Paskutinė metų naktis – su kamerine operete

Operetės mylėtojai kviečiami 2012-uosius palydėti teatralizuotu koncertu "Tik dėl tavęs, mano meile". Programoje – žymiausių ir populiariausių operečių arijos, dainos ir duetai. Įsimintinų melodijų spektaklyje gvildenamos kartu gyvenančių porų situacijos, kurių dalimi tampa žiūrovai.

"Tai paprasta gyvenimiška istorija, kalbanti apie gyvenimiškus paklydimus, bet su laiminga pabaiga ir moralu", – sako spektaklio idėjos autorius dainininkas ir kompozitorius Jonas Sakalauskas.

Spektaklyje rodoma namuose vykstanti repeticija prieš koncertą, kuris įvyks kitą dieną. Muzikantų šeima: Filipas – pianistas, dirigentas ir Džesika – dainininkė rengia Naujųjų šventinę programą ir pakviečia gerai pažįstamą Filipo draugą kartu parepetuoti. Nejučia Džesika susižavi svečiu – jaunu dainininku. Per trumpą repeticiją vyksta trumpas romanas. Tačiau dainininkė prisimena savo vyrą ir supranta, kad naujoji aistra – nieko rimto.

Anot idėjos sumanytojo, spektaklyje mus traukia tikros, tokios nerealios meilės įvaizdis – norime priminti žiūrovams, kad dažnai užmirštame, kokie gražūs yra mus supantys artimi žmonės ir mes patys.

Baritonui J.Sakalauskui kuriant projektą talkino dirigentas ir pianistas Vytautas Lukočius, režisierius-konsultantas – Raimundas Banionis, Loreta Kovalevskytė (sopranas).

– Kaip gimė spektaklio idėja?

– Norėjosi dirbti su operetės žanru, ieškoti naujų formų. Galvojau, kaip čia padaryti, kad liktų operetė, bet būtų visiškai originalus kūrinys. Seniai kirbėjo ši mintis. Vasarą pasikvietėme solistę L.Kovalevskytę, dirigentą ir pianistą V.Lukočių, susiėjome su režisieriumi R.Banioniu. Dainavome žinomas arijas – ir taip gimė kasdieniška, paprasta, suprantama istorija, iš kurios buvo galima kurti spektaklį.

p>– Kokia jūsų šiuolaikinio muzikinio teatro vizija?

– Labai noriu, kad muzikinis teatras, ypač – opera (nesvarbu, ar ji šiuolaikinė ar romantizmo opera), būtų žmonėms suprantama, aiški ir betarpiška. Spektakliuose norisi daugiau veiksmo, daugiau to, kas būdinga dramos teatrui. Labai norisi ir šiuolaikinės estetikos vizualine prasme, kad teatras atspindėtų mados, architektūros ir apskritai šiuolaikinio meno tendencijas. Labai svarbi ir ryški draminė, emocinė linija. Būtent emocinė draminė linija, originalūs muzikiniai sprendimai, taip pat kameriškumas ir betarpiškumas yra svarbiausi mano šiuolaikinės operos vizijoje.

– Kuo skiriasi vaidmens kūrimas operoje ir dramos žanro spektaklyje?

– Muzikos, tarkim, operos, pastatyme svarbiausia yra pati muzika ir ji dažnai diktuoja literatūrinę istoriją. Šio spektaklio atveju mes pasirinkimo muzikinius numerius, o iš jų išplaukė istoriją. Muzikiniai numeriai diktuoja labai daug emocijų, labai daug svarbių dalykų. Dramos teatre svarbiausia yra idėja ir aplink ją atsiranda tekstas, prie jos yra derinama muzika. Operetėje yra atvirkščiai – iš muzikos atsiranda pirminė dramaturginė idėja.

– Ar turite svajonių vaidmenį?

– Taip, turiu: Eugenijus Oneginas. Dar norėčiau suvaidinti muzikiniame filme. Šie du dalykai yra patys įdomiausi, o šiaip tiesiog patinka dramos, operos ir kino menai. Smagu dalyvauti teatro gyvenime, dirbti su įdomiais kūriniais, režisieriais, scenos partneriais, nes tai leidžia augti ir bręsti kaip menininkui.

Tiesa, muzikinių filmų yra labai mažai ir apskritai tai dabar nėra populiarus žanras. Sakyčiau, jo beveik nėra Lietuvoje. Anksčiau jis buvo, bet dabar dingo. Tiesiog dėl to net nebūtų kur vaidinti. Tokių pasiūlymų dar negavau, bet, manau, ateityje, kai bus geresni laikai, aš pats tai inicijuosiu ir gal pavyks parodyti, kad ir muzikinis filmas yra taip pat įdomus.

– Ką jums apskritai reiškia muzika?

– Nuo vaikystės man tai buvo pats mėgstamiausias meno žanras, kuris mane labai veikė, kadangi esu emocijos žmogus. O muzika tiesiogiai veikia emocijas. Jeigu vaizdą turi pamatyti, suvokti ir tada kyla emocija, tai muzika, man atrodo, yra dar artimiau, dar tiksliau atspindi tai, kas vyksta mano viduje. Tai sielos veidrodis. Muzika man yra gyvenimo būdas, tai daugiau nei specialybė.

– Esate labai kūrybingas ir aktyvus žmogus. Iš kur semiatės tiek energijos, idėjų ir ar lieka laiko laisvalaikiui?

– Laisvalaikio turiu, bet tikrai nedaug. Didžiąją laiko dalį užima repeticijos, taip pat kūryba ir visokie organizaciniai dalykai. Idėjų pirmiausia semiuosi iš paties darbo, nes man patinka mano darbas. Taip pat – ir iš kitų sėkmingai kuriančių kompozitorių, dainininkų. Nuėjęs į gerą spektaklį ar pažiūrėjęs gerą filmą gauni daug įkvėpimo. Tai tave pakylėja ir tiesiog norisi visą laiką jausti tą pakylėjimą. Tu tada irgi ieškai savo kūriniuose to, kas tau suteikia tą pakylėjimą. Stebėdamas kitų autorių genialius kūrinius, matau tai, kas nėra mano, ir visada viduje norisi pačiam taip padaryti, padaryti kitaip. Didelis variklis yra ir noras perkurti iš naujo tai, ką matau: pasaulį, kūrinius.

– Koks bus naujametis spektaklis Teatro klube?

– Tai spektaklis, kuriame bandoma organiškai jungti koncerto repeticijas į spektaklio formą. Norisi, kad viskas būtų labai vientisa, kad dainavimas būtų pagrįstas, kitaip tariant, kad būtų aišku, dėl ko mes dainuojame. Šiame spektaklyje tai ir bandėme padaryti. Tai bandymas kameriniu variantu padaryti tai, kas būdinga operetei. Spektaklis leidžia pažiūrėti į save iš šono. Man labai svarbi yra spektaklyje vykstanti komunikacija su žiūrovu. Tu bendrauji su juo, keitiesi savo patirtimi, emocijomis, sueini į vieną harmoniją. Svarbu yra su juo kalbėti suprantama muzikine, vizualine kalba. Žinau, kad kauniečiai labai myli operetę, ir nauja, kitokia, kamerinės formos operetė tikrai jiems patiks.


KAS: OPEREČIŲ POPURI SPEKTAKLIS "TIK DĖL TAVĘS, MANO MEILE".

KUR: TEATRO KLUBE (VILNIAUS G. 22, ARCHITEKTŲ NAMAI, II A.).

KADA: GRUODŽIO 31 D. 22.30 VAL.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių