Kitąmet automobiliais važinėjantys kauniečiai turės pakrapštyti piniginę – miesto valdžia apmokestins automobilių stovėjimą dalyje Karaliaus Mindaugo prospekto, padidins rinkliavą Senamiestyje, išplės mokamas zonas prie Kauno klinikų.
Greičiausiai sausį taryba turės priimti galutinį sprendimą, tačiau savivaldybės tarybos kolegija jau uždegė žalią šviesą rinkliavai už automobilių statymą Karaliaus Mindaugo prospekte.
Po ilgų diskusijų kolegijos nariai sutarė, kad reikia apmokestinti vieną prospekto pusę nuo karmelitų bažnyčios iki I.Kanto gatvės. Už valandai pastatytą automobilį teks sumokėti 1 litą. Kitoje Karaliaus Mindaugo prospekto pusėje palei Nemuną kol kas automobilių pastatymo tvarka nesikeičia ir rinkliava už tai nebus renkama.
„Visi nori automobilius statyti nemokamai, bet daugiaaukščių aikštelių mes nepristatysime. Automobilių stovėjimui plotas mieste ribotas, ir nieko čia nepadarysi“, – įsitikinęs Kauno meras Andrius Kupčinskas. Anot jo, reikia laiko, kad miestiečiai pakeistų savo įpročius ir į miesto centrą važiuotų visuomeniniu transportu.
Savivaldybė skaičiuoja, kad kasdien į miesto centrą suvažiuoja apie 5 tūkst. lengvųjų automobilių, o apmokestintų stovėjimo vietų yra tik 2960.
Politikai viešai deklaruoja, kad rinkliavos įvedimas arba jos didinimas padės įvesti tvarką ten, kur susidaro dideli automobilių srautai. Tarybos narys Kęstutis Mikėnas siūlė apmokestinti visą Karaliaus Mindaugo prospektą. Jo nuomone, tokia tvarka iškrapštytų iš centrinės miesto gatvės mėnesiams ar net metams paliekamus automobilius, kurie žiemą trukdo nuvalyti sniegą, o vasarą – nušluoti gatvės dangą.
Apie finansinę pusę stengiamasi garsiai nekalbėti, tačiau akivaizdu, kad ir šis aspektas rinkliavas vykdančiai viešajai įstaigai „Automobilių stovėjimo aikštelės“ yra svarbus.
„Mums aktualu, kad rinkliava būtų bent iki 18 valandos. Ta viena valanda nunešė mums apie 1 mln. litų pajamų“, – įvardijo „Automobilių stovėjimo aikštelės“ direktorius Algimantas Puidokas. Anot jo, ši suma sudaro apie 10 procentų visų iš rinkliavos gaunamų pajamų.
Kolegijos nariai nesutiko ilginti mokesčio už automobilio stovėjimo laiką iki 18 val., tačiau dar nėra žinoma, ar politikų nuomonė nepasikeis po svarstymų komitetuose.
Automobiliais važiuojantys į Senamiestį miestiečiai taip pat turės būti akyli, mat kiekvienoje gatvėje nebeliks ženklų, žyminčių mokamą automobilių pastatymo zoną. Visas Senamiestis bus pažymėtas kaip viena apmokestinta zona, o rinkliava padidės nuo dabar esančio 1 lito už valandą iki 2 litų už valandą.
„Kai kurie vairuotojai rasdavo tokių vietų, kur galbūt net negalima statyti automobilio, įsprausdavo jį tarp ženklų. Įvedus Senamiesčio zoną, tokių spragų nebebus“, – įspėjo savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Kitąmet taip pat sumažės vietų nemokamai pastatyti automobilių prie Kauno klinikų, kur automobilių srautai itin dideli, nes Žaliąją zona, kur mokama 1 litą už valandą, ruošiamasi padidinti. Gali būti, kad arčiausiai klinikų esančiose gatvėse rinkliava už automobilio apstatymą didės, tačiau, kol kas šis pasiūlymas dar tik svarstomas.
Galutinius sprendimus dėl rinkliavos pokyčių už automobilių statymą miesto tarybos nariai turėtų priimti sausį. Pasak P.Kero, kol kas dar neįmanoma įvardyti tikslaus termino, kada pakeitimai įsigalios, bet užsimenama apie vasario arba kovo mėnesius.
Naujausi komentarai