Eismo spūstys ir išmetamosios dujos kelia autizmo riziką

Nauji moksliniai tyrimai rodo, kad yra ryšys tarp automobilių išmetamųjų dujų ir autizmo, Alzhaimerio ligos bei kitų susirgimų. „The Wall Street Journal“ praneša, kad mokslininkai ištyrinėjo netoli didelių greitkelių gyvenančių šeimų sveikatą ir nustatė išmetamųjų dujų įtaką jiems. Nors tyrinėtojai kol kas teigia, kad tyrimo duomenys apytiksliai, jie nedžiugina.

Tyrimo metu mokslininkai nustatė, kad vaikai, kurie gyvena vietovėse su didesniu užterštumu dėl transporto, prasčiau pasirodo intelektiniuose testuose ir labiau linkę sirgti depresija, turėti dėmesio sutrikimų, rašo autoblog.com.

Taip pat išmetamųjų dujų žala pastebėta tiriant autizmo atvejus. Nustatyta, kad moterys, kurios gyvena 300 metrų atstumu nuo didžiųjų greitkelių, du kartus labiau rizikuoja pagimdyti kūdikius su autizmu.

Tyrimai Meksikoje parodė, kad išmetamosios dujos priverčia smegenis „ištinti“. Panašus procesas vyksta žmogui susirgus Alzhaimerio liga.

Mokslininkai teigia, kad 30 minučių praleidus eismo spūstyje ir prisikvėpavus užteršto oro galima sulaukti smegenų veiklos aktyvumo tose srityse, kuriose reguliuojamas asmenybės supratimas ir sprendimų priėmimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Faktai

Faktai portretas
Paskaičiuota, jeigu pradėtų Didžiojoj Britanijoj važinėti dieną su įjungtom automobilių šviesom, CO2 išmetimas į Jungtinės Karalystės atmosferą kasmet padidėtų apytiksliai 1.85 milijonų metrinių tonų/m. Aplinkos tarša padidėtų ir dėl lempučių gamybos bei dėl perdegusių lempų - jei naudojamos dieną, jos perdega po 10 000 - 12 000 mylių. Kruopščiai išanalizavus šalių, kuriose važinėjama su šviesomis, avaringumo statistiką ir priežastis, nustatyta, jog dieną įjungtos automobilių šviesos PADIDINA AVARINGUMĄ apie 8%. Ypač padaugėja užvažiavimų ant pėsčiųjų, dviratininkų, susidūrimų su motociklininkais, atsitrenkimų į priekyje sustojusį automobilį dėl pavėluotai pastebimų „stop“ signalų... Važinėjant su įjungtom artimosiomis šviesomis, sunaudojama 2-3% daugiau degalų - apie 1 ltr per 5 val. - tai seniai nustatyta. Degalų pardavimai Lietuvoje: Benzino/dyzelino? 2008 - 428/788 mln. tonų, 2009 – 373/695 mln. tonų, 2010 – 283/810 mln. tonų. Šviesoms 2010 m. (2-3%) - 22-33 mln. tonų. Šviesiam paros metui ~ 70% - 15-23 mln. tonų Ar kas pasidomėjo, kiek dėl to išauga oro tarša? Kiek tai yra pinigine išraiška, galite pasiskaičiuoti patys. Akumuliatorių gamintojų instrukcijose aiškiai rašoma, jog važinėjant su nuolat įjungtom šviesom, akumuliatorių būtina kartą per mėn. PAPILDOMAI ĮKRAUTI. Kitaip, jo tarnavimo laikas SUTRUMPĖJA TREČDALIU! Visi puikiai žinome, kad tos sąlygos 90% vairuotų įvykdyti negali. Negana to, užsienyje nustatyta, kad nuolatinis artimųjų šviesų naudojimas yra nemažos dalies automobilių gaisrų priežastis. deja, viso šito nenori girdėti naftininkams bei lempučių ir akumuliatorių pardavėjų klanams tarnaujantys valdžios veikėjai...

ph

ph portretas
manau cia kalba zmogus, neseniai gaves bauda uz sviesas. skaiciuok ka nori- mano asmenine nuomone yra tokia, kad su zibintais transporto priemone yra zymiai geriau ir greiciau pastebima. esu patekes i eismo ivyki del to, jog kazkoks ozys apniukusia ir lietinga diena vaziavo be zibintu. jeigu butu buves su sviesom, buciau mates ji is reikiamo atstumo ir nebutu problemos. kuro sanaudos- nesuprantu ka nori pasakyti. uzvestas automobilis generuoja elektra, bet tuo paciu ir tave veza nuo tikslo a iki tikslo b. vadinasi kuras naudojamas tikslingai- o ne atskirai kazkiek lempoms. generatoriui isukti daug galios nereikia... jeigu skaiciuoti tokius centus, tai gal tada ir be grotuvu vazinekim, be vejeliu, prikurchiku ir t.t. del akumuliatoriu- ne taip drastiskai kaip tu sakai, bet tiesos yra. jei gaili pinigu geram akumuliatoriui- atitinkamai ir vazinesi.

2am bukiui

2am bukiui portretas
blogam matomume ir taip reikia įjungti lempas
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių