- Darius Švenčionis, LRT Radijo laida „112“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet jau nutiko ne vienas incidentas, kurio metu traukinys mirtinai sužalojo žmogų.
Dažniausiai pėstieji įpranta prie savo kasdienių maršrutų taip, kad vaikšto nebegalvodami ir taip rizikuoja savo gyvybe. Neretas skubėjimą laiko svarbesniu prioritetu ir nepaiso saugaus eismo taisyklių.
Tačiau yra inžinerinių sprendimų, kurie leistų gyvybes išsaugoti. Viena iš jų – vietose, kuriose žmonės gali kirsti traukinio bėgius, įrengti specialias tvoreles, kurios keistų pėsčiųjų įpročius ir neleistų įprasti prie vieno nekintančio maršruto.
„Tvorelės galėtų būti viena iš kompleksinių sprendimų priemonių, kuri keistų pėsčiojo aplinką. Tai reiškia, kad tvorelė galėtų keisti savo padėtį kiekvieną dieną ar bent kartą per savaitę, kad pėstysis būtų priverstas keisti savo maršrutą ir judėjimo kryptį prieš įžengiant į geležinkelio pervažą. Iš esmės, pėstysis būtų priverstas pasijusti ne komforto zonoje“, – pasakoja saugaus eismo ekspertas, įmonės „Biseris“ tyrimų ir plėtros vadovas Boleslovas Vengrys.
Pasaulinė praktika rodo, kad geležinkelio bėgiai apribojami tvora, taip sudarant sąlygas bėgius kirsti tik tam skirtose vietose, kuriose įrengtos užsidarančios tvorelės riboja patekimą į pervažą važiuojant traukiniui. Papildomai sumontuoti šviesos žibintai tik paragina pėsčiuosius dar labiau atkreipti dėmesį į artėjantį traukinį.
Skiriama per mažai dėmesio
Kalbant apie saugumo priemones, kurios Lietuvoje taikomos šiandien, akivaizdu, kad jų yra per mažai. Pavyzdžiui, pakylančių atitvarų galėtų ir turėtų būti daugiau, ypač todėl, kad nemažą įtaką saugumui daro ne tik žmonių įpročiai, bet ir aplinkos veiksniai.
„Įsivaizduokime, kad rudenį, kai blogos oro sąlygos, žmonės vaikšto tamsiai apsirengę, dėvi gobtuvus ir kepures, jaunimas klauso muzikos ar naudojasi mobiliais telefonais, o tai riboja jų koncentraciją, todėl vien tik tvorelė ar perspėjamasis žibintas problemos iki galo neišsprendžia.
Turi būti apribotas patekimas į geležinkelio pervažą, kai važiuoja traukinys, todėl reikalingi ir žibintai, ir tvorelės, kurios užsidaro automatiškai, kai važiuoja traukinys“, – kokias inžinerines saugumo priemones būtina įrengti geležinkelių pervažose ir perėjose, komentuoja B. Vengrys.
Kiekvienas nelaimingo atsitikimo metu žuvęs žmogus yra netektis ne tik šeimai ir aplinkiniams, tačiau ir valstybei.
„Ši problema turėtų sulaukti daugiau dėmesio ir būti sprendžiama intensyviau. Yra skaičiuojama, kad vienas žuvęs žmogus ar kelyje ar geležinkelyje valstybei kainuoja apie 500 tūkst. eurų. Bet kokios inžinerinės priemonės yra pigiau nei žmogaus gyvybė“, – dar vieną argumentą, kodėl būtina rūpintis pėsčiųjų saugumu geležinkelių perėjose, įvardija B. Vengrys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva palaiko Lenkijos idėją vykdyti Baltijos jūros policijos misiją: būtume pajėgūs2
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas palaiko Lenkijos siūlymą steigti specialias pajėgas Baltijos jūros infrastruktūrai saugoti bei sako, jog Šiaurės, Baltijos šalių bei NATO karinis laivynas būtų pajėgus tokią misij...
-
NKSC plečia tarptautinį bendradarbiavimą kibernetinių grėsmių paieškos srityje
Nacionalinio kibernetinio saugumo centras (NKSC) stiprins bendradarbiavimą kibernetinių grėsmių analizės srityje, trečiadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija. ...
-
Vilniaus rotušėje apdovanoti inovatyviausi šalies mokytojai
Sostinės rotušėje trečiadienio vakarą apdovanoti inovatyviausi šių metų Lietuvos mokytojai, pranešė Vyriausybės spaudos tarnyba. ...
-
Tiriant kabelių Baltijos jūroje pažeidimus sudaryta trijų valstybių pareigūnų tyrimo grupė
Atliekant ikiteisminį tyrimą dėl Baltijos jūros dugnu nutiestų interneto ryšio kabelių pažeidimų, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos prokuratūrų bei teisėsaugos institucijų vadovai nusprendė sudaryti Jungtinę tyrimo grupę. ...
-
Iš Lietuvos deportuojamos verslininkės: mus siunčia namo, bet mes neturime namų4
Prieš penkerius metus Šiauliuose verslą įkūrusios vietnamietės Migracijos departamento sprendimu deportuojamos iš Lietuvos, nes neįdarbino lietuvių. Pusseserės pasakoja, kad turėjo verslą ir Šiauliuose, ir Vilniuje, tačiau...
-
G. Nausėda paskyrė D. Vedricką antrajai VPT vadovo kadencijai
Prezidentas Gitanas Nausėda Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) direktoriaus Darių Vedricką paskyrė dar vienai penkerių metų kadencijai. ...
-
Kalėdiniai Kauno siurprizai: ir šventinis miestelis, ir susitikimai bei pramogos
Šventinė nuotaika Kaune jau skleidžiasi, Vienybės aikštėje papuošta kalėdinė miesto eglė kviečia susitikti, pabendrauti. Šalia įsikūrė ir smaližius viliojantys kupolai. Čia bus galima susitikti ir su Seneliu Kalėda. Se...
-
Sostinės vaikų darželiuose nuo 2025 metų rugsėjo branginamas maitinimas2
Sostinės vaikų darželiuose nuo kitų metų rugsėjo 1-osios branginamas maitinimas. ...
-
Į saugotinų sąrašą įtraukta beveik 26,5 tūkst. Vilniuje esančių medžių1
Į saugotinų sąrašą įtraukta beveik 26,5 tūkst. medžių, pranešė Vilniaus miesto savivaldybė. ...
-
Vilniaus taryba nutarė skverui suteikti Mažosios Lietuvos vardą, aikštei – J. K. Glaubico
Vilniaus miesto taryba trečiadienį nutarė bevardžiam skverui sostinėje suteikti Mažosios Lietuvos pavadinimą, o aikštei – architekto Jono Kristupo Glaubico vardą. ...