„Turėjome parką, kuris buvo jau pasenęs ir turėjome arba investuoti į atnaujinimą senų daiktų (arba įsigyti naujus – BNS)“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė V. Kondratovičius.
„Nauji įrenginiai, kalbant apie sraigtasparnius, tikrai turi daug papildomų funkcijų, (...) kurių Europos Sąjungoje net kol kas ir nėra“, – teigė jis.
Ministras pabrėžė, kad tokia įranga pasitarnauja tiek sienos apsaugai, tiek ir civiliniame gyvenime.
„Tai yra labai svarbu, dėl to, kad šiuolaikiškas panaudojimas, universalumas parodo tai, kad neužsidarėme mes nuo visuomenės – galim tarnauti ir transportuojant donorystės organus, ir apsaugant sieną, ir suteikiant pagalbą krizės ar avarijos atveju“, – kalbėjo V. Kondratovičius.
Visuomenei ketvirtadienį pristatyti trys modernūs daugiafunkciai „Airbus H145 D3“ sraigtasparniai, įsigyti iš bendrovės „Airbus Helicopters Deutschland GmbH“.
Sraigtasparniai kainavo 57 mln. eurų: du įsigyti už valstybės biudžeto lėšas (46 mln. eurų), vienas – už ES fondų pinigus (11 mln. eurų). Juose įrengtos pažangiomis optinės ir termovizorinės kameros, tiesioginio vaizdo perdavimo sistemos, modernios ryšio priemonės.
Orlaiviai pritaikyti stebėti valstybės sieną, žvalgyti, atlikti paieškos ir gelbėjimo operacijas, transportuoti donorų organus, gesinti gaisrus, vykdyti Kaliningrado tranzito kontrolę.
Taip pat pademonstruotos naujos strateginio lygmens (vertikalaus pakilimo) bepiločių orlaivių sistemos, jos įsigytos iš gamintojo „EDGE Autonomy“ už 2,4 mln. eurų.
Sistemos bus skirtos stebėti valstybės sieną sunkiai pasiekiamose vietovėse pasienyje su Baltarusija ir Rusijos Kaliningrado sritimi, fiksuoti neteisėtos migracijos, kontrabandos ir kitų pažeidimų atvejus, perduoti duomenis į operatyvinius centrus.
Be to, sistema integruojama į Europos sienų ir pakrančių apsaugos agentūros „Frontex“ techninės įrangos rezervą ir bus naudojama tarptautinėse operacijose.
„Labai svarbu pažymėti, kad dalis funkcijų taip pat naudojama ir stebint Astravo atominės elektrinės darbą. Tai dideliame aukštyje matuojamas radiacijos kiekis ir tikrai iškart pranešama, jeigu būtų kažkokie pakeitimai. Tai yra labai svarbu priimant sprendimus“, – sakė vidaus reikalų ministras.
„Ir, aišku, vienas iš svarbių momentų – tie sraigtasparniai naudojami ir Kaliningrado tranzitui stebėti“, – pridūrė jis.
Vidaus reikalų ministerijos Atskiroji aviacijos tarnyba įkurta 1992 metų liepos 24 dieną. Patyrusi keletą transformacijų nuo 2000 metų sausio ji tapo VSAT struktūriniu padaliniu – Aviacijos eskadrile.
Plečiantis pasieniečių aviatorių veiklos apimtims ir skraidymo aparatų parką papildžius naujiems sraigtasparniams, nuo 2007 metų vietoj eskadrilės įsteigta VSAT Aviacijos rinktinė, o 2016 metais rinktinė reorganizuota į VSAT centrinės įstaigos padalinį – Aviacijos valdybą.
(be temos)
(be temos)