- Arnas Mazėtis / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visoje Lietuvoje kelininkai per vasarą imasi didžiausių kelių remontų, dėl to atsiranda greičio apribojimai, keičiasi eismo juostos, o keliuose dirba ir darbininkai, ir sunkioji technika.
Bet tai nestabdo vairuotojų – dažnas nekreipia dėmesio į apribotą greitį ar atsiradusias kliūtis. Kuo tai gresia ir ko reikėtų papildomam saugumui?
Daugiau apie tai pasakojo Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.
– Ar pastebite prasižengėlių?
– Kartais Lietuvoje vis dar nesilaikoma Kelių eismo taisyklių (KET). Ne išimtis ir atkarpos, kuriose vykdomi kelio darbai. Ribojamas greitis, pastatomi įspėjamieji ženklai tam, kad vairuotojai būtų dar labiau atidesni, laikytųsi KET ir žiūrėtų į spidometrą. Kelio ruožas, kuriame vykdomi darbai, yra didesnio pavojaus ir šioje vietoje atsakingumo vairuotojams tikrai stinga.
Turime atvejų, kai yra žuvę darbuotojai, vykdantys kelio darbus.
– Ironiškas klausimas, kam tie ženklai statomi, jeigu jų vis tiek niekas nepaiso. Vienas ryškesnių pavyzdžių yra kelyje Vilnius–Kaunas. Ten nemažai remontų, bet visi kaip važiavo dideliu greičiu, taip važiuoja.
– Tikrai ne visi. Absoliuti dauguma vairuotojų paiso ir tiki tais ženklais, kad greičio ribojimas arba įspėjamasis ženklas, pirmiausia, reikalingas tam, kad vairuotojas būtų saugus. Kita vertus, tikrai atsiranda tų, kurie nepaiso kelio ženklų, o jų paskirtis tokia, kad ir vairuotojas, ir darbuotojai, atliekantys kelio darbus, būtų saugūs. Šioje vietoje turbūt vairuotojams reikėtų įsisąmoninti, kad jeigu yra ženklai, ribojantys greitį, toje atkarpoje yra vykdomi darbai ir gali atsirasti darbuotojas ar kažkokia papildoma kliūtis, kai reikės staigiai stabdyti. Greitis ribojamas tam, kad tokį sprendimą būtų galima lengvai realizuoti.
– Kokios dažniausios nelaimės yra tokiuose ruožuose?
– Nepaisant lenkimo taisyklių, išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Atsitinka atvejų, kai atsitrenkiama į kelio darbų įrenginius. Turime atvejų, kai yra žuvę darbuotojai, vykdantys kelio darbus.
– Ar tai yra dažnas atvejis?
– Ne, tai nėra dažnas atvejis. Ir vienas toks atvejis skatintų būti dar labiau dėmesingesniems, kai vyksta kelio darbai, tam, kad tokios nelaimės neatsitiktų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar pareigūnai tokiuose kelio ruožuose patruliuoja arba stato specialiąją įrangą, kad drausmintų pačius vairuotojus? Ar tai yra palikta pačių vairuotojų atsakomybei? Vasarą kelių remontų yra daug, pareigūnų prie kiekvieno nepastatysi.
– Taip, pareigūnų prie kiekvieno nepastatysi, bet jūs puikiai žinote, kad Lietuvos keliuose, miestų gatvėse pareigūnai patruliuoja. Ir to dalyko nedaro viešai, nepriklausomai, ar vykdomi darbai, ar ne. Be abejo, žiūrime, kur tikrai yra rizika atsitikti nelaimei ir patrulio darbas būtų maksimaliai efektyvus, paskatintų, įtikintų vairuotojus laikytis KET. Svarbiausias momentas yra, kad tie greičio ribojimo ženklai, pirmiausia, yra reikalingi patiems vairuotojams.
Šioje vietoje tikrai nemažai bendraujame su pačiais kelininkais, įmonėmis, kurios atlieka kelių darbus. Kalbame apie tai, kad galėtų atsirasti ir įspėjantys greičio rodytuvai, kai vairuotojas matytų, kokiu greičiu važiuoja ne tik spidometre, bet ir ženkle. Kad gebėtų priimti sprendimą pasirinkti dar mažesnį, saugų greitį.
KET galioja visuose Lietuvos keliuose, nepriklausomai jie remontuojami ar ne.
Kita vertus, labai svarbu, kad kelininkai, atlikę darbus, pašalintų ženklus arba uždengtų, jog neklaidintų pačių vairuotojų, o vairuotojas tikėtų tuo ženklu, esančiu prieš atliekamus darbus.
– Jeigu pastebėjau kelyje keistai besielgiantį vairuotoją, galbūt galiu pranešti policijos pareigūnams? Vairuotoją laikinai pasekti, kad jis kažkur nenuvažiuotų?
– Jeigu pastebėjote ir pranešėte policijai, tikrai blogiau nebus. Tikrai turime atvejų, kai ir ne pagal greičio matavimų įrangą nustatomas viršytas greitis. Pagal tam tikrus automobilių techninius parametrus. Šioje vietoje visuomenės dėmesingumas ir informacijos pateikimas policijai paskatins dar atsakingiau elgtis tuos, kurie ne visada laikosi kelių eismo taisyklių.
– Jeigu tokiame ruože aš viršijau greitį, įvyko nelaimė man ar kitam vairuotojui, ar gali būti skirta papildoma bauda, kad nesilaikiau KET? Kitas dalykas, draudimo atsakomybė.
– Manau, kad taip. KET galioja visuose Lietuvos keliuose, nepriklausomai jie remontuojami ar ne. Jeigu dėl jūsų pažeidimo įvyko eismo įvykis, šioje vietoje susilauksite atsakomybės iškvietę policiją.
Labai svarbus momentas yra tai, kad apribojamas judėjimas, kai vykdomi kelio darbai. Įvykus eismo įvykiui – trukdomas eismas. Tai vairuotojas turėtų imtis visų priemonių kaip atlaisvinti kelią, kad netrukdytų kitiems eismo dalyviams.
– Netrukus ateis ruduo ir žiema, tada irgi yra vykdomi kelio darbai, būna ribojimų, kokie čia pavojai atsiranda?
– Galbūt išskirtinių pavojų nėra, oro sąlygos – matomumas. Patys pirmieji kelio ženklai, kurie statomi prieš vietą, kurioje atliekami kelio darbai, vairuotojui turėtų signalizuoti, kad pasiruošk, priimk sprendimą, sulėtink greitį, važiuok atsargiai. Reikia raginti vairuotojus būti dar labiau atidesniems ir paisyti KET.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gintaras Grušas: viltis padės išgyventi bet kokias negandas
Šalies tikinčiuosius ir ne tik juos su svarbiausia metų švente sveikina arkivyskupas metropolitas Gintaras Grušas. Jis linki nepamiršti vilties, kuri padės išgyventi bet kokias negandas. ...
-
Baltos Kūčios aplankė dalį Lietuvos: šie regionai gali džiaugtis labiausiai2
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba skelbia, kad Kūčių rytą rytiniuose šalies pakraščiuose buvo susidariusi sniego danga. ...
-
Kęstutis Kėvalas: visi esame sesės ir broliai12
Kiekvienais metais Caritas valgykla pakviečia sunkiai gyvenančius kauniečius Kūčių pusryčiams. ...
-
Kauno meras atlygino beveik 16 tūkst. eurų žalą už sunaikintas Kačiūniškės dvaro vertybes16
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis atlygino 15 tūkst. 886 eurų žalą, kurią jam priteisė teismas Kačiūniškės dvaro byloje. ...
-
Tikisi, kad per šventes pasienyje bus ramu: pareigūnai pasiruošę bet kokiam scenarijui
Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) vadas Rustamas Liubajevas teigia, kad švenčių dienomis sieną norinčių kirsti migrantų srautai neturėtų išaugti. Visgi, pasak jo, pareigūnai ir toliau dirba sustiprintu režimu ir yra pasirengę ...
-
Per pusantrų metų pakeista daugiau kaip pusšimtis sovietinių gatvių pavadinimų8
Vykdant Desovietizacijos įstatymą, Lietuvoje jau pakeista daugiau kaip pusšimtis sovietinių gatvių pavadinimų. ...
-
Gruodžio 24-oji Lietuvoje ir pasaulyje
Gruodžio 24-oji, antradienis, 52 savaitė. ...
-
Ministerija didina finansavimą Lietuvos šaulių sąjungai7
Krašto apsaugos ministerija ir Lietuvos šaulių sąjunga (LŠS) pirmadienį pasirašė biudžeto lėšų naudojimo sutartį, kuri numato beveik 7 mln. eurų didesnį finansavimą – 20,7 mln. eurų. ...
-
Eglutės žaisliukai – gyvenimo atspindys: kokias istorijas jie pasakoja?
Žiemos sode pastatyta Kalėdų eglutė antrus metus gaivina primirštą, bet prieš šimtmetį gyvavusią tradiciją. Mat grafai Tiškevičiai savo Kretingos rezidencijos Kalėdų eglę visuomet puošdavo Žiemos sode. Po ja dova...
-
Radviliškietis aštuonerius metus neapsiperka parduotuvėse7
Dabar daugelis žmonių tarsi išprotėję bėga į prekybos centrus, ruošiasi Kalėdoms, sudarinėja didelius pirkinių sąrašus – ką padės ant Kalėdų stalo, kokius patiekalus gamins. O radviliškietis Sandrius Ungurys prop...