Festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ virto filmais

  • Teksto dydis:

Pandemija apribojo galimybes surengti tarptautinį šiuolaikinio šokio festivalį "Naujasis Baltijos šokis", tačiau jo rengėjai rado kitą išeitį ir paruošė neįprastą dovaną savo gerbėjams – vienuolikos užsienio ir lietuvių kūrėjų šokio filmų programą.

"Šiemet mūsų festivalis turi unikalią galimybę išbandyti naujas šiuolaikinio šokio pristatymo programas ir formas. Rudens pradžioje supratome, kad negalėsime pakviesti žiūrovų gyvai susitikti su šokio meistrais, tad nusprendėme pasirinkti kitas medijas šokio menui pristatyti", – sakė "Naujojo Baltijos šokio" vadovė Gintarė Masteikaitė.

Iki pat gruodžio 30 d. festivalio puslapyje newbalticdance.lt ir LRT mediatekoje galima mėgautis vienuolika šokio filmų, tarp kurių – šešios premjeros.

"Užsienio filmų programoje jūsų dėmesio laukia net trys išskirtinių tarptautinio pripažinimo sulaukusių ir šokio pasaulį drebinančių šiuolaikinio šokio asmenybių, kuriančių savo unikalias judesio kalbas ir laukiamų didžiausiose ir svarbiausiose pasaulio scenose bei festivaliuose, darbai", – sakė G.Masteikaitė.

Iki pat gruodžio 30 d. galima mėgautis vienuolika šokio filmų, tarp kurių – šešios premjeros.

Šokio filmų programą pradeda vieno garsiausių šiandienių šokio menininkų Akramo Khano ir Anglijos nacionalinio baleto trupės bendras darbas – vienas nuostabiausių visų laikų romantiškų baletų "Žizel". Klasikinė meilės, išdavystės ir atpildo istorija atgyja naujoje stulbinamoje versijoje, perkeltoje į dabartinius laikus. "The Mail on Sunday" šį baletą pavadino vienu XXI a. šokio šedevrų.

Antrasis užsienio kūrėjų filmas – "Didieji vaiduokliai", sukurtas prancūzų cirko menininko Yoanno Bourgeois, kurio choreografijos darbai žavi savo gravitacija, nepaisančia fizinės jėgos.

„Didieji vaiduokliai“. / Kadras ir filmo.

Trečiasis užsienio kūrėjų darbas – Jungtinės Karalystės režisieriaus, choreografo ir kompozitoriaus Hofesho Shechterio šokio filmas "Hofesho Shechterio klounai". Tai makabriška žmogžudystės ir troškimų komedija, klausianti, kiek toli galime eiti dėl pramogos.

„Hofesho Shechterio klounai“.

Lietuvos kūrėjų programoje laukia pažintis su aštuoniais kūrėjais, iš jų net šeši pristatys šokio filmų premjeras. "Net neabejoju, kad ši programa bus nuostabi proga pradėti arba tęsti pažintį su šiuolaikiniu menu", – įsitikinusi festivalio vadovė.

LRT mediatekoje visą gruodį bus galima pažiūrėti Vilmos Pitrinaitės filmą "Somaholidays" – pastatytą pagal spektaklį "Somaholidays", kuris 2019 m. buvo nominuotas Auksiniam scenos kryžiui.

Taip pap galėsime išvysti Mariaus Paplausko per karantiną nufilmuotą filmą "Tankynė" apie septynis po mišką klaidžiojančius vyrus, bandančius atrasti ryšį su aplinka.

Ir dar – Šeiko šokio teatro filmą "Po oda", kuriame unikalų Lietuvos kraštą, Kuršių neriją ir jos gyvybės trapumą atskleidžia prancūzų choreografė Mathilde Monfreux, vaizdo menininkė Trécy Afonso ir Šeiko šokio teatro šokėjai.

Festivalio puslapyje newbalticdance.lt bus galima pamatyti trumpametražį Dovilės Petkūnaitės filmą "Dirbtinis", kurio idėja gimė ilgą laiką stebint Kanarų salų gyvenimą iš turizmo, kai maža sala pradėjo nebesusitvarkyti su turistų antplūdžiu ir viskas pradėjo skęsti šiukšlėse.

Taip pat – Erikos Vizbaraitės trumpametražį šokio filmą "MA 108". Tam, kad jį sukurtų, menininkė dešimčiai dienų atsiskyrė nuo visų ir pasinėrė į tylą.

Dar viena festivalio dovana – novatoriškas Vilniaus miesto šokio teatro "Low Air" filmas, įkvėptas žymiojo spektaklio "Žaidimas baigtas", kuris sukurtas remiantis rašytojo Julio Cortázaro motyvais.

Šokio teatro "Okarukas" įkūrėjai Sakurako ir Philas Vonas sukūrė mistinę karminės meilės istoriją "Sakura Dream (In the Realm of Spirits)", pasakojamą judesio, muzikos ir kino kalba.

„M(e)&M(other)“.

Choreografė, šokėja Raimonda Gudavičiūtė į savo šokio filmą "M(e)&M(other)", kuriame žvelgiama į moters menininkės ir į mamos vaidmenis – jie supinami, lyginami, vertinami, įtraukė ir savo spetynmetį sūnų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių