Įsibėgėja SGD laivo-saugyklos technologinių įrenginių gamyba

Nors į Klaipėdos uostą laivas-saugykla su dujinimo įrenginiu atplauks 2014 metų III ketvirtį, tačiau jo technologinių (vidaus) sistemų gamybos darbai jau pačiame įkarštyje.

Pagaminti vieni iš pagrindinių technologinių laivo-saugyklos elementų – dujinimo šilumokaičiai.

„SGD terminalo projekto planavimas ir darbų atlikimas pagal numatytus grafikus yra patys svarbiausi elementai įgyvendinant visai Lietuvai svarbų energetinį projektą. Džiaugiamės, jog pasirinktas laivo-saugyklos tiekėjas pateisina lūkesčius ir planuose numatytus darbus atlieka laiku“, - sakė AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

Jo teigimu, laivo-saugyklos statybos pradžia numatyta rugsėjį, kai bus pradėti plieno pjovimo darbai, tačiau paraleliai vykdoma laivo technologinių sistemų gamyba. Jau pagaminti 8 vienetai dujinimo šilumokaičių. Laive-saugykloje šie įrenginiai skystas dujas vers į dujinę būseną, todėl tai yra vieni svarbiausių technologinių įrenginių laive. Dujinimo šilumokaičių aukštis sudaro 2,78 m, plotis – 1,15 m, ilgis- 2 m.

Taip pat iki šios dienos jau yra pagaminti tokie laivo vidaus technologiniai įrenginiai, kaip aukštos įtampos elektros varikliai, kurie skirti gamtinių dujų kompresoriams bei SGD siurbliams. Iki Naujųjų metų planuojama, jog bus pagaminti šie įrenginiai: suslėgto oro kompresorius, pagalbinis vandens garo katilas, dujų garintuvas, dujų kondensatorius, azoto dujų generatorius, gamtinių dujų kompresoriai ir kitos vidaus technologinės sistemos.

„Uostamiestyje veiksiantis laivas-saugykla bus vienas moderniausių. Jis išsiskirs savo inovatyvumu, nes bus naudojamos naujausios technologijos, kaip vandens garo panaudojimas dujinimui žiemą ar marių vandens šiluma – vasarą. Šiam laivui reikės ypač mažai kuro ir atitinkamai jo oro tarša Klaipėdai bus mažesnė. Laivas bus toks talpus, kad galės patenkinti visos Lietuvos dujų poreikį žiemą, jei tiekimas vamzdynais būtų nutrauktas, o vasaros mėnesiais per šį terminalą bus galima tiekti dujas eksportui“, - pasakojo AB „Klaipėdos nafta“ vadovas.

Sutartis dėl suskystintųjų gamtinių dujų plaukiojančio laivo-saugyklos su dujinimo įrenginiu pagaminimo buvo sudaryta tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Norvegijos bendrovės „Höegh LNG“. Laivas-saugykla statomas laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries“ Pietų Korėjoje. Tiekėjas pateiks laivą, teiks priežiūros ir operavimo paslaugas, užtikrins kompetentingą laivo įgulą.

Valstybei priklauso 70,63 proc.  „Klaipėdos naftos“ akcijų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

gebelsas

gebelsas portretas
idomu kiek pakils duju kaina del sios saugyklos: - sumazinus perkamu duju kieki is GAZPROM tas pakels kainas.... -terminalo direktorius kiek gaus algos? -dierektorius atostogaus- reikalingas pavaduotojas... -valytoja... tiek zmoniu kad ir buhalteres reikes... -ir kasininkes.... kontora.... juk tie pinigai prisides prie duju kainos... ar klystu?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių