- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Laivininkystės bendrovės vis dar prispaustos sumažėjusių gabenimo įkainių, tačiau jau mažina nuostolius ir 2011-aisiais viliasi sulaukti pelno.
Analitikai investicijas į šį sektorių vertiną atsargiai, ketvirtadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".
"Baltic Dry" indeksas, atspindintis sausakrūviu laivų gabenimo įkainių pokyčius pasaulyje, nuo 2008 metų gegužės 20 dienos pasiektų visų laikų rekordinių aukštumų vis dar smukęs 77,95 proc. Ir nors pastaruosius metus jis svyruoja beveik tuo pačiu intervalu, iki 2008-ųjų pabaigoje buvusių žemumų (663 punkto) nesugrįžta.
"Prastus laivininkystės įmonių rezultatus lemia gabenimo laivais rinkoje vis dar išliekantys silpni frachtų įkainiai, kurie tam tikro tonažo laivų rinkose yra net mažesni nei prieš metus", - teigė banko "Finasta" analitikas Tadas Povilauskas.
Pasak jo, tam, kad frachtų įkainiai nekyla net po krizės atsigaunant tarptautinei prekybai, daugiausia įtakos turi perteklinė laivų pasiūla rinkoje, ji didėja dėl naujų laivų statybų užsakymų bumo, buvusio 2007-2008 metais.
"Taip, jei lyginti dabartinę padėtį su buvusia prieš metus, kai buvome priblokšti ir vaikščiojome nuleidę galvas žemyn, esame atsitiesę. Tačiau atsigavimo mastą geriausiai nusako "Baltic Dry" indeksas, kuriam dar toli iki 2008 metų aukštumų. Dabartinę padėtį labiau vadinčiau stabilizacija su teigiama perspektyva", - teigė vienintelį Lietuvoje laivų šaldytuvų laivyną valdančios Klaipėdos bendrovės "Limarko" laivininkystės kompanija (LLK) generalinis direktorius Vytautas Lygnugaris.
Jo vertinimu, laivininkystės sektorius į 2007-2008 metais buvusią padėtį grįš ne anksčiau nei po 2 metų - 2013-2014 metais, mat verslo ciklas šiame sektoriuje paprastai trunka 5-7 metus.
LLK vadovas sako nematantis galimybių, kad šiuos metus įmonė baigtų be nuostolių, tačiau dėl kitų metų tokių vilčių jau yra: "Vienareikšmiškai tikimės, kad 2011 metais bus geresni. Žinoma, apie didžiulį proveržį kalbėti būtų neatsakinga, bet optimizmo yra."
Valstybės valdomos Klaipėdos laivybos bendrovės "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) atstovai taip pat jau išdrįsta kalbėti apie pelną, o priekaištus dėl esą pasenusio laivyno atmeta kaip nepagrįstus.
"Nuostoliai mažėja, o tai reiškia, kad veikla jau dabar eina pelningumo link. Mažinamės turimas paskolas, o kada tiksliai dirbsime pelningai, dar sunku pasakyti, galbūt 2011 metų pirmąjį-antrąjį ketvirtį, bet viskas priklausys nuo rinkos", - teigia nuo gegužės LJL vadovaujantis Arvydas Bogočionkas.
Jis pažymi, kad atėjęs į įmonę ėmėsi būtinų organizacinių pertvarkų, tačiau laivyno pertvarkų nedarė.
"Laivų nei parduosime, nei pirksime - naudosime tuos, kuriuos turime. Laivyno vidutinis amžius siekia 14,8 m., laivai ganėtinai geri ir dar galima su jais drąsiai dirbti kokius 10 metų", - teigė A.Bogočionkas.
Pasak susisiekimo viceministro, LJL valdybos pirmininko Arūno Štaro, naujasis LJL vadovas keičia ligšiolinę laivų įdarbinimo tvarką, ieško kitų, pelningesnių krovinių siuntėjų, ieškoma rezervų, kur sumažinti sąnaudas.
"Ši rinka jau prieš kelis mėnesius pradėjo ropštis iš dugno ir tikimės, kad tai bus naudinga įmonei. Tačiau papildomų lėšų iš biudžeto ar kitų valstybinių šaltinių įmonei neteiksime, nebent tik padėsime jai bendraujant su kredituojančiu SEB banku", - A.Štaras.
"Finastos" analitikai nesiima vertinti dabartinės LJL būklės, mat įmonė dar nepaskelbė trečiojo ketvirčio veiklos duomenų, tačiau iš ankstesnių ataskaitų perspektyvas vertina gana palankiai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Karinės jūrų pajėgos NATO misijai Baltijos jūroje skyrė du laivus1
Karinės jūrų pajėgos NATO kritinės infrastruktūros apsaugos operacijai Baltijos jūroje skyrė du laivus, jie trečiadienį išplaukė į jūrą, BNS nurodė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Uostamiestis mini Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-ąsias metines1
Sausio 15-ąją uostamiestyje, Skulptūrų parke, prie paminklo „Už Laisvę žuvusiems“, tradiciškai buvo paminėtos Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės. Jų metu buvo prisiminti svarbūs 1923-iųjų istorin...
-
Vaikų „linksmybės“: sniego gniūžtėmis – į automobilius1
Vieno prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelėje buvo pastebėti du vaikai, į mašinas mėtantys sniego gniūžtes. Vyriškiui išlipus jų sudrausminti vos neįvyko nelaimė – vienas nepilnametis atsitrenkė į važiuo...
-
Olando Kepurės skardis – lankomiausias objektas
Aplinkosaugininkai pripažįsta, kad Olando Kepurės skardis – vienas lankomiausių šalies objektų. ...
-
Dėl vaizdo kameros Jūrininkų prospekte – sumaištis: kam šita „akytė“?
Jūrininkų prospekte esančio daugiabučio namo pirmojo aukšto balkone įrengta vaizdo stebėjimo kamera. Klaipėdiečiai svarsto, ką buto gyventojas stebi – vaikų žaidimų aikštelę, teritoriją po balkonu, o gal tiesiog praeivius? ...
-
Pristatytas Klaipėdos veiklos plano projektas 2025–2027 m.: kasmet prireiks per 500 mln. eurų
Klaipėdos gyventojams pristatytas 2025–2027 metų Strateginio veiklos plano projektas. Planuojama, kad programoms įgyvendinti kasmet prireiks po daugiau kaip 500 mln. eurų. ...
-
Klaipėdoje priedangų skaičius tebeauga
Klaipėdoje daugėja priedangų – jų skaičius šiuo metu siekia 90. Pavojaus atveju jose pasislėpti galėtų apie 31 tūkst. žmonių. Nuolatos ieškoma ir kitų galimų naujų priedangų vietų. O gyventojams skaitomos paskaitos civilin...
-
Tragiško likimo majorui Oksui skirs knygą1
Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos metinės šiandien bus minimos ne tik uostamiestyje, bet ir Kaune, kur bus pagerbtas ir vienas pagrindinių šios kovinės operacijos vadų – Juozas Tomkus, slapyvardžiu Oksas. Ši trag...
-
Naujovė bažnyčioje – mišios anglų kalba5
Nuo šiol kartą per mėnesį Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje mišios vyks anglų kalba. Jos bus skirtos uostamiestyje ir aplink jį gyvenantiems užsieniečiams. Tikimasi, kad tai padės integruotis ir įsitraukti į bendruomen...
-
Klaipėdoje minimos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės
Klaipėdoje trečiadienį minimos šio krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės. ...