- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Fiat Automobilis“ įvykdė savo pažadą išlikti labiausiai aplinką tausojančiu automobilių prekiniu ženklu: 2008-aisiais parduotų automobilių CO2 emisijos vidurkis - tik 133,7 g/km, ir tai 3,6 g/km mažiau, nei 2007-aisiais, kai šis rodiklis buvo 137,3 g/km.
Tarptautinės JATO organizacijos, įkurtos dar 1984 metais ir veikiančios daugiau, nei 40-tyje šalių, sąraše „Fiat“ su minėtu rezultatu aplenkė: „Peugeot“ (138,1 g/km), „Citroen“ (142,4 g/km), „Renault“ (142,7 g/km), „Toyota“ (144,9 g/km), „Ford“ (147,8 g/km), „Opel“/„Vauxhall“ (151,1 g/km), „Volkswagen“ (158,8 g/km), BMW (160,6 g/km), „Mercedes“ (185 g/km).
Bendras „Fiat Group“, kuriai be „Fiat“ dar priklauso ir „Alfa Romeo“ bei „Lancia“ prekiniai ženklai, rezultatas - 138,4 g/km - taip pat lyderio rezultatas, lenkiant PSA, „Renault“, „Toyota“, „Hyundai“ koncernus.
Pasak „Fiat“ importuojančios bendrovės „Autobrava“ direktorės Astos Bagdonavičienės, toks rezultatas pasiektas jau bene dešimtmetį kryptingai kuriant naujus variklius bei pritaikant praktikoje pažangiausius technologinius sprendimus. Vartotojai gali įvertinti jų naudą ne tik sumažinto CO2 ir kitų aplinką teršiančių medžiagų kiekių pavidalu, bet ir pajusti realią naudą, išleisdami mažiau pinigų degalams.
„Šiuo metu „Fiat Group“ modeliai vienas po kito jau „apginkluojami“ inovatyviaisiais „Multiair“ varikliais, kurių du cilindrai atstoja keturių veiklą - pirmąjį pavyzdį Lietuvoje išvysime jau po kelių mėnesių „Alfa MiTo“ modelyje, o vėliau ir „Fiat“ automobiliuose“, - žada A.Bagdonavičienė.
„Start&Stop” sistema bei „ecoDrive“ programa - dar du sprendimai, kai naujausių technologijų pagalba taupomi degalai bei realiai mažinama aplinkos tarša. Abi šios priemonės šiandien jau yra įdiegtos ir akivaizdžiai demonstruoja savo teikiamą naudą „Fiat 500“ modelyje. Palaipsniui jos adaptuojamos ir į kitus „Fiat Group“ modelius. „Start&Stop“ sistema leidžia sumažinti įprastas degalų sąnaudas iki 15 proc., o kompiuterinė, kartu su „Microsoft“ sukurta, „ecoDrive“ programa pataria, kaip efektyviai vairuoti, dar labiau mažinant sąnaudas.
„Fiat“ - kompaktinio dydžio automobilių gamybos lyderis Europoje. Ir būtent šie automobiliai nuolat yra ekologinės temos plėtotojai bei užduoda tempą kitiems gamintojams. Dviem metais anksčiau, nei būtina, „Fiat 500” ir „Fiat Bravo” benzininiai ir dyzeliniai varikliai atitiko „Euro 5” reikalavimus. Maža to, 2009-ųjų pabaigoje dauguma „Fiat” gamos variklių jau gerokai lenks „Euro 5” standartus.
Be to, „Fiat“ pirmauja automobilių gamintojų tarpe ir pagal metano dujų panaudojimą, keičiant įprastus degalus ekologiškesniais. Koncerno sprendimą ištisoje „Fiat“ gamoje integruoti suslėgtas gamtines dujas (CNG) bei benziną deginančius variklius A.Bagdonavičienė komentuoja taip:
„Fiat“ koncerno vadovai tiki, jog suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomi automobiliai - geriausias sprendimas mažinant miestų užterštumą. Ir šis tikėjimas pagrįstas faktu, jog tokie degalai į aplinką išskiria maždaug 23 proc. mažiau CO2, be to, visiškai neišskiria kietųjų kenksmingų dalelių“.
Neseniai „Fiat“ pristatė ir gamą automobilių, varomų suskystintomis gamtinėmis dujomis (LPG) - šiems degalams pritaikyti varikliai montuojami į „Fiat Panda“, „Fiat Bravo“ ir „Grande Punto“. Be to, pasiūlyta ir „žalioji“ automobilių linija, ženklinama „PUR-O2“ vardu: „Fiat 500“, „Fiat Bravo“ ir „Fiat Croma“ automobiliuose integruotos aukščiau minėtos „Start&Stop“ bei „ecoDrive“ sistemos bei naudojami kiti energiją taupantys elementai - ekopadangos, specialios alyvos, kėbulo aerodinamikos detalės bei modifikuotos pavarų dėžės.
„Fiat“ yra ne tik revoliucinio dyzelinio „Multijet“ variklio kūrėja, bet jau pristatė ir sekančios kartos - sumažinto dydžio, tačiau išlaikantį didesniojo pirmtako galią - naują šios šeimos 1,6 l darbinio tūrio (vietoje 1,9 l) variklį bei benzininį 1,4 l (vietoje 1,8 l) „Turbojet“ technologijos variklį, pasiekiantį 150 AG
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...