Norvegijoje – trukdžiai poilsiauti: nėra kam valdyti keltų

Ne tik atšaukiami lėktuvų skrydžiai, bet ir sustoję keltai šių metų vasarą gadina atostogas kai kuriose Vakarų Europos šalyse.

Nėra kam valdyti keltų

Bene pirmą kartą su itin rimta problema susidūrė Norvegijos šiaurinės dalies vietinių keltų linijos.

Vien per liepą Norvegijoje buvo atšaukti 82 keltų reisai. Priežastis banali ir paprasta – nėra kam valdyti ir aptarnauti keltų. Katastrofiškai trūksta mažųjų keltų jūrininkų.

Situacija panaši kaip ir lėktuvuose. Dėl COVID-19 pandemijos 2020 ir 2021 m. buvo atleista daug žmonių. Jie susirado naujus darbus ir grįžti į keltus nebenori.

Darbas keltuose nėra lengvas. Jie plaukioja trumpu atstumu, reikia nuolat švartuoti ir atšvartuoti, saugoti, kad koks dviratininkas ar šiaip keleivis kur nors neįkištų kojos laivui šokinėjant ant bangų.

Pasekmė: prie keltų nusitęsusios eilės. "Fremover.no" nuotr.

Kliūtys ir E6 kelyje

Dėl jūrininkų trūkumo keltuose labiausiai kenčia turistai, kurių skaičius po pandemijos Norvegijoje vėl gerokai išaugo.

Norvegijos leidinys "Nrk.no" pranešė, kad prie keltų, kai kursuoja tik kas antras, o kartais ir tik kas trečias, susidarė ilgos automobilių eilės. Dalyje vietų, kur anksčiau niekada nebūdavo eilių, dabar tenka laukti ir 1,5, ir 3 valandas.

Ilgiausiai kelto yra tekę laukti net 11 valandų. Ir tai ne kokiame nors Norvegijos regiono kelyje, o svarbiame magistraliniame kelyje E6, kuris driekiasi per Norvegiją daugiau kaip 2,5 tūkst. kilometrų.

Norvegijoje jau įdiegta eismo sekimo sistema. Stebint kamščius prie keltų operatyviai pateikiama informacija, kokiais keliais geriau nevažiuoti, jei nenori pakliūti į kelių valandų kamščius.

Srautas: vasarą keltai plaukioja rečiau ir perpildyti. V. Matučio nuotr.

Jūrininkus vilioja naftininkai

Dėl susidariusios padėties Norvegijoje daugiausia kritikos sulaukė keltų bendrovės. Kodėl nebuvo pasamdyta daugiau keltų darbuotojų?

Keltų verslas pralaimėjo konkurencinę kovą dėl jūrininkų naftos ir dujų pramonei.

Aiškėja tendencija, kad dėl karo Ukrainoje, įvestų sankcijų Rusijos energetiniams ištekliams didesniu režimu dirba Norvegijos naftos ir dujų verslai. Jie pasamdė daugiau žmonių, tarp kurių yra mažųjų laivų valdytojų – jūrininkų.

Dalis buvusių keltų jūrininkų persikvalifikavo arba jau turėjo patirties dirbti su naftos pramonės pagalbiniais laivais.

Norvegijos viešųjų kelių administracijos projektų vadovas Dagas Hole pripažino, kad keltų verslas pralaimėjo konkurencinę kovą dėl jūrininkų naftos ir dujų pramonei.

Išsaugoti jūrininkus Norvegijos keltų verslui sunku ir todėl, kad darbas juose yra sezoninis, o naftos ir dujų pramonė dirba ištisus metus.

Dėl šiemet susidariusios kritiškos padėties keltų versle jūrininkų problemą planuojama iškelti ir Norvegijos parlamente Stortinge. Laikomasi nuostatos, kad nėra normalu, kai paprasčiausias keltų jūrininkų trūkumas kerta Norvegijos prestižui, kai viena gražiausių pasaulio šalių nesugeba tinkamai aptarnauti ja besidominčių turistų.

Gali būti, kad į Norvegiją dirbti keltuose bus kviečiami jūrininkai iš kitų šalių, galbūt ir iš Lietuvos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

nu ir ką kiek ten babkių moka

nu ir ką kiek ten babkių moka portretas
tris metukus laisvai galiu atitarabanyt, kiek į valandą su apgyvendinimu, o jei dar ir paėsti duoda, tai nou problem

žinovas

žinovas portretas
Kiek žinau, tai visi Smiltynės perkėlos kapitonai ir mechanikai seni jūrininkai, no problem jiems dirbti ir pas Norvegus.

Yes

Yes portretas
Lietuviški vidaus vandenų laivų specialistų - laivavedžių, mechanikų, motoristų, upeivių ir t.t. - diplomai užsienyje negalioja. Tai geriausiu atveju galima mėginti įsidarbinti denio jūreiviu. Nors gal būti jūreiviu Norvegijoje geriau, nei kapitonu LT...
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių