Manau, kad daugelis miestiečių su tuo sutiktų. Ypač veždami ryte vaikus į mokyklas ar darželius, esančius centrinėje miesto dalyje ar Senamiestyje.
Transporto spūsčių keliamos problemos tai ne tik vėlavimas į darbą ar susitikimus, bet ir padidėjęs miesto užterštumas, sudaužyti automobiliai ir, kas skaudžiausia, sužaloti ar net žuvę žmonės.
Negalima sakyti, kad mieste nieko nedaroma siekiant pagerinti eismo sąlygas.
Visi matome atsinaujinusius dviračių takus, juostas išskirtas viešajam transportui, dabar netgi atsirado suženklintos vietos automobiliams statyti važiuojamojoje gatvės dalyje.
Tačiau gatvės neguminės, išskirsčius jas dviratininkams, viešajam transportui bei stovėjimo vietoms, labai susiaurėja važiuojamoji dalis likusiems eismo dalyviams ir natūralu, kad formuojasi spūstys su visais joms būdingais padariniais: vairuotojų skubėjimu, susierzinimu ir neatsargiu vairavimu, sudarančiu prielaidas eismo įvykiams.
Norint tuo įsitikinti užtenka, pavyzdžiui, prasieiti (važiuoti geriau nerizikuoti) 8 val. Nemuno gatve, kai vaikus tėvai atveža į mokyklą.
Mano nuomone, problema jau per didelė, jog ją būtų galima išspręsti gatvių perbraižymu eismo dalyviams, manau, kad čia galėtų padėti tik tokios tikslinės priemonės, kaip apribojimas privataus automobilių eismo į centrinę mieto dalį ir Senamiestį, įrengiant jo prieigose automobilių aikšteles ir sukuriant geresnę viešojo transporto infrastruktūrą
Juolab čia dviračio išradinėti nereikia, užtenka pasinaudoti ES šalių gerąja praktika, įgyvendinta panaudojus ES transporto politikos rekomendacijas kaip:
"park-and-ride" (statyti automobilį priemiesčio aikštelėje ir toliau važiuoti viešuoju transportu),
"park-and-walk" (statyti automobilį aikštelėje ir toliau eiti pėsčiomis),
elektra varomų transporto priemonių skatinimas, sukuriant tam reikalingą infrastruktūrą Senamiestyje ir centrinėje miesto dalyje.
Aišku, investicijos nemažos, bet jos atsipirks su kaupu, sumažėjus eismo nelaimių, mums visiems kvėpuojant švaresniu oru.
Naujausi komentarai