Savižudis tarnyboms nerūpi?

Nepažįstamojo priešmirtinį atsisveikinimo laišką socialiniame tinkle aptikęs klaipėdietis nedelsdamas skambino bendruoju pagalbos telefonu, kreipėsi į policiją, į "Vilties liniją", tačiau nė viena šių tarnybų potencialiam savižudžiui padėti neskubėjo.

Atsisveikinimas feisbuke

Klaipėdietis Andrejus (vardas pakeistas – A.D.), savaitgalį naršydamas internete, atsitiktinai atsidarė vieno nepažįstamo klaipėdiečio X (vardas ir pavardė žinoma – A.D.) feisbuko paskirą ir nustėro, aptikęs štai tokio turinio žinutę: "P.S. Prašau manęs neteisti ir nesmerkti, tai, ką padarysiu, yra geriausia išeitis, nes tas skausmas, kurį jaučiu, yra nepakenčiamas. Pavargau taip gyventi ir laukti nežinia ko. PAVARGAU. Tikiuosi, tiems, kam aš iš tikrųjų esu svarbus, pasirūpins, kad niekas neliktų nenubaustas. Ačiū ir atsiprašau. Sudie."

Buvo dar vienas laiškas, ilgas ir išsamus, kuriame tas pats klaipėdietis X išdėstė šio savo apsisprendimo priežastis ir nurodo kaltininką (jis esą ir privedė prie savižudybės), atskleisdamas jo asmens duomenis ir telefono numerį.

Andrejui tai buvo išeities taškas. Neatmetama, kad tas tariamas kaltininkas veikiausiai žinotų, kur ieškoti to potencialaus savižudžio.

Tačiau jis nusprendė kreiptis į profesionalus, tikėdamas, jog jie tikrai nusimano, ką tokiu atveju daryti.

Priešmirtinis atsisveikinimo laiškas buvo parašytas prieš pusantros valandos. Tad egzistavo tikimybė, kad nelaimėlis galbūt dar neįvykdė savo ketinimų.

Nuvažiavo tik policija

Tačiau tai, kas vyko toliau, primena siaubo komediją, pranokstančią net liūdnai pagarsėjusio Minedo mėgėjiškus bandymus teikti psichologinę pagalbą nelaimėliams.

"Pirmiausia paskambinau bendruoju pagalbos (BPC) telefonu 112. Atsiliepė jaunas moteriškas balsas. Papasakojau apie  aptiktą žinutę, perskaičiau ją. Pasakiau, kad nepažįstu to žmogaus, bet iš to, ką parašė, aišku, jog veikiausiai jis ketina nusižudyti. Yra jo vardas ir pavardė, taip pat nurodytas telefonas asmens, kurį jis kaltina dėl to, kas įvyks ar jau įvyko. Operatorė man pasiūlė parašyti elektroninį pareiškimą policijai", – pasakojo Andrejus.

Pilietiškas klaipėdietis buvo apstulbęs, kad, užuot ji pati pranešusi apie šį atvejį policijos budėtojui, liepė žmogui rašyti elektroninį laišką.

"Aš jai paaiškinau, kad tai skubus reikalas, nes laikas bėga. Ką gali žinoti, kas ten jau įvyko. O gal jis dar dvejoja? Pagalbos iš 112 nesulaukiau, tada radau Klaipėdos policijos budėtojo telefono numerį, paskambinau, atsiliepė mergina, vėl iš naujo viską papasakojau apie potencialų savižudį. Ji man padėkojo už informaciją, ir viskas", – prisiminė klaipėdietis.

Andrejus antrą nakties parašė ir į policijos feisbuką, kur žadama operatyvi pagalba nelaimės atveju, tačiau atsakymą gavo tik dešimtą ryto.

Vėliau paaiškėjo, kad pareigūnai vis dėlto sugebėjo nustatyti klaipėdiečio X adresą, nuvažiavo pas jį ir išsiaiškino, kad šis apsigalvojo.

Neoficialiais duomenimis, vyras buvo išvežtas į Psichiatrijos ligoninę.

"Vilties linijos" patyčia

Tačiau Andrejus to nežinojo ir nenurimo, todėl elektroninį laišką parašė dar ir psichologinės pagalbos telefonu tarnybai "Vilties linija".

Minėjo, kad reikalas skubus, kad žmogus ketina nusižudyti ir reikia ko nors imtis. Štai kokio atsakymo Andrejus sulaukė tik pirmadienio rytą:

"Labas rytas, svarbu, kad rašote ir ieškote pagalbos. Iš laiško suprantu, kad jums pasidarė neramu, radus žmogaus atsisveikinimo laišką. Jaučiatės pasimetęs, nes nežinote, kaip galėtumėte jam padėti. Natūralu išgyventi tokius jausmus, kai susiduriama su suicido rizika. Skaitant laišką suprantu, kad jūs to žmogaus nepažįstate ir galimybės susisiekti neturite. Nežinant žmogaus adreso, sunku suteikti skubią pagalbą. Priešingu atveju, kai žinomas adresas, galima skambinti 112 ir pranešti policijos pareigūnams ir greitajai pagalbai su informacija, kad žmogus ketina nusižudyti. Tokiu būdu žmogus perduodamas į medikų rankas, kur juo yra pasirūpinama. Esate rūpestingas žmogus, siekiate padėti žmogui, tačiau jūsų galimybės padėti jam yra ribotos. Padarėte viską, ką galėjote. Linkiu sėkmės, "Vilties linijos" konsultantė."

