Ką po „valstiečių“ siūlymo darys mokytojai? Pereiti į pagrindinį turinį

Ką po „valstiečių“ siūlymo darys mokytojai?

Živilė Pinskuvienė
Živilė Pinskuvienė / K. Vanago / BFL nuotr.

„Valstiečių“ pasiūlymai šokiruoja. Žiniasklaida publikavo naujieną, kad Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša su dar penkiais Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos kolegomis siūlo, jog mokytojais galėtų dirbti tik magistro laipsnį turintys asmenys.

Tai numatyta Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairių projekte. Jame nurodyta, kad „mokytojai pradeda dirbti savarankiškai tik įgiję magistro kvalifikacinį laipsnį“.

Žinant, kad parlamentaras E. Jovaiša buvo ilgametis buvusio Pedagoginio, dabar – Lietuvos edukologijos universiteto dėstytojas, prorektorius, Istorijos katedros dekanas, norom nenorom kyla mintys apie tai, kad yra sumanyta dar viena priemonė, kurią įteisinus, aukštosioms mokykloms atsiras galimybių pasipelnyti. Galime nesunkiai prisiminti, kaip universitetai „kepė“ labai reikalingus teisininkus (kurių paskui buvo tiek, kad darbo biržos nespėjo registruoti) ar kaip įteisinus reikalavimą įstaigų vadovams turėti vadybos kvalifikaciją, mokamos magistrantūros studijos prisipildė „studentų iš reikalo“.

Kiek tokios studijos duoda naudos ir realiai praverčia kasdieniniame darbe, neaišku. Tačiau aišku tai, kad įtvirtinta tokia nuostata sukeltų nemažą pedagogų bendruomenės sumaištį.

Gal pirmiausiai reikėtų atsisukti į save, gerbiamieji? Įteisinti būtinybę aukščiausių valdžios institucijų atstovams įgyti bent jau aukštąjį išsilavinimą.

Įsivaizduokime, ką turėtų daryti bakalauro diplomą turintis mokytojas, kuriam iki pensijos liko vieneri-dveji metai? Atleiskime jį iš darbo, nepaisydami ilgametės patirties ir praktinių įgūdžių! Juk be daugiausiai teorija pagrįstų magistro studijų, E. Jovaišos supratimu, mokyti vaikų jis neturėtų.

Publikacijoje pats parlamentaras prisipažįsta, kad neturi duomenų, kokia dalis dabartinių mokytojų turi magistro kvalifikacinį laipsnį. Ir kam ta nuodugni analizė? Juk parodyti, kad dirbi, užtenka vieno kito pranešimo spaudai su „užkabinančia“ antrašte.

Tik kalbant apie priverstinį mokytojų mokymą iškyla klausimas, kodėl „valstietis“  E. Jovaiša, susidomėjęs jų išsilavinimu, nekelia klausimo apie Seimo narių diplomus?

Gal pirmiausiai reikėtų atsisukti į save, gerbiamieji? Įteisinti būtinybę aukščiausių valdžios institucijų atstovams įgyti bent jau aukštąjį išsilavinimą. Tuomet gal ir Seime tvarka būtų kitokia, ir sprendimai kitaip būtų priimami.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų