Gimtadienis
Mažasis Eglės Barauskaitės jubiliejus
![]() |
Per keturiolika aktorystės Klaipėdos dramos teatre metų Eglė Barauskaitė suvaidino 30 vaidmenų. Nerijaus JANKAUSKO nuotrauka |
Gruodžio 6 dieną Klaipėdos dramos teatro aktorė Eglė Barauskaitė švęs savo 40-ąjį gimtadienį. Tokio amžiaus proga jubiliejinių vakarų teatre nebūna, tačiau aktorės talento gerbėjai, teatro mėgėjai galės jubiliatę pasveiktini ne tik amžiaus sukakties, bet ir naujojo vaidmens premjeriniame Gintaro Grajausko „Rezervate“ proga.
Vaidino su tėvais
1990 metai. Rugpjūtis. Po atostogų į teatrą grįžusius pasitinka naujiena. Aktorių trupėje – du nauji veidai. Eglė Barauskaitė ir Darius Meškauskas. Tiesa, Eglė, šito teatro vaikas. Jame prasidėjo jos tėvelių aktorių Marijos Černiauskaitės ir Balio Barausko kūrybinis gyvenimas. O štai Eglės vyras Darius Meškauskas Klaipėdoje buvo išties naujas veidas.
Kai Eglė su Dariumi baigė Lietuvos valstybinę konservatoriją, pagal paskyrimą su visu kursu išgarmėjo į Marijampolę. Šviesaus atminimo pedagogės profesorės Irenos Vaišytės auklėtiniams entuziazmo netrūko, bet po dvejų metų, teatrui išgyvenant kūrybinę krizę, abu pakėlė sparnus link Eglės gimtosios Klaipėdos.
Kartą Eglė yra pasakiusi, jog reikia stiprybės dirbant viename teatre su tėvais. Prieš juos labiau jaudiniesi nei prieš visą minią nepažįstamų žiūrovų. Taip jau susiklostė, kad vienas pirmųjų arba debiutinių pajūrio scenoje Eglės vaidmenų – Keka K.Goldonio komedijoje „Kjodžos kivirčai”- įsimintinas dar ir tuo, kad režisierės Aurelijos Ragauskaitės pastatyme vaidino ir Eglės mama aktorė Marija Černiauskaitė. Abi vaidino ir Aurelijos Ragauskaitės režisuotame B.Brechto “Gerame žmoguje iš Sezuano”, ir Sauliaus Varno režisuotame B.M.Kolteso “Sugrįžime į dykumą”.
Trisdešimt vaidmenų
Ar teko Eglei vaidinti kartu su tėveliu šviesaus atminimo aktoriumi Baliu Barausku? Kas matė, vargu ar užmirš vieną paskutiniųjų Eglės tėvelio vaidmenų – Grafienę Sigito Račkio režisuotuose Č.Dikenso “Pikviko klubo užrašuose”. Eglės ten vaidinama herojė buvo... Grafienės anūkė.
Per keturiolika metų čia, gimtosios Klaipėdos scenoje ir ne tik savam teatrui aktorė Eglė Barauskaitė sukūrė apie trisdešimt vaidmenų, tarp jų - dramatiška Jaunoji Alvydo Vizgirdos režisuotose F.Garsijos Lorkos „Kruvinose vestuvėse”, trapioji, lyriškoji Džesika Povilo Gaidžio režisuotame V.Šekspyro “Venecijos pirklyje”... Kai į sceną įskriedavo Kęstučio Macijausko režisuotų Žemaitės “Trijų mylimų” Petronėlė, žiūrovai negalėdavo atsigėrėti Eglės Barauskaitės improvizaciniu talentu. Kas yra matę A.Lindgren „Pepę Ilgąją kojinę”, galėtų drąsiai pasakyti, jog tokios žaismingos, tokios nuoširdžios Pepės, kaip ją vaidino Eglė, lietuvių scenoje lig tol nebuvo, o gal ir dabar dar nėra.
Įvairiapusis talentas
Švyti tame Eglės vaidmenų kraityje ir Ieva, ir Beatričė Povilo Gaidžio pastatymuose H. Fon Kleisto “Sukultas ąsotis” ir V.Šekspyro “Daug triukšmo dėl nieko”. Vaidinant Beatričę visu grožiu išsiskleidė Eglės gebėjimas improvizuoti, derinti komiškumą ir subtilius jausmus. Kada nors kritikai, rašydami išsamų aktorės kūrybinį portretą, analizuos ir Eglės vaidinamą Pono Puntilos dukrą Ievą Povilo Gaidžio pastatytoje B.Brechto liaudiškoje komedijoje “Ponas Puntila ir jo tarnas Matis”, gal neapeis ir Eglės vaidinamos Anželos režisieriaus Aido Giniočio teatriniame blefe “Ožys”, ir Eleonoros Rolando Atkočiūno režisuotame I.Žamiako “Mesjė A.”, ir žaviosios Lapės Einaro Jokubausko gražiai suręstoje K.Kubilinsko pasakoje “Kaip vilkas uodegą prišalo”, ir Ponios Mudakovos režisieriaus Aido Giniočio “Tautkrūšoje”...
Pelnė apdovanojimą
Kas galėjo išpranašauti, kad jubiliejiniai Eglės Barauskaitės metai bus ypatingi. Šių metų pavasarį į sceną įžengė Oskaro Koršunovo režisuoto M.fon Mayenburgo “Šalto vaiko” personažai. Eglė Barauskaitė - viena pagrindinių ir vienintelė pjesėje vadinamojo “šviesaus” vaidmens kūrėja. Už Lenos vaidmenį “Šaltame vaike” Eglė Barauskaitė buvo pripažinta geriausia dramos aktore ir buvo apdovanota “Auksiniu scenos kryžiumi”. Jį pelnė ir aktorės partneriai spektaklyje Nelė Savičenko bei Igoris Reklaitis. Geriausia praėjusio Lietuvos teatrinio sezono dramos aktorė. Tokio įvertinimo kartais reikia laukti kur kas ilgiau nei keliolika kūrybos metų scenoje arba visai nesulaukti. Eglė ne tik už Lenos vaidmenį verta “Auksinio scenos kryžiaus”. Šiuo aukščiausiu teatriniu apdovanojimu įvertinta visa, kas per tuos keturiolika metų savoje gimtojo miesto scenoje buvo sukurta. Kita vertus, keliolika metų scenoje ir apie trisdešimtis vaidmenų – dar tiek nedaug... Dar pats žydėjimas, kai tikiesi sulaukti visų svajonių išsipildymo. Tegu likimas Tau, Eglute, būna palankus.
Naujausi komentarai