- LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobiliai, paimti iš kontrabandininkų, pirmiausia patenka pasieniečių globon. O tolimesnį jų likimą sprendžia teismas. Taip sako Valstybės sienos apsaugos tarnybos atstovas Giedrius Mišutis.
LRT RADIJO klausytoja Birutė iš Tauragės domisi konfiskuotų automobilių likimu. „Nuolat pagaunama nemažai išgėrusių vairuotojų, taip pat kontrabandą gabenančių asmenų, kurių automobiliai dažnai konfiskuojami. Kur patenka konfiskuoti automobiliai?“ – klausia ji.
„Tais atvejais, kai pasieniečiai sulaiko automobilius, kuriais gabenama kontrabanda, ir pradedama administracinė teisena arba ikiteisminiai tyrimai, automobiliai atvežami į specialias stovėjimo aikšteles ir ten yra kurį laiką saugomi. Ką su tokiais automobiliais daryti, sprendžia teismas. Dažniausiai jie yra konfiskuojami, tuomet Valstybės sienos apsaugos tarnyba informuoja Valstybinę mokesčių inspekciją, kuri, gavusi pranešimą, rūpinasi tolimesniu automobilių likimu“, – pasakoja G. Mišutis.
Valstybinės mokesčių inspekcijos Nepriemokų administravimo departamento direktorės Irinos Gavrilovos teigimu, perduotos transporto priemonės pirmiausia yra apžiūrimos ir įvertinama, ar jos gali būti realizuojamos. Mokesčių inspekcija apskaito ir realizuoja tik realizuotinas transporto priemones, t.y., tas, kurias galima naudoti pagal tiesioginę paskirtį. Jei nusprendžiama, kad automobilį pardavinėti galima, jis yra įkainojamas bendradarbiaujant su antstoliais ar pasitelkiant nepriklausomus turto vertintojus.
„Tuomet automobiliai perduodami realizuoti įmonėms, kurios parduoda pagal nustatytas kainas ir gauna tam tikrą procentą. Pagal valstybės nutarimą, pardavimo paslaugos kaina negali viršyti 20 proc. nuo gautos sumos. Visos pajamos už parduotą turtą atitenka valstybei“, – tikina I. Gavrilova.
Jei transporto priemonės vertė didesnė nei šešiolika ar septyniolika tūkstančių eurų, transporto priemonė parduodama skelbiant viešąjį konkursą – aukcioną. Tačiau tokie konkursai skelbiami labai retai, nes dažniausiai konfiskuoti automobiliai būna senesni ir ne tokie vertingi.
„Jei po apžiūros paaiškėja, kad automobilio realizuoti negalima, ta institucija, kuri automobilį konfiskavo, turi utilizuoti vadovaujantis specialiu utilizavimo įstatymu – dažniausiai jis priduodamas kaip metalo laužas. Už tai gaunamos pajamos taip pat atitenka valstybės biudžetui“, – teigia specialistė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...