- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prasidėjus vasarai žmonės ėmė daugiau keliauti autobusais, tačiau sako, kad kainos didokos, pranešama LNK reportaže.
„Kai nuolaida yra, tai aš galiu važiuoti, tačiau kai nėra – labai brangu“, – pasakojo moteris.
Tarpmiestinių autobusų bilietų kainos dar didėja.
„Kokius 6–8 proc., o tada žiūrėsime, koks yra efektas. Tikėtina, kad jau birželio mėnesį turėtų mūsų kainos padidėti“, – kalbėjo „Kautros generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
„Kautros“ vadovas skaičiuoja, kad įmonė pirmąjį ketvirtį jau patyrė milijono eurų nuostolį, o keleivių srautai po karantino nėra sugrįžę į įprastas vėžes.
„Dar negrįžo į priešpandeminį variantą, o kaštai neprognozuojami. Paskutinės savaitės beveik 10 centų kuro kaštų kilimas daro labai stiprias korekcijas“, – tęsė L. Skardžiukas.
Keleiviai svarsto brangstant bilietams atsisakyti nebūtinų kelionių.
„Žmonės, kurie gyvena iš mažų pajamų, tikrai neįgalės važinėti viešuoju transportu. Turės vaikščioti pėsčiomis“, – kalbėjo praeivė.
Kai kur kainos šoktelėjo jau gegužę. Pavyzdžiui, Trakų autobusai vieni iš pirmųjų kainas netrakiškiams padidino dvigubai.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Nuo gegužės 1 d. pakėlėme bilietų kainas 50 proc., bet šios kainos nėra didžiausios Lietuvoje. Keturiolika metų mūsų kainodara buvo nesikeitusi ir mes tiesiog pasivijome rinkos diktuojamas sąlygas“, – pasakojo „Trakų autobusų“ direktorius Rolandas Lenkauskas.
Anot Trakų vežėjų, degalų kainų šuolis – didžiausias kada nors buvęs iššūkis.
Turėsime dar didesnės dalies maršrutų atsisakymą, turėsime brangstančius bilietus bei didžiulį visuomenės nepasitenkinimą.
„Žiūrint į šiandienines tendencijas, manau, kad tie 10 proc. yra tikrai maža suma. Jeigu viskas taip toliau įsibėgės, tai gali būti ir 20, ir 30 proc.“, – tęsė R. Lenkauskas.
Situacija su viešuoju miesto transportu irgi nieko gero nežada. Nors Kaunas ir Vilnius kainų dar sako nekelsiantys. Kaunas nusprendė gelbėtis vidiniais resursais, nors jau dabar „Kauno autobusų“ biudžeto skylė – viena didžiausių kada nors buvusių.
„Iki metų galo mums vien dėl energetinių išteklių brangimo trūksta įmonės biudžeto subalansavimui apie trijų milijonų eurų“, – kalbėjo „Kauno autobusų“ vadovas Mindaugas Grigelis.
Kad nereikėtų branginti bilietų, „Kauno autobusai“ prašo Savivaldybės indeksuoti kilometro kainą, tačiau, kas bus rudenį, neprognozuoja.
„Jeigu dar degalai brangs, didės kaštai ir infliacija, tai yra vienas iš amortizavimo būdų – iš miesto biudžeto į mūsų įmonės biudžetą“, – tęsė M. Grigelis.
Keleivių vežėjus vienijančios asociacijos atstovai skaičiuoja, kad daugelis Lietuvos keleivių vežėjų liepą kainas didins mažiausiai 10 proc., tačiau tai, esą, tik lašas jūroje, nes įmonėms jau gresia bankrotai.
„Valstybė nemato reikalingumo išlaikyti tinklą. Sako, kad jeigu nepatinka, galit nevažiuoti. Tad turime labai didelį skaičių maršrutų, kuriuose nėra vykdoma veikla“, – kalbėjo „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba.
Vien pernai bankrutavo per 300 įmonių.
„Turėsime dar didesnės dalies maršrutų atsisakymą, turėsime brangstančius bilietus bei didžiulį visuomenės nepasitenkinimą. Noriu priminti politikams, jog nauji rinkimai ne už kalnų, tad gal reikėtų pradėti galvoti apie žmones ne tik prieš rinkimus“, – tęsė A. Burba.
Asociacija išsiuntė kreipimąsi valdžiai, prašydama taikyti kompensacijas Lietuvos keleivių vežėjams. Jeigu į tai nebus sureaguota, jau liepą tarpmiestinio susisiekimo bilietas autobusu iš Vilniaus į Kauną kainuos 10 eurų. Pajūrį iš sostinės pasieksite už 26 eurus, o iš Kauno į Klaipėdą – už 22 eurus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kruizų turizmas atsigauna – kitąmet laukiama penktadaliu daugiau turistų
Šių metų Klaipėdos kruizų sezonas buvo itin sėkmingas – laivų ir keleivių skaičius padidėjo iki 1,5 karto, o kitais metais tikimasi augimo dar maždaug penktadaliu. ...
-
Pažeidimai nustatyti 23 Palangos maitinimo įstaigose iš 331
Daugumoje šiemet patikrintų Palangos maitinimo įstaigų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai nustatė pažeidimų, šeštadienį praneša portalas tv3. ...
-
Šileika: e. tollingo sistema turės įtakos krovos Klaipėdos uoste apimtims
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika sako, kad elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistema, vadinamasis e. tollingas pabrangins krovinių pervežimus automobiliais, todėl turės įtakos Klaipėdos jūrų uost...
-
Naujųjų naktį viešbučiai bus užpildyti, tačiau metų pradžia bus sunkesnė5
Naujųjų metų naktį Lietuvos viešbučiai bus beveik visiškai užimti, tačiau pirmoji sausio savaitė jiems bus sunki, sako šio verslo atstovai. ...
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje2
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai1
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu46
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...