinti migrantų, taiko didesnį mokestį. Draudimo brokerių atstovas teigia, kad vežėjų patiriamos žalos auga, o tokių atvejų daugėja. Prognozuojama, kad kitąmet jų gali padvigubėti.
„Mūsų rekomendacijos būtų, kol yra tokia situacija, apskritai nevažiuoti į tas šalis, t.y. į Angliją, ir taip vengti tos rizikos. Kitas dalykas, jei kito pasirinkimo nėra, tai bent jau važiuoti kietašonėmis, t. y. šaldytuvinėmis transporto priemonėmis“, – patarė „Aon Baltic“ projektų vadovas Linas Pikšrys.
Vežėjų teigimu, dėl didelės konkurencijos Europos rinkoje skausminga būtų atsisakyti dar ir maršrutų į Britaniją.
„Mes rekomendacijas turim tokias: nestatom automobilių pavojingose vietose, juos apsukame, kad atrodytų, jog važiuojame ne į Anglijos pusę. Nelėtinti greičio, pravažiuoti tas teritorijas, kur migrantai apmėto akmenimis, ir, savaime aišku, įvažiuojant į šalį tikrinti visas ertmes, kuriose galėtų slėptis migrantai. Tą vežėjai ir daro“, – tikino „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas.
Vežėjai teigia, kad su tokiais atvejais susidurdavo ir anksčiau, tačiau dabartinę situaciją vadina chaosu. O migrantai į sunkvežimius bando patekti ne tik Prancūzijoje, bet jau ir kitose šalyse – Vokietijoje, Austrijoje.
Naujausi komentarai