- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vienas prekybos tinklas paskelbė naują informatyvią kampaniją, skirtą senjorams, tačiau į juos kreipėsi vyresnio amžiaus žmonėms nesuprantamomis svetimybėmis.
Dalins patarimus?
„Iki“ programėlę vadina „epsu“, o tiesioginę transliaciją socialiniuose tinkluose – „live’u“, – paaiškino Gintarė Kitovė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė.
G. Kitovė tikino, kad senjorams skirtos kūrybinės reklamos kampanijos „Senjorai visada pirmi“ tikslas – dalijant aktualius patarimus padėti senjorams jaustis patogiau ir užtikrinčiau apsiperkant šiuolaikinėje parduotuvėje.
Kampanijos sumanytojai „Iki“ programėlę vadina „epsu“, o tiesioginę transliaciją socialiniuose tinkluose – „live’u“.
„Vienas šios kūrybinės kampanijos išskirtinumų – reklaminiuose tekstuose vartojama šnekamoji kalba, neretai sunkiau suprantamus bendrinės lietuvių kalbos žodžius keičiant gerokai dažniau vartojamais, todėl kalboje seniai įsigalėjusiais“, – aiškino komunikacijos specialistė.
Viešai žarstomos svetimybės
Neaišku, ar reklaminės kampanijos kūrėjai iš viso domėjosi, kokias reakcijas senjorui kelia jam nesuprantami žodžiai – „epsas“ ir „live’as“?
Į dienraščio „Klaipėda“ klausimą, ar akcijos kūrėjai nerado lietuviškų atitikmenų šioms svetimybėms, G. Kitovė neatsakė, tik pakartojo pranešime spaudai minėtas frazes.
„Pavyzdžiui, kampanijos videoreklamose galima išgirsti, kad aktorė Janina Matekonytė mobiliąją „Iki“ programėlę vadina „epsu“, o tiesioginę transliaciją socialiniuose tinkluose – „live’u“. Būtent šnekamoji kalba leidžia vyresnio amžiaus „Iki“ pirkėjams pasijausti dar arčiau prekybos tinklo, reklamose kalbančio visai taip pat, kaip ir žmonės jų artimiausioje aplinkoje – vaikai ar anūkai. Taigi, gerokai labiau suprantamai nei vartojant neoficialioje aplinkoje beveik negirdimą bendrinę terminologiją“, – tikino G. Kitovė.
Būtent šnekamoji kalba leidžia vyresnio amžiaus „Iki“ pirkėjams pasijausti dar arčiau prekybos tinklo.
Prekybininkai įtikinėjo, kad Lietuvos senjorai esą imlūs naujovėms.
„Akį patraukiančiomis reklamomis siekiame ne tik suprantamai padrąsinti senjorus pasinaudoti moderniomis priemonėmis, bet ir ugdyti jų pasitikėjimą savo gebėjimais naudojantis savitarnos kasomis, padėti rasti geriausius pasiūlymus ir išnaudoti visus prekybos tinklo teikiamus privalumus“, – aiškino G. Kitovė.
Vaizdo reklamos autoriai – kūrybos agentūra „We unfold“. Komunikaciją „Iki“ įgyvendina kartu su agentūromis „Fabula Rud Pedersen Group“ ir „SOMA agency“.
Gintarė Kitovė. „Iki“ nuotr.
Ką pasakys inspekcija?
Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) specialistai stebėjosi, kad viešojoje erdvėje reklamos rengėjai žarstosi svetimybėmis.
„Tai yra iš anglų kalbos paimti žodžiai, nors mes turime lietuviškus atitikmenis. Juk galima pasakyti, kad kviečia senjorus naudotis mobiliąja programėle, o tiesioginę transliaciją galima vadinti ir lietuviškai. Aš nežinau, kokių tikslų siekia ši reklaminė kampanija, dar jos nemačiau. Tačiau Valstybinė kalbos inspekcija, išvydusi reklamą, manyčiau, įvertins“, – tikino VLKK Svetimžodžių keitimo lietuviškais atitikmenimis skyriaus specialistai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos senamiestyje atsirado nuotaikingos puošmenos4
Klaipėdos senamiestyje prie gatvių pavadinimų lentelių, ant namų sienų, neseniai atsirado nuotaikingos puošmenos – kepėją su mediniu kočėlu rankose primenantis vyras ir auksinė pelytė, letenose laikanti fėjos lazdelę su žvaigžde. ...
-
Regiono gyventojai jau gali naudotis Klaipėdos miesto didžiųjų atliekų aikštelėmis1
Ne paslaptis, kad kasdien į Klaipėdą atvyksta tūkstančiai Klaipėdos, Kretingos, Palangos, Šilutės rajonų gyventojų. Jie veža į Klaipėdos darželius bei mokyklas vaikus, vyksta į darbą, pramogauja, tačiau iki šiol negalėjo naudotis...
-
Šiemet Klaipėda sulaukė daugiau ir laivų, ir turistų
Artėjant į pabaigą kruizinių laivų sezonui, Klaipėdos uostas skaičiuoja, kad šiemet uostamiestyje apsilankė 65 tūkst. turistų bei atplaukė 46 laineriai. ...
-
Lietuvos jūrų muziejus kviečia senjorus į nemokamus edukacinius užsiėmimus
Lietuvos jūrų muziejus visą rudenį kviečia aktyvius senjorus dalyvauti nemokamuose edukaciniuose užsiėmimuose projekte „Aš į jūrą plaukiau – susitikimai Lietuvos jūrų muziejuje“. ...
-
Palangoje amžinojo poilsio atgulė rašytojas R. Rastauskas3
Ketvirtadienį Palangoje į amžinąją kelionę išlydėtas poetas, dramaturgas, eseistas Rolandas Rastauskas. Jis palaidotas senosiose Palangos kapinėse. ...
-
Pirmosios Profesoriaus Kazio Pakšto premijos laureatai linki Lietuvai atsigręžti į jūrą2
Rugsėjo 11-ąją, prof. Kazio Pakšto mirties metinių dieną, Lietuvos jūrų muziejaus įsteigta jo vardo premija buvo įteikta dviem jos nominantams. ...
-
„TAVO IDėja“: ar jau pateikei savo sumanymą, kuris papuoš Klaipėdos rajoną?
Turi beprotišką idėją, kurią norėtum įgyvendinti Klaipėdos rajone? Iki rugsėjo 30 d. siūlyk ją penktus metus vykstančiame dalyvaujamojo biudžeto konkurse „Tavo idėja“. Sumanymų įgyvendinimui Klaipėdos rajono savivaldybė &sca...
-
Klaipėdos pareigūnai saugumui kelyje skirs itin daug dėmesio5
Prasidėjus mokslo metams eismas gatvėse staiga suintensyvėja. Tėveliai skuba nuvežti savo atžalas į mokyklas, skuba ir pradedantieji vairuotojai – studijuoti iš kitų miestų į Klaipėdą atvykę studentai. Šį mėnesį policijos pa...
-
Klaipėdoje atsiras daugiau paminklų?9
Miesto tarybos nariai sulauks pasiūlymo svarstyti naujų paminklų Klaipėdoje klausimą. Esama siekių, kad centrinėje uostamiesčio dalyje atsirastų dar keli paminklai. Miesto Žymių žmonių, istorinių datų, įvykių įamžinimo ir gatvių pavadinim...
-
Klaipėdoje fontanai netrukus nebetrykš1
Nors ruduo jau įsibėgėja, tačiau uostamiestyje vasaros nuotaika dar vis alsuoja veikiantys fontanai. Visgi jais miestiečiai džiaugtis laiko daug nebeturi. Visus fontanus išjungti vienu metu žadama jau rugsėjo pabaigoje. ...