Afiša
Kiek kilometrų iki „Rigoleto“?
Operos žanro gerbėjai sekmadienio vakarą kviečiami praleisti Muzikiniame teatre kartu su Dž. Verdžio „Rigoleto“ herojais.
Spektaklyje, kuris pretenduoja pelnyti Kultūros ministerijos premiją ir naujai įsteigtą „Auksinį scenos kryžių“, pagrindinius vaidmenis atliks Lietuvos (ir ne tik) operos žvaigždės Algirdas Janutas (Mantujos hercogas) ir 2003-iųjų Nacionalinės premijos laureatas Vytautas Juozapaitis (Rigoletas). Pirmąsyk uostamiesčio Muzikinio teatro scenoje Džildos vaidmenį atliks kaunietė Aušra Cicėnaitė. Dž. Verdžio „Rigoletą“, kurį režisavo gerai žinomas kino, teatro ir televizijos režisierius Raimundas Banionis, diriguos šios operos statytojas maestro Stasys Domarkas.
Turbūt neverta stebėtis, jog „Rigoletas“ tapo pastarojo teatrinio sezono įvykiu. Ši Dž. Verdžio opera Klaipėdoje pastatyta pirmą kartą, be to, prisiekę operos gerbėjai turėjo progos klaipėdietiškąjį „Rigoletą“ palyginti su kiek vėliau rampos šviesą išvydusia jo premjera Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre.
Muzikologė ir kompozitorė Audronė Žigaitytė lygindama abu pastatymus (sostinėje šią operą pastatė režisierius Gintaras Varnas ir dirigentas Martynas Staškus) akcentuoja, jog „klaipėdiečių pastatymo režisierius Raimundas Banionis prisiminė senąsias režisūros taisykles, padedančias atsiskleisti aktoriui - personažui, ir šiuo atveju akivaizdžiai laimėjo. Laimėjo ir jau ne pirmą kartą „Rigoletą“ statantis dirigentas Stasys Domarkas, nė nemėgindamas ieškoti Dž. Verdžio muzikoje to, ko ten nėra (tarkim, įkyriai Vilniuje dirigento M. Staškaus brukamo operos mocartiškumo...)“.
Kaip buvo minėta, šįsyk uostamiesčio Muzikinio teatro žiūrovai spektaklyje išvys debiutuojančią Džildos partijos atlikėją - Kauno valstybinio muzikinio teatro solistę Aušrą Cicėnaitę. Prof. Vladimiro Prudnikovo klasės vokalo studijas Lietuvos muzikos akademijoje baigusi solistė jau daugiau nei dešimtmetį dirba Kaune. Be koncertinių programų ar festivalių Švedijoje, Kanadoje bei Austrijoje, A. Cicėnaitės kūrybinei biografijai ambicingų faktų suteikia geriausios sezono solistės apdovanojimas 1998-aisiais bei prestižinė 2002-ųjų Kultūros ministerijos premija geriausiam operetės artistui.
Nors Dž. Verdis ir nesiekė, kad jo amžininkai būtų susipažinę su psichoanalizės pagrindais, tačiau aistros šiame operos šedevre putoja krauju ir froidiškų poelgių įtampa. Būtent tuo ir turės progos įsitikinti atėję į priešpaskutinį kartą šį sezoną rodomą „Rigoletą“.
Beje, Klaipėdos muzikinio teatro pastatymo privalumus įvertinusi A. Žigaitytė ragina tuo įsitikinti ir vilniečius. „Ar trys šimtai kilometrų - didelis atstumas?“ – retoriškai klausia muzikologė. O klaipėdiečiai yra gerokai arčiau šio įvykio...
Belieka priminti, jog Dž. Verdžio „Rigoleto“ pradžia - 17 valandą.
Naujausi komentarai