Būtų juokinga, jei nebūtų liūdna. Baisu, kad tarnybos tarpusavyje neturi jokio ryšio.

"Pasibaisėtina. Jau nekalbu apie operatyvumą, tačiau ir laiško turinys idiotiškas, tarsi aš pats būčiau koks ligonis ar savižudis. Būtų juokinga, jei nebūtų liūdna. Baisu, kad tarnybos tarpusavyje neturi jokio ryšio, juk tiek pinigų į tas struktūras sukišta. O koks rezultatas? Jokio", – konstatavo klaipėdietis.

"Vilties linijos" koordinatorė Violeta Kniukštienė dienraščiui teigė, kad niekam nenusižengta, į laiškus jų įstaiga privalo atsakyti per tris darbo dienas, esą taip ir buvo padaryta.

"Jei yra grėsmė artimam žmogui, tai bet kuris pilietis gali kviesti greitąją medicinos pagalbą. O dėl ne artimo? Mūsų politika yra tokia: mes teikiame anonimišką emocinę paramą tam, kuris kreipiasi, mes negalime padėti žmogui per trečią asmenį. Mūsų galimybių ribos yra labai aiškios", – paaiškino V.Kniukštienė.

Kitaip tariant, jei matote savižudį, "Vilties linijai" nėra ko skambinti. Iš mokesčių mokėtojų pinigų išlaikoma struktūra turi savo galimybių ribas.

Turi kuo pasiteisinti

Pasak BPC atstovės Vilmos Juozevičiūtės, į pranešimus reaguojama priklausomai nuo to, kas ir ką praneša.

"Jei skambina asmuo, kuris pats grasina, kėsinasi nusižudyti ar kitaip bando atimti sau gyvybę, mūsų operatoriai yra apmokyti, kaip su jais bendrauti, kaip paraginti juos ieškoti emocinės paramos ar pagalbos, spręsti problemas. Kai apie bandymą nusižudyti praneša kitas asmuo (draugas, praeivis ir pan.), pranešimas priimamas bendra tvarka", – teigė V.Juozevičiūtė.

Kokia ta tvarka, Andrejus, bandęs gelbėti potencialų savižudį, patyrė savo kailiu.

Pasak BPC atstovės, kai apie ketinimą nusižudyti paskelbiama socialiniuose tinkluose, kyla daug įvairių klausimų, ar asmuo socialiniame tinkle pasivadinęs savo tikru vardu ir pavarde, kur jis gyvena, kur šiuo metu yra, kada, kur ir kokiu būdu ketina nusižudyti.

"Jei paskambinęs žmogus gali į šiuos klausimus atsakyti, pranešimas priimamas bendra tvarka. Bet jei paskambinęs žmogus negali atsakyti, mūsų operatoriai negali informuoti tarnybų apie pagalbos poreikį, nes nežino nei kur, nei kokias tarnybas siųsti. Patys operatoriai neturi galimybės ieškoti ir tikrinti informacijos internete, tuo labiau kad dėl saugumo sumetimų jų darbo kompiuteriuose net nėra interneto ryšio. Todėl skambinančiajam gali būti pasiūlyta kreiptis į konkrečios apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą ar pateikti pranešimą pasinaudojant portalu www.epolicija.lt", – paaiškino V.Juozevičiūtė.

Ne viskas laimingai baigiasi

Šį kartą negandų prislėgtas vyras, feisbuke paskelbęs priešmirtinį laišką, atlaikė jį ištikusias bėdas ir prieš save rankos nepakėlė.

Tai vienas tų laimingų atvejų, kai nebuvo įgyvendinti šiurpūs ketinimai.

Tačiau būtent tą šeštadienio rytą Klaipėdoje buvo aptikti du savižudžiai – jauna mergina ir garbaus amžiaus vyras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pazistu

Pazistu portretas
Ta savizudi X reikia vel i ligonine paguldit, nes jis jau taip 5-6 metus seima, draugus santazuoja. Surado sau boba kvaila, bet lengvo elgesio, o dabar vargsta. Man asmeniskai geda del jo,del jo elgesio, pasirinkimo tokios kvaisos, nes puikiai ji pazistu. Zmogus visiskai neatsakingas, nesaziningas.Negerbia artimuju, tik mato save, ir savo norus.Puikiai ji pazistu, bet nenoriu rasyt jo vardo, nes man asmeniskai GEDA del jo, ir net sakyciau ne gaila, zinant koks jis. Sutinku kad sistema bloga,neveikia, netobula, bet p Asta yra ir kitu problemu ir ne maziau svarbiu, gaila kad ju jus nenorit aptart.

KEMBRIKAS

KEMBRIKAS portretas
JIEM svarbiausia , kad alga laiku moketu ,visa kita avies bezdejimas.

...

... portretas
Tuos psich*** TIK lavonai domina, nes KOL žmogutis dar gyvas tiesiog NESUGEBA jam NIEKUOM padėt (o paskui dar ir kaltais gali likt), o štai lavonas - daryt jau NIEKO nebereikia, BET atsiranda proga SAVE pareklamuot... deja, jie reklamuoja TIK savo impotenciją.
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių