- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Brangstantys degalai beveik kas antrą suaugusį Lietuvos gyventoją verčia keisti įpročius ir iš automobilio persėsti į viešąjį transportą arba atidžiau planuoti keliones.
Kolegos kooperuojasi
Kainas stebinčio portalo pricer.lt duomenimis, vienas litras dyzelino birželį, palyginti su geguže, Lietuvos degalinėse pabrango 19 centų (10,9 proc.) iki 1,978 euro ir buvo 85 centais (74,7 proc.) brangesnis negu prieš metus. Litras A95 benzino brango atitinkamai 25 ir 82 centais iki 2,066 euro.
Degalų kainos yra viena pagrindinių aukštos infliacijos priežasčių Lietuvoje.
Pasak BNS užsakymu atliktos „Vilmorus“ apklausos, 45,1 proc. respondentų atsakė, kad degalų brangimas keičia jų kasdienio gyvenimo įpročius: dažniau naudojamasi viešuoju transportu, stengiamasi riboti nebūtinas keliones.
Dažniausiai taip atsakė mažesnių miestų ir kaimų gyventojai (46–54 proc.), darbininkai (56,5 proc.) ir asmenys, kurių pajamos vienam šeimos nariui siekia iki 350 eurų per mėnesį (54 proc.).
„Provincijoje jau seniai žmonės kooperuojasi, bendradarbiai vienu automobiliu į darbus vyksta, tam net tokių kainų nereikėjo. Manyčiau, kad ir dabar tokia tendencija išlikusi, vienam važinėti problematiška, reikia skaičiuoti“, – BNS sakė Lietuviškų degalinių sąjungos vykdomasis direktorius Vidas Šukys.
Jeigu galima gauti pigių degalų iš Baltarusijos, tai kodėl keisti įpročius?
Vertina patogumą
Tauragės rajono, kur viešasis transportas yra nemokamas, meras Dovydas Kaminskas teigė, kad maršrutiniais autobusais gyventojai naudojasi aktyviai, tačiau jis kol kas nelinkęs to sieti su brangstančiais degalais.
„Aktyvumas didelis, tačiau tokių duomenų, kad žmonės į viešąjį transportą iš automobilio persėdo dėl pabrangusių degalų, nenorėčiau konstatuoti kaip fakto. Galbūt yra tokių, kurie pradeda galvoti apie tai, jeigu yra patogus maršrutas, tačiau nesakyčiau, kad tai masinis reiškinys“, – kalbėjo D.Kaminskas.
Pasak mero, žmones įpročius privers pakeisti ne tik didėjanti kuro kaina, bet ir patogi vietinio susisiekimo sistema, o jos sukūrimui dar reikia laiko ir kitų išteklių.
„Tauragė, atrodo, yra bene labiausiai automobilizuota vieta Lietuvoje, gal 80 proc. gyventojų važinėja asmeniniu transportu. Reikia pakeisti žmonių įpročius, o tam reikia pasiūlyti itin patogią ir kokybišką paslaugą. Dirbame dėl to, daug atlikta, bet dar daug padaryti reikia“, – sakė D.Kaminskas.
Pas kaimynus – pigiau
Apklausos rezultatai rodo, kad brangstantys degalai mažiausiai paveikė 30–39 metų aukštąjį išsilavinimą įgijusius aptarnavimo ir technikos srityse dirbančius Vilniaus ir kitų didmiesčių gyventojus – dėl šios priežasties įpročių nekeitę atsakė 34–39,5 proc. šių respondentų.
„Atvažiavus į Kauną ir stovint spūstyse neatrodo, kad įpročiai būtų pasikeitę. Vilniaus centre, kur stovėjimo aikštelės perpildytos, bet žmonės vis tiek veržiasi su automobiliais, važinėja po vieną, toks individualumas mane stebina, ypač žinant, kad viešojo transporto sistema gana gerai išvystyta“, – teigė V.Šukys.
Jo manymu, dalis Lietuvos gyventojų įpročių nekeičia ir todėl, kad kainų augimą bando kompensuoti degalais apsirūpindami Lenkijoje ir Baltarusijoje.
„Iš pradžių dėl lengvatų buvo Lenkija, dabar – Baltarusija. Mes gauname iš degalinių signalų, kad iš kai kurių pasienio regionų išvežami pinigai, įtaka tikrai jaučiama. Tai blogai ir mūsų valstybei. Jeigu galima gauti pigių degalų iš Baltarusijos, tai kodėl keisti įpročius?“ – klausė Lietuviškų degalinių sąjungos vadovas.
Dalis Lietuvos gyventojų kainų augimo nesureikšmina.
Pensininkams, bedarbiams ir studentams brangstantys degalai dažniausiai atrodo neaktualu – taip atsakė 52 proc. vyresnių nei 70 m. apklaustųjų, 38 proc. darbo neturinčių žmonių ir 45 proc. studentų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vartotojų atstovas: „Perlo Energijos“ pasitraukimas nėra pats blogiausias variantas vartotojams3
Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešus, kad ketina nutraukti veiklą, Vartotojų aljanso vicepirmininkas Rytis Jokubauskas sako, jog vartotojams žala būtų didesnė, jei įmonė teik...
-
Elektros kainos šokiruoja ne visus: nežinau, iš kur gauname elektrą, bet pas mane viskas tvarkoje1
Elektros tema Lietuvoje dar kartą šokiravo vartotojus. Ir šįkart visai ne rinkos liberalizavimo klausimai, kuriuose skandalingi faktai bei neaiškumai vis dar glumina, pasakojama LNK reportaže. ...
-
Gyvenimas Lietuvoje pagerėjo. Ar jūs tai pajutote?1
Galime išleisti beveik 50 proc. daugiau eurų nei prieš penkerius metus. Tiesa, atmetus kainų šuolio įtaką, gyvenimas pagerėjo tik beveik 30 proc. Bet gerovė skirtingai pasiskirstė tarp socialinių grupių. ...
-
Kada Taivano pažadai duos vaisių Lietuvai?7
Po Nancy Pelosi vizito Lietuvos delegacija lankėsi Taivane, kur susitiko su taivaniečiais ir aptarė klausimus susisiekimo srityje. Tačiau vėliau – griežtas atsakas iš Kinijos ir nutraukti ryšiai su Lietuva susisiekimo srityje. Ką tai...
-
Prasiskolinusiems lietuviams pataria susiimti: artėja nelengvas pusmetis
Kas dešimtas lietuvis turi problemų su skolų išieškotojais. Kaip jos atsiranda ir kam lietuviai skolingi daugiausia, apie tai pokalbis su skolų valdymo bendrovės vadove Rasa Butkuviene. ...
-
D. Kreivys: Vyriausybė skirs dalines kompensacijas „Perlo Energijos“ klientams1
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad Vyriausybė skirs dalines kompensacijas nepriklausomos elektros tiekėjos „Perlo Energijos“ klientams, pastarajai pranešus apie veiklos stabdymą. Ministras taip pat pabrėžė neigiamai vertin...
-
Gamintojai pašiurpę nuo elektros kainų: kaip parduoti dvigubai brangesnę produkciją?35
Elektros kainų rekordas verslui kelia siaubą ir jie atvirai sako, kad jei tokios kainos laikytųsi ir ateityje, jie būtų priversti kainas didinti dvigubai. Verslininkas, Pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius teigė, kad sąskaito...
-
R. Pocius: „Perlo Energijos“ veiklos stabdymas susijęs su nenoru ieškoti alternatyvų1
Antros pagal klientų skaičių nepriklausomos elektros tiekėjos „Perlo Energijos“ sprendimas stabdyti veiklą nėra susijęs su jos finansiniais rezultatais – tai susiję su bendrovės nenoru ieškoti alternatyvų, sako Valstybinės e...
-
Ūkiai raginami saugotis afrikinio kiaulių maro2
Padažnėjus afrikinio kiaulių maro atvejams, Žemės ūkio ministerija ragina dar to nepadariusius įdiegti ūkiuose biologinio saugumo priemones. Tam ministerija siūlo ir finansinę pagalbą – nuo rugsėjo 26 d. iki spalio 31 d. organizuojamas papild...
-
Ekspertas: iš pat pradžių buvo aišku, kad „Perlas Energija“ nutrauks veiklą4
Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlui Energijai“ pranešus, kad ketina nutraukti veiklą, energetikos ekspertas Vidmantas Jankauskas tuo nesistebi ir sako, kad tokį įmonės sprendimą rizikų neįvertinusiai įmonei ...