Smurtą smerkianti reklama sukėlė aistras

Psichologai ir vaikų teisių apsaugos atstovai nepritaria Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos sprendimui, kad projekto „Augink atsakingai" prevencinė smurto prieš vaikus reklama gali turėti neigiamą poveikį vaikų raidai. Dėl šio nutarimo jau savaitę įvairiuose televizijos kanaluose šios reklamos transliavimo laikas yra ribojamas. Ją žiūrovai gali pamatyti tik naktimis - nuo 21 val. vakaro iki 6 val. ryto.

Lietuvos reklamos biuro Arbitražo komisija, kurią sudaro reklamos, žiniasklaidos, vaikų teisių ir vartotojų teisių apsaugos atstovai bei psichologai, socialinės iniciatyvos „Augink atsakingai" reklamą įvertino kaip atitinkančią Lietuvos reklamos etikos kodeksą ir neturinčią neigiamo poveikio vaikų psichikai, jų dvasiniam ar fiziniam vystymuisi.

„Augink atsakingai" iniciatorių - visuomeninės organizacijos „Gelbėkit vaikus" ir telekomunikacijų bendrovės „Omnitel" - užsakymu sukurta reklama siekia atkreipti visuomenės dėmesį į smurto prieš vaikus šeimose problemą.

Pasak „Omnitel" komunikacijos vadovo Dariaus Maikštėno, prieš pradedant transliuoti, buvo testuojama, kaip vaikai reaguoja į šią reklamą. „Vaikai teigė pajutę gailestį pagrindiniam personažui ir supratę, kad negalima mušti vaikų bei draugų. Scena, kai suduodama vaiką simbolizuojančiam personažui, negali būti sulyginta su įprastais smurto vaizdais televizijoje, nes čia nėra jiems būdingo heroizmo. Atvirkščiai - užuojauta mušamam personažui sukelia nepakantumą smurtautojui", - sakė D.Maikštėnas.

Psichologas Evaldas Karmaza teigia, kad vaikai iki 18 metų per televiziją pamato apie 16 tūkst. suvaidintų žmogžudysčių ir apie 200 tūkst. smurto epizodų. „Jie vaiko elgesiui daro daug didesnę neigiamą įtaką", - tvirtina psichologas.

Šių metų gegužę bendrovės „TNS Gallup" atlikta vaikų apklausa parodė, kad Lietuvoje vaikai fizinių bausmių sulaukia kas antroje šeimoje. Socialinė iniciatyva „Augink atsakingai" siekia pakeisti visuomenės požiūrį į vaikų auklėjimą ir per trejus metus perpus sumažinti smurto prieš vaikus atvejus šeimose.

„Šios socialinės reklamos tikslas - paskatinti žmogų susimąstyti apie neteisingus savo arba visuomenės veiksmus. „Augink atsakingai" klipas - viena geriausių socialinių reklamų, skatinanti rimtai pažvelgti į problemas mūsų šalyje. Tai ne pirmas toks socialinės reklamos apribojimas. Anksčiau transliuota reklama, kurioje maža mergaitė šiurkščiai elgėsi su meškiuku, Lietuvoje taip pat buvo įvertinta neigiamai, nors kaimyninėje Lenkijoje pripažinta darančia teigiamą įtaką", - teigė vaiko teisių apsaugos kontrolierė Rimantė Šalaševičiūtė.

Anot šeimos psichologijos tyrinėtojo Gedimino Navaičio, „Augink atsakingai" reklama skirta tėvams, o ne vaikams. Ją galima palyginti su daugeliu kitų suaugusiems žiūrovams taikomų klipų.

„Pavyzdžiui, kai reklamuojami benzininiai pjūklai, vaikas gali suvokti pjūklą kaip žaislą. Tačiau visuomenė tokią reklamą priima natūraliai, net negalvodama, kokius vaizdinius savo vaizduotėje gali susikurti vaikas. Jei Žurnalistų etikos inspektorius bei sudaryta komisija taiko apribojimus projekto „Augink atsakingai" reklamai, tada transliavimo laiką reikia riboti visoms reklamoms, kurios vaikui gali pasirodyti neteisingos", - sakė psichologas.


Šiame straipsnyje: smurtasvaikai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių