- Tomas Jarusevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo savitarnos plovyklos iki plovėjų rankomis blizginamo automobilio - paslaugas kiekvienas vairuotojas renkasi pagal poreikius ir piniginės storį.
Pavasaris - metas apsikuopti
Automobilių plovyklose didžiausias vajus pastebimas pavasarį ir rudenį.
Šįkart "Ratai" apžvelgia, ką pasirinkti vairuotojams, ieškantiems savo automobiliui pigių arba greitų, o galbūt ir prabangių plovimo paslaugų.
Galima išskirti tris pagrindinius automobilių plovyklų tipus: savitarnos, rankinės ir automatinės. Pastarosios dar skirstomos į automatines, kur automobilis stovi vietoje ir plaunamas į šalis judančiais įprastais šepečiais, bei tekstilines, kuriose transporto priemonė užvažiuoja ant specialaus konvejerio ir juo juda pro tankias, galima pavadinti, užuolaidas, pagamintas iš tekstilės skiaučių.
Laikas atsikratyti ydų
Apie automobilių plovimo subtilybes "Kauno dienai" papasakojo penkiolika įvairaus tipo plovyklų Lietuvoje valdančios bendrovės "Plaunu pats" direktorius Saulius Povilėnas.
"Klientų antplūdis jaučiamas du kartus per metus. Tai būna pavasario ir rudens sezonais. Vasara ir gili žiema - kur kas ramesnis laikotarpis, - pasakojo daugiau ne dešimtmetį gyvuojančios įmonės vadovas. - Tam įtakos turi mūsiškis klimatas, nes ruduo ir pavasaris Lietuvoje būna lietingi, daug purvo.
Juk daugelis važiuojame į kaimus, sodybas, medžioklę ar žvejybą, o iš ten grįžti neišsimurzinus - beveik jokių šansų. Daugelis nori išsikuopti savo transporto priemones po žiemos ir parengti jas šiltajam sezonui, o vėliau tą patį daro artėjant žiemai."
Deja, kaip pastebi S.Povilėnas, Lietuvoje tebevyrauja gana opi problema: atšilus orams dažnas vairuotojas ryžtasi įrengti savo "plovyklą" namo kieme, atokiame kampelyje, o dar blogiau - prie vandenvietės ar paežerėje.
"Tai išties didžiulė problema. Visi turėtume bandyti užkirsti kelią tokiai saviveiklai. Namų šulinio ar ežero vanduo skirtas ne tam, kad į jį patektų chemikalų priemaišų. Reikia ugdyti žmonių supratimą, kad taip elgtis nedera", - aiškino pašnekovas.
Savitarnos kaina mažiausia
"Visos plovyklų rūšys yra geros, pradedant kempine elementarioje plovykloje ir baigiant tekstiline-konvejerine plovykla. Jos visos turi savų niuansų ir tai padeda vairuotojams apsispręsti, kurią pasirinkti", - kalbėjo S.Povilėnas.
Anot jo, savitarnos plovykloje ir su vienu žetonu galima paviršutiniškai nuplauti automobilį ir tekainuos tai porą litų. Tokį būdą pravartu rinktis purškiant lietui, šlapdribai. Per tas kelias minutes galima nupurkšti automobilį vandeniu, nuo kėbulo paviršiaus pašalinti smėlį ir purvą.
"Savitarnos plovykla pravers, pavyzdžiui, kai automobilį paliksite po medžiu, kuriame yra inkilas ir gyvena paukščiukai, kurie čiulba, ir ne tik, - šypsojosi verslininkas. - Važiuoti į rankinę ar kitą plovyklą dėl to - pernelyg brangus malonumas. Pasidarbavus aukšto slėgio pistoletu, galima nesunkiai ir pigiai nuplauti automobilį. Po žiemos su pora ar trimis žetonais galima ir nuo didesnių gabaritų automobilio nuplauti druskų nuosėdas ir purvą. Vėliau nuvykus į brangesnę automatinę plovyklą, efektas bus žymiai didesnis, nei važiuotumėte ten iškart su visiškai purvinu automobiliu."
Daugelis vairuotojų pastebi ir papildomų savitarnos plovyklų privalumų - šalia jų sumontuotus dulkių siurblius, langų plovimo skysčio dozatorius ir kitą įrangą, kuria galima nebrangiai pasinaudoti.
Greičiau ir efektyviau
Branginantiesiems savo laiką ir besirūpinantiesiems nepriekaištinga švara, tinkamas variantas - tekstilinė plovykla. Be kokybiško plovimo, kitas išskirtinis jos bruožas - ypatingas greitis. Tokio tipo konvejerio principu veikianti plovykla gali aptarnauti iki 75 automobilių per valandą. Paprastai automobilis joje nuplaunamas per vieną ar dvi minutes.
Deja, kol kas Lietuvoje tėra vienintelė Vilniuje įrengta tokio tipo plovykla.
"Tai yra pagrindinis skirtumas nuo įprastos automatinės plovyklos, nes apsilankę pastarojoje ir prieš save išvydę du ar tris automobilius, jūs susitaikote su mintimi, kad turėsite palaukti apie pusvalandį. Nors pats plovimo procesas tetrunka 5-7 min., bet dar pridėkime įvažiavimą, išvažiavimą, vartų atvėrimą ir užsidarymą - taip susidaro kone 15 minučių, - pastebėjo plovyklų specialistas. - Tekstilinėje plovykloje automobilis vykstant procesui juda pirmyn tarsi konvejeriu. Be to, jei po žiemos norisi idealios švaros, čia operatorius gali nuplauti dugną, arkas, visus plyšius ir nišas, ko nepavyks plaunant šepečiais."
Dar vienas tekstilinių plovyklų koziris prieš paprastas plovyklas, kuriose plaunama šepečiais: pirmosiose nebūtina užlenkti veidrodėlių, nuimti stogo bagažinių, dviračių laikiklių, antenų, švyturėlių. Šių procedūrų neatlikus įprastoje automatinėje plovykloje, besisukantys šepečiai užmaršiems vairuotojams gali pridaryti nemenkų rūpesčių, nes jie atsikišusias smulkias detales nulaužia ar apgadina.
Išgirdęs klausimą apie grėsmę subraižyti kėbulą, specialistas užtikrino, kad, laikantis visų taisyklių ir rekomendacijų, plovyklos įbrėžimų nepaliks ir žalos nepridarys: "Braižo ne šepečiai, bet smėlis. Jei atvažiavote prieš tai nepasirūpinęs nupurkšti prie skardų prilipusio purvo, smėlio apnašų, kaltinti reikėtų save, o ne šepečius.
Dar galima pastebėti, kad dažnas vairuotojas ankstesniems įbrėžimams užmaskuoti naudoja ne dažus, bet automobilio spalvos polirolį. Jei pastarasis - prastesnės kokybės, iškyla pavojus, kad automatinėse plovyklose, naudojant chemines priemones, jis bus nuplautas ir įbrėžimai vėl išlįs į dienos šviesą. Vaizdžiai tariant, čia - kaip moterų lūpų dažai. Vairuotojai turi žinoti, kad poliravimas neprilygsta dažymui."
Ilgalaikio blizgesio paslaptis
Brangiausias būdas pasirūpinti švariu automobiliu - plovimas rankomis. Dažnai šias paslaugas reikia užsisakyti iš anksto.
Plovėjai pirmiausiai nuplauna paviršinius nešvarumus aukšto slėgio vandens pistoletu, po to išmuiluoja kempine, kruopščiai nuplauna ir apvalo bent durelių ir bagažinės dangčio arkas, iš vidaus ir iš išorės nuvalomi langai. Vairuotojui pageidaujant, valomas salonas ir atliekamos kitos švaros paslaugos.
"Tai ne tik brangiausias, bet ir daugiausiai laiko užimantis plovimo būdas. Mes rekomenduojame vairuotojams juo pasinaudoti bent kartą per metus, o optimalu tokią generalinę tvarką automobilyje daryti dukart per metus", - patarė S.Povilėnas.
Būtent tokiose rankinėse plovyklose naudojamos nedidelio šarmingumo, neagresyvios plovimo priemonės, kad jos nepakenktų darbuotojų rankoms. Jos prilygsta paprastam muilui.
Automatinėse plovyklose, norint kokybiškai ir greitai nuplauti, naudojamos aukšto šarmingumo priemonės. Palyginimui: muilo pH rodiklis yra apie 5-7, o aukštas šarmingumas - kai pH siekia 10-11. Tai turi įtakos, kaip ilgai išsilaikys nupoliruoto automobilio blizgesys. Naudojantis plovyklų, kuriose plaunama rankomis, paslaugomis, dėl jose naudojamų automobilius mažiau braižančių priemonių polirolio suteikiamas efektas gali išsilaikyti maždaug apie pusmetį ir ilgiau, o kitu atveju blizginimo procedūrą teks kartoti dažniau.
Naujovė - plovimas be vandens
Be išvardytų savitarnos, automatinių ir rankinių plovyklų, dar verta paminėti ir neseniai Lietuvos rinkoje pasirodžiusį naują automobilių plovimo būdą be vandens. Tokios paslaugos teikiamos kai kurių prekybos centrų automobilių stovėjimo aikštelėse arba pagal individualius iškvietimus.
Teigiama, kad naudojamas specialus ploviklis, kuris plauna, vaškuoja, poliruoja ir padengia automobilį apsaugine priemone. Anot gamintojų, jis nekenksmingas aplinkai, be toksinių medžiagų, biologiškai susiskaidantis. Visi sudėtyje esantys komponentai gauti iš organinių medžiagų. Atitinka visus kriterijus, keliamus ekologiškam produktui.
Toks plovimas nesubraižo automobilio dažų, nes ploviklio sudėtyje esančios medžiagos pakelia ir izoliuoja purvą, padengdamos automobilį Karnabos vašku. Tai atgaivina automobilio spalvą.
Krizės neaplenkia ir plovyklų
Įsivyravęs ekonominis sunkmetis neaplenkė ir plovyklų verslo. Bent Kaune galima pamatyti vieną kitą dar neseniai sėkmingai veikusią plovyklą, šiandien nebeatveriančią savo vartų automobiliams. Atrodo, ne per seniausiai prie jų driekdavosi nemažos eilės, o šiandien verslas sustojo.
S.Povilėnui tokio kartėlio patirti neteko, tačiau, nepaisant to, veiklos apimtys gerokai smuktelėjo žemyn: "Mūsų veiklai viskas sugrįžo bumerangu. Nustojo pirkti naujus automobilius, apmirė statybų finansavimas, dalis bendrovių bankrutavo, automobiliai buvo grąžinti išperkamosios nuomos bendrovėms ir bankams, kai kurių įmonių automobilių parkas tiesiog neturi be darbo.
Galiausiai nemaža dalis gyventojų emigravo į užsienį. Štai ir rezultatas - visa tai pajutome ir paslaugų sferoje. Plovyklų, kaip ir remonto servisų, klientų ratas pastebimai susiaurėjo."
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...