Kaip elgtis gavus įtartiną pranešimą iš VMI?

Kaip elgtis gavus įtartiną pranešimą iš VMI?

Prisidengdami Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vardu sukčiai dažnai siunčia pranešimus, pavyzdžiui, dėl permokų, nesumokėtų mokesčių, baudos ir žinutėje pateikia nuorodą, kurią neva reikia paspausti. Nors siuntėjas gali būti nurodytas VMI, tačiau sukčių išduoda pranešimo turinys. Dalijuosi patarimais, kaip atpažinti sukčių pranešimus.

Judita Stankienė Judita Stankienė

Melagingos SMS žinutės

Primenu, kad VMI niekada nesiunčia gyventojams SMS žinučių, kuriose yra papildomų nuorodų ir taip neinformuoja apie mokesčius, permokas ar baudas. Kartais sukčiai su VMI susijusias žinutes siunčia kitų vardu, pavyzdžiui, bankų, tačiau VMI nesiunčia pranešimų per kitas organizacijas. Sukčius išduoda ir užsienio siuntėjo numeris.

Pažymiu, kad SMS žinutes VMI vardu klientai gali gauti dvejais atvejais: užsiregistravę vizitui; gavę į VMI sistemą pranešimą, kurį visą peržiūrėti galima tik savarankiškai prisijungus prie vienos iš VMI sistemų.

Išduoda kelios detalės

Atkreipiu dėmesį, kad oficialūs VMI e. pašto adresai visada baigiasi galūne @vmi.lt, o sukčiai naudojasi labai panašiomis galūnėmis, pvz.: @vmi.com, @vni.lt, @vmi.org. arba [email protected]. Kartais kaip laiško siuntėją nurodo VMI darbuotojo e. paštą, todėl reikia atkreipti dėmesį į antrąjį siuntėją. Jeigu jis nesutampa su priekyje nurodytu, pavyzdžiui, <[email protected]> <[email protected]>, vadinasi, VMI šio e. laiško nesiuntė.

Prie e. laiško pridėtą dokumentą galite gauti tik iš „Mano VMI“ siunčiamų pranešimų ir tik tuo atveju, jei šią funkciją esate pasirinkę. Kitu atveju VMI e. laiškuose papildomų dokumentų nebūna – tokius laiškus su pridėtais neva pajamų deklaracijos išrašais ar baudomis siunčia sukčiai.

Rekomenduoju dokumento neatidaryti, o informaciją apie pajamų deklaraciją, permoką ar mokėtiną sumą pasitikrinti savarankiškai per VMI interneto svetainę prisijungus prie „Mano VMI“ ar Elektroninės deklaravimo sistemos (EDS).

Svarbu: VMI niekada nesiunčia gyventojams SMS žinučių, kuriose yra papildomų nuorodų ir taip neinformuoja apie mokesčius, permokas ar baudas. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Sukčiai kopijuoja

Sukčiai apgauti bando įvairiais būdais, pavyzdžiui, pranešimuose pateikdami paslėptų nuorodų, mygtukų ar QR kodų su raginimu greičiau prisijungti ir, tarkime, užpildyti permokos prašymą. Šios nuorodos veda į sukčių interneto puslapius, imituojančius VMI sistemas, bankų puslapius, kur siūloma prisijungti su e. bankininkystės duomenimis. Tai padarius šią informaciją sužino ir sukčiai.

Užfiksuota ir tokių atvejų, kai pranešimuose dėl tikroviškumo nurodyti ir iš galimai nelegalių duomenų bazių gauti gyventojų asmeniniai duomenys, pavyzdžiui, vardas, pavardė, asmens kodas arba jo fragmentas. Jokiais atvejais VMI nesiunčia gyventojams pranešimų su jų asmenine informacija, asmens kodu, mokėtinomis sumomis, raginimu susigrąžinti permoką, taip pat savo e. laiškuose nenaudoja mygtukų ar OR kodų. Sukčių laiškus taip pat išduoda nerišli kalba ir gramatinės klaidos.

Ką daryti?

Rekomenduoju gautą įtartiną pranešimą vertinti kritiškai, ypač jei jis yra netikėtas, o visą asmeninę informaciją, susijusią su mokėtinais mokesčiais, permokomis, pateiktomis deklaracijomis, gautais pranešimai ir baudomis, tikrinti tik savarankiškai prisijungus prie VMI sistemų.

VMI interneto puslapyje pateikiame visą informaciją, kaip atskirti tokius pranešimus ir ką daryti tapus sukčių auka. Ją rasite „Gavau įtartiną pranešimą iš VMI“ dalyje. Taip pat VMI „Facebook“ paskyroje dalijamės naujais klientų atsiųstais sukčiavimo pavyzdžiais.

Jei turite abejonių dėl gauto pranešimo, kuriame prisistatoma VMI, galite pateikti paklausimą per „Mano VMI“ (skiltyje „Paslaugos“ > „Paklausimai“) arba e. paštu [email protected] (kartu pridedant gauto pranešimo vaizdą).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų