Automagistralei Kaunas-Klaipėda sukanka 25-eri metai Pereiti į pagrindinį turinį

Automagistralei Kaunas-Klaipėda sukanka 25-eri metai

2012-09-04 18:54
Automagistralei Kaunas-Klaipėda sukanka 25-eri metai
Automagistralei Kaunas-Klaipėda sukanka 25-eri metai / Šarūno Mažeikos (BFL) nuotr.

1987-ųjų rugsėjo 4 dieną iškilmingai atidaryta pirmoji Lietuvoje automagistralė Kaunas–Klaipėda. Ji atitiko aukščiausius to meto kelių tiesimo standartus ir inžinerinius reikalavimus.

„Kelio projektuotojai kūrybine mintimi aplenkė savo laiką, pasitelkė pažangią užsienio specialistų patirtį, priėmė drąsius sprendimus, kurių originalumą ir ekonominę naudą jau patvirtino prabėgę dešimtmečiai. Be abejonės, didžiulė atsakomybė gulė ir ant to meto vadovų pečių“, – rašoma Lietuvos automobilių kelių direkcijos pranešime.

Tiesti šį kelią pradėta 1970-ųjų pavasarį, darbai užtruko 17 metų. Tai buvo senojo Žemaičių plento, nutiesto 1939 metais, rekonstrukcija, jo pertvarka į automagistralę.

1983 metais dar buvo likę neįveikta 20 km neįrengtos žemės sankasos, trūko ekskavatorių, didelės keliamosios galios savivarčių. Iškilo pavojus, kad automagistralės nepavyks laiku užbaigti. Tačiau, pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos, kelininkai padarė viską, kad Lietuva turėtų naują magistralinio kelio juostą.

Automagistralė Kaunas–Klaipėda buvo atidaryta 1987 metų rugsėjo 4 dieną, 12 val. aikštėje prie Babtų, o pagrindinės iškilmės vyko Šilalės sankryžoje, 236 km nuo Vilniaus.

Aukščiausioje magistralės vietoje (220 km) kelininkai pastatė 4,5 m aukščio akmenį, kurį atvežė iš Pajūrio apylinkės Rauško kaimo. Šios vietos aukštis virš jūros lygio – 180,23 metro.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų