Devyni intriguojantys faktai apie probiotikus: ką reikia žinoti?

  • Teksto dydis:

Paskutiniais metais buvo atlikta nemažai tyrimu, nagrinėjančių probiotikus. Nenuostabu, kad tai atgarsio sulaukė ir visuomenėje, kuomet buvo pradėta diskutuoti apie jų naudą mūsų sveikatai. National Center for Complementary and Integrative Health duomenimis, šie maži organizmai dar nėra ištirti pakankamai ir jų reali nauda dar nėra žinoma pilnai. Visgi, pasinėrę į pavienius tyrimus galime rasti išties daug pikantiškų faktų su kuriais kviečiame ir susipažinti.

1. Probiotikai yra randami ne tik žarnyne – jie pasiskirstę po visą kūną.

Nors įprasta manyti, kad probiotikai yra atsakingi už tinkamą virškinimą, jų yra beveik visur. Didžiausia jų koncentracija iš tiesų yra žarnyne, bet milijardai randami burnos ir nosies ertmėse, pliauroje. Jų galima rasti net sąnariuose, lytiniuose organuose, tiesiojoje žarnoje, tarp kojų pirštų ir daugelyje kitų vietų.

2. Apendiksas yra atsakingas už probiotikų gamybą.

Seniau buvo manoma, kad apendiksas yra visiškai nereikalingas žmogui. Taip jau yra, kad gamtoje niekas neatsiranda be priežasties. 2007 metais atlikto tyrimo metu buvo pastebėta, kad pavojingoms bakterijoms puolant žmogaus organizmą, apendiksas sugeba pagaminti ir paleisti probiotikus, reaguojančius į blogąsias bakterijas ir malšinančius jų poveikį.

3. Probiotikai padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje.

Populiariame naujienų portale apie sveikatą medicalnewstoday.com publikuojama informacija, kad probiotikas NCIMB 30242 gali sumažinti mažo tankio lipoproteinų (MTL) kiekį kraujyje. MTL kartais vadinamas „bloguoju“ cholesteroliu. Tyrimo metu per dieną buvo vartojamos dvi dozės minėto probiotiko ir tai ženkliai pakeitė cholesterolio kiekį į gerąją pusę.

4. Probiotikai gali padėti normalizuoti aukštą kraujo spaudimą.

Vienas tyrimas parodė, kad pieno produktai fermentuoti kartu su Lactobacillus bakterijomis padeda sumažinti kraujo spaudimą. Tas pats tyrimas atskleidė, kad probiotikai metabolinių procesų metu padidina vitamino D kiekį kraujyje. Šis vitaminas taip pat padeda sumažinti kraujo spaudimą.

5. PRObiotikai ir PREbiotikai yra visiškai skirtingas dalykas.

Nors žarnyne galima rasti abiejų šių medžiagų, jos skiriasi iš esmės. PRObiotikai yra gerosios bakterijos, kurios žarnyne ir kitur sukuria tinkamą mikro aplinką organizmui. PREbiotikai yra medžiagos, skatinančios gerųjų bakterijų augimą ir dauginimąsi. Tam, kad padidintumėte PREbiotikų kiekį organizme, nereikia gerti maisto papildų. Jie yra randami daugelyje maisto produktų. Daug jų randama žirniuose ir kituose ankštiniuose produktuose, anakardžiuose, pilnagrūdėje duonoje, kitame natūraliame maiste.

6. Vis dar tiksliai neišaiškinta, kurie probiotikai teikia daugiausiai naudos.

Būtina suprasti, kad kiekvienas organizmas yra skirtingas, be to kiekvienas organizmas yra veikiamas skirtingų sąlygų: skirtingai maitinasi, turi skirtingus poilsio įpročius, gyvena skirtingoje aplinkoje. Visa tai lemia, kad nėra vienos patikrintos formulės, kuri geriausiai tiktų visiems. Terminas „probiotikai“ reiškia bakterijos, kurios daro gerą įtaką. Deja, iš labai didelės jų gausos sunku išskirti, kurios daro didžiausią įtaką. Tuo labiau bakterijos gyvuoja apsuptyje visų kitų bakterijų, tad jos sąveikauja ir gyvuoja kiekvienam organizme skirtingai. Medium.com skelbiama, kad vartojant didelį kiekį kurios nors rūšies gerųjų bakterijų gali lemti kitų bakterijų sumažėjimą.

7. Probiotikų nauda odai.

Probiotikus galima pasisavinti ne tik su maistu, bet ir su kitomis priemonėmis, skirtomis išoriniam naudojimui. Netinkama odos priežiūra, odos užterštumas ir kiti veiksniai lemia, kad gerųjų bakterijų kiekis ant odos pasiekia kritinę ribą. Dėl to prasideda odos dirginimas ir su tuo susiję odos kosmetiniai bei juntami pasikeitimai, gali prasidėti uždegimai.

8. Probiotikai tinka bet kokio amžiaus bei lyties žmogui.

Dauguma maisto papildų būna skirti tik būtent kažkurios amžiaus grupės ar lyties žmonėms, nes atskiros grupės turi pasikartojančias problemas ir jiems skirtus sprendimo būdus. Probiotikai išsiskiria tuo, kad yra tinkami visiškai visiems žmonėms. Papildus su probiotikais gali vartoti net kūdikiai, vaikai, besilaukiančios moterys ar maitinančios motinos, bet kokio amžiaus suaugę.

9. Bendras probiotikų svoris organizme lenkia smegenų svorį.

Gerosios bakterijos negali būti išskirtos kaip atskiras organas, nes neturi tokio pavidalo, kaip kiti organai. Nepaisant to, jos atlieka labai svarbią funkciją. Yra paskaičiuota, kad iš viso organizmo surinkti probiotikai turėtų sverti šiek tiek daugiau nei sveria vidutinio žmogaus smegenys. Smegenų svoris yra kiek mažiau nei pusantro kilogramo, o gerosios bakterijos sveria šiek tiek daugiau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių