Dešimtmetį lauktas renginys

Po dešimties metų pertraukos į Lietuvą grįžta Europos automobilių kroso varžybos. Jos ateinantį savaitgalį vyks Vilkyčiuose.

Varžysis geriausieji

Paskutinį kartą tokio masto automobilių sporto renginys Lietuvoje vyko 2005–2006 m. visai netoli Vilkyčių esančioje Plungės "Žemaitijos" trasoje. Deja, šis projektas neturėjo tęstinumo. Taigi visi autokroso entuziastai, norintys pamatyti Europos lygio kovas turėjo vykti į kaimynines šalis.

Šią spragą ėmėsi lopyti ASK "Vilkyčiai" vadovas Kazimieras Gudžiūnas. Jis pripažįsta, kad tokiems projektams, kaip Europos autokroso čempionatas, reikia subręsti, tačiau iki to buvo eita labai nuosekliai. "Prieš keletą metų Vilkyčiuose pradėjome organizuoti "Rallycross Chalenge Europe" etapus, gavome Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) patvirtinimą, kad trasa saugi ir joje gali vykti aukščiausio lygio varžybos", – pasakojo K.Gudžiūnas.

Paskutinį kartą Lietuvoje vykusiose Europos autokroso varžybose pasirodė 31 sportininkas, o ateinantį savaitgalį Vilkyčiuose jų bus kone 100. Didžiausia rinktinė atvyksta iš Europos autokroso sostine tituluojamos Čekijos – net dvylika automobilių, vienuolika automobilių yra Olandijos rinktinės parke.

Lietuvai Vilkyčiuose atstovaus šeši sportininkai – Paulius Pleskovas ir Šarūnas Glikas varžysis kėbulinių automobilių klasėje, o Tomas Zavarskis, Tautvydas Urba, Saulius Žunda ir Gintaras Morkevičius važiuos "Buggy 1600" klasėje. Įdomu, kad varžybose dalyvaus sportininkas net iš Argentinos. Iš viso į Vilkyčius suvažiuos lenktynininkai iš trylikos šalių.

Atgimstanti šaka

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas pasidžiaugė, kad lietuviai netrukus pažins dar vieną nepelnytai pamirštą automobilių sporto šaką – autokrosą.

"Tikiu, kad tokio aukšto lygio renginys, kaip Europos autokroso čempionatas, taps puikiu pavyzdžiu ir įkvėpimo šaltiniu jauniems sportininkams, kurie pradės atsakingai siekti savo sportinės karjeros ne tik vietiniuose čempionatuose, bet nebijos pasirodyti ir tarptautiniu mastu", – dienraščiui tvirtino LASF vadovas. Pasak jo, automobilių krosas mūsų šalyje atsidūrė ant permainų slenksčio – tad dabar svarbu nenuleisti rankų ir judėti į priekį.

R.Austinskui pritarė ir jo kolega LASF viceprezidentas Vladas Pleskovas. "Jeigu tikėsime statistika, tai autosportas Lietuvoje populiarumo lenktynėse pralaimi tik krepšiniui ir futbolui. Tikiu, kad mes turime augti, nors autokroso įvaizdis ir yra smukęs", – tikino Europos vicečempiono P.Pleskovo tėvas.

Du aukščiausi LASF valdžios atstovai nepagailėjo kritikos ir anksčiau buvusiai LASF valdžiai, kuri esą pernelyg atleido vadžias ir leido automobilų kroso varžybas organizuoti beveik bet kam, neturint reikiamos kvalifikacijos. "Ne taip seniai man teko stebėti autokroso varžybas, kuriose vos per plauką neįvyko nelaimė ir tik per laimingą atsitiktinumą buvo išvengta aukų", – tvirtino R.Austinskas.

Automobilių kroso varžybų organizatoriams mažesniuose Lietuvos miestuose išsakyta kritikos, tačiau R.Austinskas tikino, kad tokios varžybos reikalingos, tik svarbu nepamiršti, kad autosportas yra viena pavojingiausių sporto šakų, kur tereikia vienos neapdairios vairuotojo klaidos ir gražus renginys gali pasibaigti tragedija.

V.Pleskovas tikino, kad tokia situacija susidarė dėl to, kad prasidėjus ekonomikos krizei į autokroso trasą buvo bandoma privilioti kuo daugiau varžytis norinčių žmonių. "Svarbiausia buvo, kad dalyviai rinktųsi į varžybas ir trasos nestovėtų tuščios, tačiau vėliau supratome, kad toks žingsnis buvo klaidingas, nes kilo grėsmė varžybų saugumui, buvo nepaisoma visuotinai pripažintų FIA reikalavimų", – apie nepalankią situaciją Lietuvos autokroso trasose pasakojo LASF viceprezidentas.

Dabar viskas pradedama tvarkyti – sukuriama konkurencija, sugrąžinama tvarka.

Laukia dalyvių

V.Pleskovas visiems abejojantiesiems ar net bijantiesiems dalyvauti tokio lygio varžybos pataria pabandyti.

"Autokrosas Lietuvoje atsigauna ir įgauna kitokį mastą. Varžybos Vilkyčiuose – puikiausias įrodymas, o kartu ir kvietimas Lietuvos sportininkams dalyvauti ir išbandyti jėgas. Nereikia iškart turėti geriausius automobilius. Tereikia pradėti važiuoti, o techniką galima visuomet patobulinti", – tvirtino LASF viceprezidentas.

V.Pleskovui pritarė ir P.Pleskovas, praėjusiais metais vos netapęs Europos čempionu. Pasak jo, visuomet smagiau varžytis, kai trasa važiuoja tautietis. "Norėčiau pakviesti visus šio sporto entuziastus ne tik į lenktynes Vilkyčiuose, bet ir patiems sėsti prie vairo ir išbandyti savo jėgas. Varžybose skaičiuojami ir šalies rinktinės taškai, tad kiekvienas papildomas automobilis gali prisidėti prie pergalės", – kalbėjo P.Pleskovas.

Atrodo šį sportininko raginimą išgirdo lenktynininkai iš Molėtų, kurie savaitgalį Vilkyčiuose prie starto linijos išrikiuos net keturis bagius. Europos čempionato duonos iš keturių yra paragavę du sportininkai – T.Urba ir T.Zavarskis. Dar dviem sportininkams tai bus visiškai nauja patirtis.

Birželio 4-ąją visų sportininkų Vilkyčiuose lauks treniruotės ir pirmieji įskaitiniai važiavimai, o pagrindinės kovos prasidės sekmadienį. Sportininkai prie starto linijos išsirikiuos nuo ankstyvo ryto – vyks antrasis įskaitinis važiavimas, o po iškilmingo visų dalyvių parado prasidės trečiasis važiavimas, po kuriųo laukia pusfinalių ir finalų kovos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių