- Diana Krapavickaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apsipirkimas internetu jau tapo kasdieniu reiškiniu. Tai leidžia išvengti eilių, ramiai palyginti kainas ir patogiai apsipirkti. Bet jei prekė netiko, jos grąžinimas ne visada būna sklandus.
Patogu, bet rizikinga
Daugelis linkę manyti, kad apsipirkimas – vienas mėgstamiausių moterų užsiėmimų. Tačiau tikrai ne visų ir kartais ši iš pirmo žvilgsnio maloni pramoga gali tapti tikra kančia.
Neretai nuvykę į sausakimšą prekybos centrą pasižadame sau daugiau čia negrįžti. Tokie norai nesunkiai sprendžiami, perkant elektroninėse parduotuvėse. Internete, be kita ko, randame platesnį asortimentą nei fizinėse parduotuvėse. Šiais laikais dauguma internetinių parduotuvių siūlo palankias pristatymo ir prekių grąžinimo sąlygas, pavyzdžiui, jei prekė nepateisina lūkesčių, galima ją grąžinti.
Bet kartais daikto grąžinimas gali tapti galvos skausmu. Į „Kauno dieną“ kreipėsi kaunietė, elektroninėje parduotuvėje įsigijusi kelis drabužius. Išpakavusi pastebėjo, kad vienas drabužis su akivaizdžiu defektu, tad nuvežė į fizinę parduotuvę grąžinti. Tokia galimybė buvo numatyta pirkimo sąlygose.
Viename šių sąlygų punkte rašoma: „Parduotų prekių trūkumai šalinami, nekokybiškos prekės keičiamos, grąžinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir Mažmeninės prekybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 738.“
Neatidavė pinigų
Tačiau klientės laukė netikėtumas. Elektroniniu paštu moteris buvo informuota, esą pirminės apžiūros metu nustatyta, kad vieno drabužio audinys suplėšytas, o, pagal internetinės parduotuvės taisykles, prekės grąžinimas galimas, jei ji yra nedėvėta, nesugadinta, su nenuimtomis ir nepažeistomis originaliomis etiketėmis.
„Atsižvelgę į šią priežastį, nesutinkame grąžinti už prekę sumokėtos sumos“, – atsisveikino elektroninė parduotuvė. Anot klientės, prekė buvo nedėvėta, su visomis etiketėmis, todėl ji ryžosi parašyti dar kartą ir paprašė iš naujo įvertinti situaciją, nes kitaip bus priversta kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).
Elektroninės parduotuvės administracija dar kartą pareiškė, kad jų darbuotojos dirba atsakingai ir, pakuodamos klientės užsakytą drabužį, tikrai būtų pastebėjusios tokį didelį defektą. Buvo padaryta išvada, kad audinys pažeistas mechaniniu būdu, greičiausiai išpakuojant užsakytas preke, todėl pardavėjas atsisakė tenkinti klientės prašymą ir rekomendavo kreiptis į VVTAT.
Kreiptis į tarnybą klientė nespėjo, nes elektroninė parduotuvė persigalvojo, gavusi „Kauno dienos“ klausimus. Parduotuvės administracija netruko susisiekti su kliente ir pasiūlė situaciją išspręsti taikiai – grąžinti pinigus.
Dėl klientės ir parduotuvės tolesnės draugystės neviešiname parduotuvės pavadinimo. Tačiau panašių atvejų yra buvę ne vienas.
Jeigu vartotojas nepasinaudoja savo teise apžiūrėti prekę, vėliau itin sudėtinga įrodyti, kad pažeidimai atsirado ne dėl vartotojo kaltės, ją išpakuojant ar panašiai.
Neprarasti budrumo
Susidaro įspūdis, kad interneto pardavėjai mėgina pasinaudoti sunkiai įrodoma prekės išpakavimo akimirka. Natūralu, kad tikimės gauti tai, ką užsisakėme, todėl išpakuojant prekę nė nepagalvojame įjungti telefono filmavimo kamerą ir visą veiksmą užfiksuoti.
VVTAT sutiko pakomentuoti situaciją: „Nurodytu atveju svarbu, kad vartotojas nebūtų atlikęs su preke daugiau veiksmų, nei tai būtina pagal prekės pobūdį. Gavus pranešimą, būtų vertinama, kiek vartotojas galėtų išbandyti tokią prekę fizinėje parduotuvėje.“
VVTAT pažymėjo, kad, kilus ginčui dėl grąžintos prekės būklės, kiekvienos situacijos atveju būtų vertinami šalių pateikti įrodymai, todėl vartotojams patariama aktyviai juos rinkti, pavyzdžiui, fiksuoti prekės būklę išpakavimo metu ir kokia ji buvo prieš supakuojant grąžinimui pardavėjui.
„Mechaninių pažeidimų kilmė paprastai vertinama žiūrint, kokius konkrečius įrodymus turi kiekviena iš ginčo šalių“, – teigė VVTAT vyresnioji patarėja Milda Deimantė.
Patarimai vartotojams
Vartotojams svarbu atkreipti dėmesį, kad pristatytą prekę būtina apžiūrėti nedelsiant, geriausia dalyvaujant pačiam kurjeriui, nepasirašyti jokių dokumentų dėl prekės pristatymo ir pretenzijų neturėjimo, jos tinkamai neapžiūrėjus.
Jeigu vartotojas nepasinaudoja savo teise apžiūrėti prekę, vėliau itin sudėtinga įrodyti, kad pažeidimai atsirado ne dėl vartotojo kaltės, ją išpakuojant ar panašiai. Vartotojo atidumas sprendžiant tokio pobūdžio ginčus yra labai svarbus.
„Jeigu prekė pristatyta bekontakčiu būdu ar kurjeris nesudarė galimybės prekę apžiūrėti jam dalyvaujant, ją apžiūrėti būtina nedelsiant ir apie pastebėtus trūkumus iš karto informuoti pardavėją. Kiekvienu atveju ginčo aplinkybės vertinamos individualiai“, – aiškino M. Deimantė.
Anot VVTAT atstovės, internetinė prekyba vis labiau populiarėja. Vartotojai neretai naudojasi teise atsisakyti nuotolinės sutarties, t. y. per keturiolika dienų grąžinti lūkesčių neatitikusią prekę pardavėjui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Valstybės dienos minėjime apdovanoti nusipelnę kauniečiai2
Šeštadienį, minint Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, Kaunas nusilenkė iškilioms asmenybėms. ...
-
Įvykiai Kaune – mokslininkų akiratyje: „Mąstyti istoriją, suprasti atmintį“1
Vytauto Didžiojo universitete (VDU) prasidėjo tarptautinė mokslinė konferencija, skirta Kauno geto likvidavimo 80-osioms metinėms paminėti – „Mąstyti istoriją, suprasti atmintį“. Lietuvos ir užsienio mokslininkai susitikę gvildena ...
-
Čekiškėje varžėsi automodeliuotojai
Birželio 28–30 d. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos Jono Kochanausko greičio automodelių trasoje vyko Tarptautinės Čekiškės „Grand Prix“ meistrų greičio automodelių varžybos ir Europos taurės etapas. ...
-
D. Liutkus pasipuošė bronza
Neseniai Val Di Fiemme (Italija) keturias dienas vyko Europos ekstremalaus bėgimo su kliūtimis čempionatas, kuriame dalyvavo sportininkai iš Kauno rajono Sandra ir Dainius Liutkai. ...
-
Dviguba šventė „Nemuno krašto vaikų“ bendruomenėje
Birželio 28 d. Labdaros ir paramos fondas „Nemuno krašto vaikai“ turėjo dvigubą progą švęsti – įstaiga mini 25-ąjį veiklos jubiliejų ir šia proga Raudondvaryje atvėrė naujas šeiminių namų duris. ...
-
Kauno rajonas pirmasis Lietuvoje pristato melioracijos fondą
Kauno rajono savivaldybės taryba vienbalsiai patvirtino Melioracijos fondo nuostatus. Jis bus skirtas valstybei priklausantiems melioracijos statiniams remontuoti, rekonstruoti ir prižiūrėti. ...
-
Seniūnams rūpi ne tik kasdienybė
Birželio 28 d. į Raudondvario dvaro menų inkubatorių iš įvairių Lietuvos kampelių rinkosi seniūnai – čia vyko XII Lietuvos savivaldybių seniūnų asociacijos (LSSA) suvažiavimas. ...
-
Garsusis disko metikas A. Gudžius pripažįsta mokslo svarbą žemės ūkyje
Viena iš šiųmetės žemės ūkio technologijų ir inovacijų parodos „Agrovizija“ diskusijų temų buvo „Mokslo žinių svarba šiuolaikiniam ūkininkui“. Jų būtinybė ir nauda neginčijama tiek gyvulininkystės, ...
-
VDU – tarptautinė konferencija Kauno geto likvidavimo 80-osioms metinėms paminėti27
Kaune, Vytauto Didžiojo universitete (VDU), pirmadienį prasideda tarptautinė konferencija „Mąstyti istoriją, suprasti atmintį“, skirta Kauno geto likvidavimo 80-osioms metinėms paminėti. ...
-
Tyrimo rezultatai baugina: įvardijo, kurių narkotikų vartojimas išaugo Kaune ir sostinėje12
Vilniuje pernai išaugo MDMA (ekstazio) vartojimas, o Kaune – kokaino, rodo naujausias kasmetinis Europos narkotikų ir narkomanijos stebėsenos centro ir Europos vandens nuotekų tyrimų grupės tyrimas. ...