- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos kelių būklė – apverktina. Tuo galėjo įsitikinti visi, kurie ilgąjį savaitgalį turėjo reikalų kažkur toliau nuo savo namų. Duobės, asfalto provėžos ir bangos jau ne tik rajoniniuose keliuose, bet ir pagrindinėse autostradose tarp Vilniaus ir Klaipėdos ar tarp Vilniaus ir Panevėžio. Kodėl Lietuva pamiršo kelius? Apie tai pokalbis su bendrovės „Inspekta“ direktoriumi Mantu Andriuškevičiumi.
– Kaip jūs apibūdintumėte Lietuvos kelių būklę?
– Norėtųsi, kad ji būtų geresnė. Pagrindinis klausimas – kodėl kelių būklė tokia yra. Visų pirma, keliai yra didelė investicija. Tam, kad juos sutaisyti, tinkamai nutiesti, reikia labai daug investuoti. Daugelis šalių turi kelių mokesčius. Europoje tikrai geri keliai, tačiau turime susimokėti už važiavimą jais.
Kitas dalykas – labai svarbu strategija: kaip prižiūrime, remontuojame. Reikia suprasti, kad kelias – ne vien kelio danga. Kelias – ir kelio pagrindas. Didžiausia problema, kad sovietmečiu projektuoti keliai nebuvo apskaičiuoti tokioms apkrovoms. Dabar bendroji sunkiosios technikos masė didesnė, skaičius – irgi. Manau, kelio būklę nulemia nemaža dalimi kelio pagrindas. Jeigu turime prastą pagrindą ir gerą dangą, laiko klausimas, kada danga bus bloga – atsiranda įtrūkimų, jų daugėja, keičiasi kelio paviršiaus geometrija, atsiranda balų, išmušama duobių.
Reikia suprasti, kad kelias – ne vien kelio danga. Kelias – ir kelio pagrindas.
– Ką daryti?
– Jei reikia keisti pagrindą – tai kelio kapitalinis remontas. Vakarų Europoje skirsto kelius į kelias grupes – kelias, kurio pagrindas geras, bet susidėvėjusi danga, kelias, kuris turi prastą pagrindą ir dangą, ir kelias, kuris turi gerą dangą, bet prastą pagrindą.
Pirmu atveju, jeigu pagrindas geras, tik danga susidėvėjusi – provėžos ir pan., – investicijos nedidelės, nes keičiama tik danga. Dabar asfalto struktūra irgi pasikeitusi, ryšikliai būna modifikuoti, apsaugo nuo provėžų. Yra sprendimų, kurie įgyvendinami tik keičiant dangą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jau ir Lietuvoje naudojamos naujos technologijos?
– Taip. Kitas atvejis – prasta kelio danga ir blogas pagrindas. Šiuo atveju klystama, kai keičiama tik kelio danga. Tai laikinas sprendimas. Po kelerių metų, priklausomai nuo kelio apkrovos, vėl susidėvi danga, sutrūkinėja, pasikeičia geometrija ir pan. Tai pinigų išmetimas į niekur. Reikia kapitališkai remontuoti kelią – keisti ir pagrindą, ir dangą.
– Lietuvoje, nors yra ir labai pavojingų kelių, nepanašu, kad būtų imamasi remonto. Ar tai teisingas kelias?
– Negaliu atsakyti. Reikėtų klausti atsakingų institucijų. Manau, mūsų problema, kad blogų kelių mastas didelis. Remonto darbų daug. Sudėtinga suvaldyti situaciją. Taip, kaip daroma Vakarų Europoje, net Automobilių kelių direkcija yra įsidiegusi turto valdymo sistemą, kuri surenka visus duomenis apie būklę ir apdoroja juos. Su šia sistema galima sudaryti prioritetus, kur pirmiausia atlikti remontus, o kur nėra skubu. Tačiau klausimas, kaip Automobilių kelių direkcija organizuoja šiuos darbus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje minima diena be automobilio, dalyje savivaldų viešasis transportas – nemokamas
Lietuvoje penktadienį minima diena be automobilio, dalyje savivaldybių kelionės viešuoju transportu bus nemokamos. ...
-
JAV ambasados atstovas ragina pašalinti J. Krikštaponio bareljefą Ukmergėje16
Jungtinių Valstijų (JAV) ambasados atstovas ragina nuo paminklo Ukmergėje pašalinti bareljefą ir užrašus, skirtus su Holokausto nusikaltimais siejamam partizanui Juozui Krikštaponiui. ...
-
Pabradėje tarnybą pradėjo nauja JAV pajėgų rotacija
Lietuvoje tarnybą pradėjo nauja Jungtinių Valstijų karinių pajėgų rotacija. ...
-
Lietuvai vėl gali tekti skelbti karą keliuose: kas laukia?22
Netoli Vilniaus surengtas policijos reidas vos per porą valandų davė daug rezultatų, praneša LNK. ...
-
Seimas ėmėsi pataisų dėl neteisėtai sieną kirtusių migrantų sulaikymo
Seimas ketvirtadienį po pateikimo pritarė pataisoms dėl neteisėtai sieną kirtusių migrantų sulaikymo, kurį Konstitucinis Teismas (KT) pripažino prieštaraujančiu pagrindiniam šalies įstatymui. ...
-
M. Garbačiauskaitė-Budrienė paskelbė vėl dalyvausianti LRT vadovo rinkimuose16
LRT generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė ketvirtadienį paskelbė pateikusi paraišką dar kartą siekti antros kadencijos nacionalinio transliuotojo vadovo pareigose. ...
-
Grupė parlamentarų lytiškumo ugdymą siūlo integruoti į tikybos ir etikos pamokas6
Šalyje kilus diskusijoms dėl lytiškumo ugdymo nuo šio rugsėjo mokyklose startavusioje gyvenimo įgūdžių programoje, kelios dešimtys opozicijos parlamentarų pasiūlė lytiškumo ugdymą integruoti į tikybos ar etikos pam...
-
Vilniaus rajone surengtos pratybos: ruošiamasi pagal blogiausią suprojektuotą scenarijų2
Vilniaus rajone ketvirtadienį surengtos valstybinio lygio civilinės saugos pratybos, skirtos patikrinti institucijų reakcijai į galimą avariją Astravo atominėje elektrinėje (AE). ...
-
Iš Čikagos į Lietuvą pargabenti J. Polovinsko-Budrio ir jo sutuoktinės palaikai6
Iš Čikagos Jungtinėse Valstijose į Lietuvą ketvirtadienį pargabenti vieno iš Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos organizatorių, Klaipėdos krašto gubernatoriaus ir diplomato Jono Polovinsko-Budrio ir jo sutuoktinės pal...
-
Vis daugiau gyventojų mano, kad reikalai šalyje gerėja: lietuviai tik mėgėjai padejuoti5
Penktadalis Lietuvos gyventojų mano, kad reikalai Lietuvoje gerėja. O tai gerokai daugiau nei prieš metus, kai apie gerėjančią situaciją šalyje pasisakė tik kas dešimtas respondentas. Tiesa, kad situacija Lietuvoje bloga, atsakė be...