Užstrigus lifte - nepanikuoti Pereiti į pagrindinį turinį

Užstrigus lifte - nepanikuoti

2005-07-21 09:00

Dienos rūpestis

Užstrigus lifte - nepanikuoti

Kasdien liftuose užstringa dešimtys žmonių. Ypač tuos, kurie jais važinėjasi rečiau, o užstringa pirmą kartą, apima panika: „Ką daryti?“. Liftus prižiūrinčios tarnybos specialistai pataria nepanikuoti ir ramiai išsikviesti pagalbą.

Visus Klaipėdos mieste veikiančius liftus prižiūri bendrovės „Klaipėdos liftas“ specialistai.

Mieste veikia trys keleivinio lifto dispečerizavimo pultai, prie kurių dispečeriai budi ištisą parą.

Dispečerių telefonai yra nurodyti ant kiekvieno daugiaaukščio namo pirmojo aukšto lifto durų. Jei užstrigęs lifte žmogus turi mobilųjį telefoną ir prisimena minėtą numerį, galima išsikviesti pagalbą. Kitas būdas – lifto kabinoje surasti ir spausti avarinį iškvietimo mygtuką.

Bendrovės „Klaipėdos liftas“ direktorius Kazimieras Kazakevičius priminė, kad mygtuką pakanka spustelėti vieną kartą ir nelaikyti jo nuspaudus. Dispečerinis ryšys pradeda veikti iš karto, o lifte užstrigęs keleivis gali susikalbėti su budinčiu dispečeriu bei išklausyti jo rekomendacijų. Pasak K.Kazakevičiaus, yra metodai, kai keleiviui išgelbėti nebūtina siųsti avarinės tarnybos. Pakanka elgtis pagal dispečerės nurodymus, ir liftas vėl pajuda.

Kitu atveju siunčiami avarinės tarnybos darbuotojai.

Pagal sudarytą prioritetų sąrašą avarinė tarnyba pirmiausiai turėtų vykti į ligonines, operacines, viešbučius ir tik tada - į gyvenamuosius namus. Tačiau jei dispečerė žino, kad keleivis lifte neįgalus ar staiga pasijuto prastai, jei užstrigęs mažametis vaikas, gelbėtojai pirmiausiai vyksta pas juos.

Pasak K.Kazakevičiaus, per dieną avarinės tarnybos pagalbos prireikia 10 - 40 kartų.

Dažnai liftas užstringa, kai viršija jo keliamoji galia - vietoj keturių žmonių keliasi šeši ar devyni keleiviai.

Užstrigusieji visada baiminasi, kad lifte jiems pristigs oro. Medikai rekomenduoja nepasiduoti panikai ir tausoti jėgas.

Pasak greitosios medicinos pagalbos vyriausiojo gydytojo pavaduotojos Birutės Federavičiūtės, jei blogai pasijutęs keleivis skambins į greitąją, tikrai sulauks bent jau psichologinio palaikymo ir patarimų, kol atvyks avarinė tarnyba. Pagalbos galima tikėtis ir paskambinus numeriu 112.

Tėvai vaikams turėtų paaiškinti, jog liftas gali užstrigti, ir parodyti, kokį mygtuką spausti nelaimės atveju.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų