Liuksemburge pirmadienį pirmąkart pirmininkaujant Lietuvai vyks Aplinkos tarybos susitikimas, kurio posėdžius ves aplinkos ministras Valentinas Mazuronis.
"Šis tradicinis ministrų susitikimas suteiks mums galimybę aktyviai dalyvauti formuojant aplinkos ir klimato kaitos politiką Europos Sąjungoje, jos dabarties ir ateities tendencijas", - Aplinkos ministerijos išplatintame pranešime cituojamas V.Mazuronis.
Pagrindinis dėmesys Aplinkos tarybos susitikime bus skiriamas pasirengimui 19-ajai Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Šalių konferencijai, kuri lapkričio 11-22 dienomis vyks Varšuvoje.
Planuojama patvirtinti tarybos išvadas dėl bendrosios pozicijos, kurios pirmininkaujanti ES Tarybai valstybė laikysis atstovaudama ES interesams Varšuvos klimato kaitos konferencijoje.
Ministrai diskutuos dėl likusių nesutartų tarybos išvadų projekto nuostatų, susijusių su naujo klimato kaitos susitarimo rengimo etapais ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų mažinimo tikslų, kurie turėtų būti nustatyti naujame susitarime, pateikimo terminais ir būdais.
Taip pat bus kalbama apie šalių klimato kaitos švelninimo įsipareigojimų iki 2020 metų ambicijų didinimą, užtikrinant, kad pasaulinis atšilimas neviršytų iki pramoninių laikų buvusios temperatūros daugiau kaip 2 laipsniais.
"Esu įsitikinęs, kad Aplinkos tarybos posėdyje mums pavyks apibrėžti bendrą ES poziciją, kuri leistų siekti subalansuotų sprendimų Varšuvos konferencijoje, mažintų atotrūkį tarp šalių klimato kaitos švelninimo ambicijų laikotarpiu iki 2020 metų ir paruoštų dirvą teisiškai privalomo susitarimo, taikomo visoms šalims, priėmimui", - sako ministras V.Mazuronis.
Pasak pranešimo, taip pat taryboje bus pasikeista nuomonėmis dėl pasiūlymo dėl Atliekų vežimo reglamento pakeitimo. Aplinkos ministrai kviečiami išsakyti nuomones dėl pasiūlymo taikymo srities, minimalių reikalavimų įtvirtinimo ir valstybėms narėms suteikiamo lankstumo įgyvendinant atliekų vežimų kontrolę.
Taryba dar nagrinės galutinį kompromisinį tekstą dėl reglamento, kuriuo nustatomi būdai, kaip pasiekti tikslą iki 2020 metų sumažinti naujų keleivinių automobilių išmetamo anglies dvideginio kiekį.
Naujausi komentarai