Keliautojas buvo nuplukdytas į karinį laivą. Nuotraukose galima matyti, koks išsekęs po paskutinių dienų praleistų vandenyje atrodė A. Mockus. Pasak Lietuvos kariuomenės atstovų, tokio pobūdžio gelbėjimo operacijose dalyvauti gali įvairios pajėgos: kariniai laivai, sraigtasparniai ar net civiliniai laivai.
„Gavus nelaimės signalą atviroje jūroje, gelbėjimo operacija organizuojama vadovaujantis tarptautiniais jūrų gelbėjimo principais. Pirmiausia reaguoja artimiausi laivai bei atsakingas regioninis jūrų gelbėjimo koordinavimo centras“, – aiškino Lietuvos kariuomenė.
Po išgelbėjimo su savo komandos nariais iš karto susisiekęs A. Mockus prisipažino negalėjęs patikėti, jog vis dar yra gyvas. Dėl labai nepalankių oro sąlygų lietuvio valties ištraukti nepavyko. Vaizdo medžiagoje ji atrodo apsemta.
Iš valties paimti tik du irklai ir kai kurie asmeniniai daiktai. Nuotraukose matosi, kaip A. Mockus su savimi pasiėmė Krašto apsaugos savanorių pajėgų beretę. Pasak Lietuvos ambasadoriaus Australijoje, pats keliautojas jaučiasi gerai.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Jo būklė tikrai stabili, bendrauja labai gerai. Pagal uraganų kategorijas, iš penkių kategorijų jis buvo ketvirtoje“, – sakė Lietuvos ambasadorius Australijoje Darius Degutis.
Po gelbėjimo operacijos A. Mockaus žmona Sonata ir sūnus Tautvydas padėkojo gelbėjimo tarnybai oficialiame jos socialinių tinklų puslapyje. Šiuo metu ji yra pakeliui į Australiją.
„Ačiū visai komandai, kad išgelbėjo mano vyrą A. Mockų“, – rašė moteris.
„Nėra žodžių išreikšti, kokie dėkingi mes esame už jūsų nuostabų darbą. Ačiū, ačiū, ačiū!“ – dėkojo sūnus.
Sėkminga gelbėjimo operacija pasidžiaugė ir Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda.
„Sulaukėme gerų žinių iš Koralų jūros: keliautojas A. Mockus gyvas ir sveikas, nors ir išsekęs. Su nerimu stebėjau drąsaus lietuvio kovą su stichija. Nors šįkart tikslo pasiekti nepavyko, neabejoju, kad apie Aurimą mes dar išgirsime. Esu dėkingas Australijos gelbėjimo tarnyboms, kurios padėjo išvengti nelaimės“, – teigė prezidentas.
Tiesa, dėl siaučiančio uragano A. Mockus su visa gelbėjimo komanda krante išsilaipins keliomis dienomis vėliau nei tikėtasi.
„Laivas jau plaukia į Sidnėjų, ne į Brisbaną, nes uraganas yra pasisukęs link Brisbano. Nežinau, kada jis bus, – atstumas gana didelis. Antros savaitės dalyje tikriausiai atvyks į Sidnėjų“, – sakė D. Degutis.
A. Mockus savo kelionę per Ramųjį vandenyną pradėjo spalio 15 pajudėjęs iš San Diego, Kalifornijoje. Lietuvis puikiu tempu yrėsi iki pagrindinio tikslo – Brisbano kranto Australijoje.
Tačiau jau vasario 16 dieną prasidėjo neramumai. Dėl numatomų ekstremalių sąlygų, lietuvis staigiai kilo į šiaurę. O dar po 10 dienų pateko į tikrą pragarą dėl šalia praūžusio taifūno. Galiausiai paskutinę žiemos dieną jis paspaudė pagalbos mygtuką.
„Svarbiausias dalykas yra išgelbėti Aurimą, kad jis gyventų, būtų sveikas. O toliau bus matyti. Nežinau, ar bus sąskaitos už šią gelbėjimo operaciją“, – kalbėjo Lietuvos ambasadorius Australijoje.
LNK vaizdo įrašo stop kadras
Pasak Lietuvos kariuomenės, tokios gelbėjimo operacijos vykdomos nemokamai.
„Įprastine praktika už valstybės vykdomas paieškos ir gelbėjimo operacijas nėra reikalaujama susimokėti, nes jūrų gelbėjimas yra tarptautinėmis konvencijomis įtvirtinta humanitarinė pareiga“, – komentare rašė kariuomenė.
Prieš maždaug metus su savo valtimi vandenyje dar tik atlikdamas pirmuosius bandymus A. Mockus kalbėjo, kad sunkiausias laikas bus pasiruošimas, o ne pats plaukimas.
„Manau, kad pats sunkiausias etapas yra dabar. Galbūt tai skamba kai kuriems neįtikėtinai. Bet patikėkite, tokiam projektui pasirengti yra daug sunkiau“, – seniau pasakojo keliautojas, visuomenininkas A. Mockus.
Deja, gamta šį kartą buvo stipresnė. Kelionę praėjusių metų spalį pradėjęs A. Mockus iš viso turėjo nuirkluoti apie 12 tūkst. kilometrų. Tačiau kelionė baigėsi likus apie 700 kilometrų.
Dar prieš plaukimą keliautojas LNK žinioms yra sakęs, kad panašioje vietoje savo kelionę baigė ne vienas kitas irkluotojas taip pat bandęs įveikti Ramųjį vandenyną.
Kelionę irkline valtimi jau baigęs A. Mockus buvo arti Gineso rekordo, jeigu tik būtų pasiekęs Australijos krantus.
(be temos)
(be temos)