Nevykęs sugretinimas

Nevykęs sugretinimas

2004-01-07 00:00

JAV kilo skandalas dėl politinių reklamų, kuriose Amerikos prezidentas lyginamas su nacių vadovu

JAV kilo skandalas dėl politinių reklamų, kuriose Amerikos prezidentas lyginamas su nacių vadovu  

Jungtinėse Valstijose kilo didžiausias skandalas nuo prezidento rinkimų kampanijos pradžios, kai Demokratų partijai artimos organizacijos tinklalapyje “MoveOn.org” pasirodė du reklaminiai klipai, kuriuose Džordžas V.Bušas lyginamas su nacių vadovu Adolfu Hitleriu.

Klipai (juose pakaitomis pasirodo tai Džordžas V.Bušas, tai A.Hitleris) buvo patekę į konkursą, kuriame turėjo būti atrinkta geriausia reklama prieš dabartinio Amerikos prezidento kandidatūrą.  

Pasipiktinimo banga  

Respublikonų stovykloje klipai sukėlė tikrą pasipiktinimo audrą. Anot tinklalapio “Utro.ru”, Respublikonų partijos nacionalinio komiteto pirmininkas Edas Gilespis pareikalavo, kad visi kandidatai į JAV prezidentus viešai pasmerktų reklamą, pasak pirmininko, “Amerikos prezidentą paverčiančią šėtonu”.

E.Gilespis įsitikinęs, kad Dž.V.Bušo sugretinimas su A.Hitleriu - “blogiausia politinio piktžodžiavimo forma”. Ta proga “Utro.ru” ironizavo: “Amerikos prezidento palyginimas su, pavyzdžiui, Benitu Musoliniu būtų labiau priimtinas, o su Josifu Stalinu - visai geras”.

Respublikonų partijai spaudžiant abu klipai konkurse nebus rodomi. Šios partijos oponentai atsikerta: ar tai ir yra išgirtoji Amerikos demokratija?

Kol Jungtinėse Valstijose respublikonai gina pažemintą ir įžeistą Dž.V.Bušą, komunistinės Kubos televizija be paliovos rodo savo klipą, kuriame paeiliui pasirodo dabartinis Baltųjų rūmų šeimininkas, ilgametis Ispanijos diktatorius generolas Franciskas Frankas, B.Musolinis ir A.Hitleris.

Klipas baigiamas šūkiu “Ketvirtajam reichui - ne!”. A.Hitlerio valdyta Vokietija skelbėsi trečiuoju reichu. Kubos televizija Jungtines Valstijas netiesiogiai vadina ketvirtuoju reichu.  

Žydų organizacijų protestai  

Abu JAV sukurti klipai smarkiai papiktino Ametrikos žydų organizacijas. Dž.V.Bušas jaunesnysis, kaip ir jo tėvas - gerai žinomi Izraelio bičiuliai.

Tiek Izraelis, tiek žydai iš kitų šalių norėtų, kad JAV prezidento rinkimuose, kurie vyks šių metų rudenį, vėl nugalėtų dabartinis Baltųjų rūmų šeimininkas, kuris gerai žinomas kaip strateginis Izraelio partneris.

Izraelis entuziastingai pritarė koalicijos karui Irake ir Sadamo Huseino diktatūros nuvertimui.

Todėl nenuostabu, kad Simono Vyzentalio centras, kitos žydų organizacijos mūru stojo ginti Dž.V.Bušą ir pareikalavo, kad tinklalapis “MoveOn.org” Amerikos prezidento atsiprašytų.  

Dž.Soroso šešėlis  

Konkursą surengusio tinklalapio “MoveOn.org” atstovas pripažino, kad minėtos reklamos netyčia “praslydo” pro atranką. Atstovas pripažino, kad jos - prasto skonio.

Surengti konkursą, pavadintą “Bušą reikia nuokautuoti per 30 sekundžių”, paskatino milijardieriaus Džordžo Soroso sūnus Džonatanas. Taip iš maišo išlindo yla.

Mat praėjusį rudenį Džordžas Sorosas paskelbė, jog paskyrė 800 milijonų dolerių tam, kad dabartinis Baltųjų rūmų šeimininkas antrajai kadencijai nebūtų perrinktas.

Interneto leidinys “Lenta.ru” pažymėjo, kad vienu konkurso žiuri narių yra žinomas režisierius dokumentininkas Maiklas Muras, kuris, be kita ko, išgarsėjo dar tuo, kad už savo kūrinį “Boulingas Kolombinai” atsiimdamas “Oskarą”, kelis kartus šūktelėjo: “Man dėl jūsų, misteri Bušai, gėda!”  

Analogijos  

Pastarasis incidentas Jungtinėse Valstijose primena opozicijoje esančių demokratų triukšmą, kuris buvo kilęs, kai respublikonai savo reklamose prieš 2002-ųjų lapkričio rinkimus Senato mažumos lyderį Tomą Dešlą ir senatorių Maksą Klelendą vizualiai prilygino “Al Qaeda” vadeivai Osamai bin Ladenui ir Sadamui Huseinui.

Nevykusių sugretinimų pasitaiko visur. Taip praėjusią vasarą atsitiko Europoje, kai Italijos ministras pirmininkas Silvijas Berluskonis vieną Vokietijos politikų palygino su nacių koncentracijos stovyklos prižiūrėtoju.

Skandalas buvo toks didelis, kad Italijos premjeras buvo priverstas atsiprašyti įžeisto politiko.

Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Vokietijoje tarp politikų yra tokia žodinė sutartis: jokio, net labiausiai nekenčiamo, oponento negretinti su nacių režimo vadeivomis, kad ir kokia didelė pagunda būtų tai daryti.

Politinių technologijų specialistai teigia, jog sugretinimo metodas liudija, kad tokios politinės reklamos kūrėjų fantazija yra ribota.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų