- Diana Krapavickaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apsipirkimas internetu jau tapo kasdieniu reiškiniu. Tai leidžia išvengti eilių, ramiai palyginti kainas ir patogiai apsipirkti. Bet jei prekė netiko, jos grąžinimas ne visada būna sklandus.
Patogu, bet rizikinga
Daugelis linkę manyti, kad apsipirkimas – vienas mėgstamiausių moterų užsiėmimų. Tačiau tikrai ne visų ir kartais ši iš pirmo žvilgsnio maloni pramoga gali tapti tikra kančia.
Neretai nuvykę į sausakimšą prekybos centrą pasižadame sau daugiau čia negrįžti. Tokie norai nesunkiai sprendžiami, perkant elektroninėse parduotuvėse. Internete, be kita ko, randame platesnį asortimentą nei fizinėse parduotuvėse. Šiais laikais dauguma internetinių parduotuvių siūlo palankias pristatymo ir prekių grąžinimo sąlygas, pavyzdžiui, jei prekė nepateisina lūkesčių, galima ją grąžinti.
Bet kartais daikto grąžinimas gali tapti galvos skausmu. Į „Kauno dieną“ kreipėsi kaunietė, elektroninėje parduotuvėje įsigijusi kelis drabužius. Išpakavusi pastebėjo, kad vienas drabužis su akivaizdžiu defektu, tad nuvežė į fizinę parduotuvę grąžinti. Tokia galimybė buvo numatyta pirkimo sąlygose.
Viename šių sąlygų punkte rašoma: „Parduotų prekių trūkumai šalinami, nekokybiškos prekės keičiamos, grąžinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir Mažmeninės prekybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 738.“
Neatidavė pinigų
Tačiau klientės laukė netikėtumas. Elektroniniu paštu moteris buvo informuota, esą pirminės apžiūros metu nustatyta, kad vieno drabužio audinys suplėšytas, o, pagal internetinės parduotuvės taisykles, prekės grąžinimas galimas, jei ji yra nedėvėta, nesugadinta, su nenuimtomis ir nepažeistomis originaliomis etiketėmis.
„Atsižvelgę į šią priežastį, nesutinkame grąžinti už prekę sumokėtos sumos“, – atsisveikino elektroninė parduotuvė. Anot klientės, prekė buvo nedėvėta, su visomis etiketėmis, todėl ji ryžosi parašyti dar kartą ir paprašė iš naujo įvertinti situaciją, nes kitaip bus priversta kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).
Elektroninės parduotuvės administracija dar kartą pareiškė, kad jų darbuotojos dirba atsakingai ir, pakuodamos klientės užsakytą drabužį, tikrai būtų pastebėjusios tokį didelį defektą. Buvo padaryta išvada, kad audinys pažeistas mechaniniu būdu, greičiausiai išpakuojant užsakytas preke, todėl pardavėjas atsisakė tenkinti klientės prašymą ir rekomendavo kreiptis į VVTAT.
Kreiptis į tarnybą klientė nespėjo, nes elektroninė parduotuvė persigalvojo, gavusi „Kauno dienos“ klausimus. Parduotuvės administracija netruko susisiekti su kliente ir pasiūlė situaciją išspręsti taikiai – grąžinti pinigus.
Dėl klientės ir parduotuvės tolesnės draugystės neviešiname parduotuvės pavadinimo. Tačiau panašių atvejų yra buvę ne vienas.
Jeigu vartotojas nepasinaudoja savo teise apžiūrėti prekę, vėliau itin sudėtinga įrodyti, kad pažeidimai atsirado ne dėl vartotojo kaltės, ją išpakuojant ar panašiai.
Neprarasti budrumo
Susidaro įspūdis, kad interneto pardavėjai mėgina pasinaudoti sunkiai įrodoma prekės išpakavimo akimirka. Natūralu, kad tikimės gauti tai, ką užsisakėme, todėl išpakuojant prekę nė nepagalvojame įjungti telefono filmavimo kamerą ir visą veiksmą užfiksuoti.
VVTAT sutiko pakomentuoti situaciją: „Nurodytu atveju svarbu, kad vartotojas nebūtų atlikęs su preke daugiau veiksmų, nei tai būtina pagal prekės pobūdį. Gavus pranešimą, būtų vertinama, kiek vartotojas galėtų išbandyti tokią prekę fizinėje parduotuvėje.“
VVTAT pažymėjo, kad, kilus ginčui dėl grąžintos prekės būklės, kiekvienos situacijos atveju būtų vertinami šalių pateikti įrodymai, todėl vartotojams patariama aktyviai juos rinkti, pavyzdžiui, fiksuoti prekės būklę išpakavimo metu ir kokia ji buvo prieš supakuojant grąžinimui pardavėjui.
„Mechaninių pažeidimų kilmė paprastai vertinama žiūrint, kokius konkrečius įrodymus turi kiekviena iš ginčo šalių“, – teigė VVTAT vyresnioji patarėja Milda Deimantė.
Patarimai vartotojams
Vartotojams svarbu atkreipti dėmesį, kad pristatytą prekę būtina apžiūrėti nedelsiant, geriausia dalyvaujant pačiam kurjeriui, nepasirašyti jokių dokumentų dėl prekės pristatymo ir pretenzijų neturėjimo, jos tinkamai neapžiūrėjus.
Jeigu vartotojas nepasinaudoja savo teise apžiūrėti prekę, vėliau itin sudėtinga įrodyti, kad pažeidimai atsirado ne dėl vartotojo kaltės, ją išpakuojant ar panašiai. Vartotojo atidumas sprendžiant tokio pobūdžio ginčus yra labai svarbus.
„Jeigu prekė pristatyta bekontakčiu būdu ar kurjeris nesudarė galimybės prekę apžiūrėti jam dalyvaujant, ją apžiūrėti būtina nedelsiant ir apie pastebėtus trūkumus iš karto informuoti pardavėją. Kiekvienu atveju ginčo aplinkybės vertinamos individualiai“, – aiškino M. Deimantė.
Anot VVTAT atstovės, internetinė prekyba vis labiau populiarėja. Vartotojai neretai naudojasi teise atsisakyti nuotolinės sutarties, t. y. per keturiolika dienų grąžinti lūkesčių neatitikusią prekę pardavėjui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kuri Kauno eglutė gražesnė: šių ar praėjusių metų?8
Nauja puošimo komanda Kaune šiandien paskleidė meduolių kvapą – Vienybės aikštėje įžiebta miesto eglė. Praeitais metais Kalėdos Kaune susitelkė ties lengvumo tema. Tada eglę puošė menininkė Jolanta Šmi...
-
Lietuvoje įžiebta pirmoji Kalėdų eglė: Kaunas pakvipo meduoliais, Kalėdų Senelis leidosi stogu64
Kauno Vienybės aikštėje įžiebta eglė – smaližių širdis tirpdančiomis dekoracijomis papuoštas kalėdinis medis ėmė skaičiuoti iki didžiųjų metų švenčių likusį laiką. ...
-
Restauruoti Prienų ir Kauno rajono miškuose rasti partizanų dokumentai14
Po metus trukusių darbų restauruota dalis Lietuvos partizanų Tauro apygardos Geležinio Vilko ir Žalgirio rinktinių dokumentų. Dalies dokumentų, daugiau kaip 70 metų išbuvusių po žeme, nepavyko atkurti. ...
-
Kauniečiai sveikino Lietuvos kariuomenę: didžiuokimės tuo, ką turime22
Įvairiuose Lietuvos miestuose renginiais paminėtos 106-osios Lietuvos kariuomenės atkūrimo metinės. Kauniečiai tradiciškai susibūrė Vytauto Didžiojo karo muziejaus sodelyje. ...
-
TIESIOGIAI: Kalėdų eglės įžiebimas Kaune26
Kaunas pirmasis šalyje šiandien žiebia kalėdinę eglę ir įjungia šventinį laikmatį. Įspūdingą šventę stebėkite kartu su portalu „Kauno diena“ nuo 19.30 val.! ...
-
Ar naujo Seimo priklausomybių politika bus efektyvesnė?
Dalis Kaune išrinktų parlamentarų mano, kad reikėtų peržiūrėti su visuomenės sveikata susijusius strateginius dokumentus, nes kol kas valstybė nesuteikia pakankamai savalaikės ir tinkamos pagalbos žmonėms, norintiems išgyti nuo prikla...
-
Piligriminės kelionės pamokos ir atradimai6
Visuomenininkas ir verslininkas Gintautas Labanauskas su Kauno šv. Apaštalų Petro ir Povilo arkikatedros parapijos bendruomene pasidalijo įspūdžiais iš piligriminės kelionės. ...
-
Patiklumo epidemija: kaunietis sukčiams nepagailėjo 700 tūkst. eurų33
Patiklumo epidemija gyventojams atsieina jų santaupas. Kasdien dėl to šalies policija pradedama net po devynis ikiteisminius tyrimus. Toks tyrimas vykdomas, jeigu prarasta suma viršija 165 eurus. Į mažesnių nuostolių patyrusius gyventojus t...
-
„Kauno sporto apdovanojimai 2024“: laukiama sporto favoritų nominacijų
Septintą kartą skelbiami geriausių Kauno miesto atletų, komandų, trenerių, sporto renginių ar naujai sužibėjusių talentų rinkimai. ...
-
Ketvirtadienio vakarą į Kauną pasibeldė žiema2
Ketvirtadienio vakarą Kaune ėmė kristi snaigės. Jos priminė, kad žiema – ne už kalnų. ...