- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nors svarbus greičio matuoklis numuštas, policija pataria neatsipalaiduoti – įrengsime dar 100
-
Nors svarbus greičio matuoklis numuštas, policija pataria neatsipalaiduoti – įrengsime dar 100
-
Nors svarbus greičio matuoklis numuštas, policija pataria neatsipalaiduoti – įrengsime dar 100
-
Nors svarbus greičio matuoklis numuštas, policija pataria neatsipalaiduoti – įrengsime dar 100
Vienu greičio matuokliu praėjusios savaitės pradžioje šalyje liko mažiau. Girtas vairuotojas jį numušė per incidentą. Visgi policijos pareigūnai pasakoja, kad per metus yra fiksuoti ir keli bandymai tyčia juos sugadinti, praneša LNK.
Vilniuje per incidentą buvo numuštas greičio matuoklis. Vairuotojai ėmė džiaugtis, esą, dabar galės tam tikrą atkarpą važiuoti greičiau.
Šalyje iš viso veikia per 80 greičio matuoklių. Vienam jų nebeveikiant, tuo džiaugiasi tik tie, kurie nesupranta, kam skirtos kelių eismo taisyklės (KET).
„Galbūt džiaugiasi tie, kurie nemotyvuoti ir vis dar nesuvokia, kad KET reikia paisyti. Greičio matuokliai paskatina vairuotojus laikytis KET ir pasirinkti leistiną saugų greitį“, – kalbėjo Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys
Saugumui Lietuvos keliuose didinti planuojama įrengti dar 100 greičio matavimo įrenginių.
„Kelių direkcija planuoja plėsti tą ratą – numatyta įrengti 100 vidutinio greičio matavimo įrenginių, kurie matuos greitį 50-yje atkarpų“, – teigė V. Grašys.
Kartais pažeidėjai specialiai sugadina greičio matavimo prietaisus, tačiau, anot kelių policijos viršininko, taip jie prisidaro tik dar didesnių problemų.
„Yra buvę įvairių atvejų ir bandymų sugadinti [greičio matavimo techniką], tačiau tai jau įvyko ir tai buvo bandymas išlieti savo nesveiką pyktį, už kurį asmuo susilaukė dar didesnės atsakomybės. Manau, kad tikrai efektyviau yra susitaikyti su tuo, kad KET galioja, kad jų kontrolę vykdo matavimo įrenginiai (stacionarūs, vidutinio greičio, momentiniai). Policija turi šiuolaikišką ir efektyvią įrangą“, – aiškino V. Grašys.
Viršytas greitis Lietuvos keliuose pražudė ir sužalojo daugybę žmonių. Policijos pasirinktos priemonės verčia vairuotojus susimąstyti, kaip jie dalyvauja eisme ir kaip jie saugo savo gyvybę.
Greitis yra viena iš pagrindinių priežasčių eismo įvykiuose, kuriuose nukenčia, būna sužeisti ar žūsta žmonės Lietuvos keliuose.
„Greitis yra viena iš pagrindinių priežasčių eismo įvykiuose, kuriuose nukenčia, būna sužeisti ar žūsta žmonės Lietuvos keliuose. Tos priemonės, kurios taikomos šiandien tiek policijos, tiek kitų institucijų, jos turėtų pasiekti vairuotojų smegenis ir jie turėtų priimti sprendimą, kad vis dėlto KET reikia laikytis. Keliuose vykdoma kontrolė tiek policijos nežymėtais automobiliais, kilnojamais greičio matuokliais, tiek vidutinio greičio matavimo sistema. Beveik milijoną tokių pažeidimų turime skaičiuojant vairuotojus, kurie neapsidraudę automobilių, kurie nepraėję technikinės apžiūros. Tie pažeidimų skaičiai didėja. Verčia susirūpinti dėl to, kad vairuotojai ne visada susimąsto, kaip jie dalyvauja eisme, kaip jie saugo savo didžiausią turtą – gyvybę, sveikatą. Įrangos plėtra, iniciatyvi policijos veikla turėtų paskatinti juos susimąstyti ir pergalvoti savo vertybes bei laikytis KET“, – teigė V. Grašys.
Net ir 10 km/val. viršytas greitis gali nulemti nelaimingą incidentą kelyje.
„Didžioji dauguma pažeidimų yra iki 20 km/val. viršytas greitis. Noriu akcentuoti, kad ir 10 km/val. viršytas greitis tam tikroje atkarpoje yra realus pavojus įvykti nelaimei kelyje, kuomet gali susižaloti ir žūti žmonės“, – pabrėžė V. Grašys.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vairuotojo teisių netenkama viršijus greitį daugiau nei 50 km/val.
„Nemėgstu kalbėti apie baudas. Tie, kurie viršija greitį, rizikuoja savo gyvybe ir sveikata. Viršijus greitį daugiau nei 50 km/val. prarandama teisė vairuoti. Yra ir piniginės baudos, bet pinigai yra uždirbami, baudos sumokamos, bet svarbu vairuotojui susivokti, kad viršytas greitis yra realus pavojus jo gyvybei“, – sakė V. Grašys.
Kai kuriems kelių ereliams baudos už greičio viršijimą nėra labai skausmingos. Galbūt didesnės baudos priverstų susimąstyti labiau?
Artėjame prie tokios vairavimo kultūros kaip Vokietijoje.
„Ne baudos dydyje esmė. Galima diskutuoti apie baudų dydį, apie kitokią sistemą, kuri dar labiau paskatintų laikytis KET, bet jeigu vairuotojas pats nenorės keisti savo suvokimo, elgesio kelyje, vien tik baudomis tą dalyką padaryti būtų sunku“, – svarstė V. Grašys.
Europoje vairavimo kultūra tarp šalių mažai kuo skiriasi, teigė kelių policijos viršininkas.
„Artėjame prie tokios vairavimo kultūros kaip Vokietijoje. Sunku pasakyti, kada turėsime būtent tokią, bet Lietuvoje pažeidimai – lygiai tokie patys, kaip ir Vokietijoje – greičio viršijimai, neblaivūs vairuotojai. Ji daugmaž vienoda visoje Europoje“, – sakė V. Grašys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nelinksmas antirekordas – pernai Lietuvoje gimė mažiausiai vaikų per nepriklausomybės laikotarpį1
Nelinksmas antirekordas – praėjusiais metais gimė mažiausiai naujagimių nuo nepriklausomybės atkūrimo, mirusiųjų skaičius gimimus viršijo dvigubai. Lietuvoje pernai pasaulį išvydo 18 979 kūdikiai. Apie tai LNK žurnalistai kalb...
-
Ministerija siūlo Lietuvai trauktis iš priešpėstines minas draudžiančios konvencijos3
Sulaukusi karinio patarimo, Krašto apsaugos ministerija (KAM) siūlo inicijuoti pasitraukimą iš priešpėstines minas draudžiančios Otavos konvencijos. ...
-
Kasmet – po sprogimą daugiabutyje: kas turi atlyginti žalą?
Pastaraisiais metais padaugėjo nelaimių, kai sprogimai apgriauna daugiabučius ir žmonės kurį laiką net neturi kur gyventi, o butų remontai kainuoja didelius pinigus. ...
-
Buvusiems Policijos akademijos studentams ketinama suteikti laisvės gynėjų statusą7
Buvusiems Policijos akademijos dėstytojams ir studentams planuojama suteikti laisvės gynėjų statusą. ...
-
Užfiksavo: keturkojis „migrantas“ iš Baltarusijos į Lietuvą atsivedė visą gaują savų1
Čepkelių raiste pasieniečiai fiksavo iš Baltarusijos į Lietuvą atbėgusius devynis vilkus. ...
-
Nausėda: Lietuva NATO misijai Baltijos jūroje skirs laivų, sraigtasparnių1
Siekiant apsaugoti kritinę infrastruktūrą Baltijos jūroje, Lietuva sustiprintam NATO patruliavimui skirs laivų, sraigtasparnių, sako Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Dešimtmetis Sausio 13-osios liudininkas tapo herojumi: ten supratau, kad jau viskas kitaip4
Prisiminimai apie Sausio 13-osios įvykius gyvi daugelio širdyse. Net ir tų, kuriems tuo metu buvo vos dešimt metų, tačiau ir jie, kartu su kiemo draugais, dienas leido prie Seimo. Vienas iš tokių – vilnietis Vainius Vaitiekūnas...
-
Valstybės kontrolė: didelis prokurorų darbo krūvis neigiamai veikia tyrimų trukmę
Didelis prokurorų darbo krūvis turi neigiamos įtakos nusikaltimų tyrimo trukmei, rodo Valstybės kontrolės atliktas Generalinės prokuratūros 2021–2023 metų veiklos auditas. ...
-
Iš Kremliaus – grasinimų lavina Nausėdai120
Dėl Lietuvos prezidento Gitano Nausėdos pasisakymo apie Kaliningradą įsiutę rusų propagandistai jau plūsta ne tik prezidentą, bet ir pratrūko grasinimais Lietuvai. Dūmos nariai ragina vėl okupuoti Baltijos šalis. Anot Lietuvos vadovų, tai ro...
-
Regos negalią turinčiai moteriai – akibrokštas sostinės įmonėje: liepė prašyti kitų pagalbos1
Regos negalią turinti moteris, lydima šuns vedlio, apsilankiusi Asmens su negalia teisių apsaugos agentūroje ne tik negalėjo savarankiškai užsiregistruoti vizitui, bet ir susidūrė su nemandagiu įstaigos darbuotojos elgesiu. ...