- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dabartinė Lietuvos valdžia itin mėgsta vidaus vandenų laivus, nes per metus jau kelis kartus keitė atskiras jų nuostatas.
Šiemet bus naujų pasikeitimų
Ne visi keitimai susiję su pačių Lietuvos žmonių reikalaujamais pokyčiais.
Dalis pokyčių siejami su tuo, kad reikia suvienodinti ES ir Lietuvos teisę.
Šiuo metu Lietuvoje teisinėje sistemoje vis dar vyksta net 16 Vidaus vandens transporto kodekso straipsnių priėmimo procesas.
Tai yra susiję su vidaus vandens kelių, uostų nuostatų pakeitimais, laivų klasifikavimu, vidaus vandens laivų techninių apžiūrų organizavimu, avarijų tyrimu, motorinių laivų laivavedžių mokymais, jų statusu, dokumentų keitimu.
Kaip pavyzdys galėtų būti tai, kad numatoma diegti visiškai nauja vidaus vandens laivų techninių apžiūrų tvarka, kur laivus tikrins ne laivybos inspektoriai, o privatūs atestuoti asmenys. Ši tvarka panaši į automobilių techninių apžiūrų sistemą.
Gerokai pakoreguota ir komercinė vidaus vandenų laivybos dalis, susijusi su keleivių ir jų bagažo gabenimu laivais.
Rengiamasi tvirtinti tvarką, kuri Lietuvoje vidaus vandenų laivus leistų registruoti taip pat lengvai, kaip buvo Latvijoje ar Lenkijoje.
Vienus Vidaus vandens transporto kodekso straipsnių planuojama įdiegti šiemet nuo gegužės 1 d., kitus, kurie reikalauja didesnio pasirengimo, šiemet nuo lapkričio 1 d. Vėlesnis įsigaliojimas kaip tik ir susijęs su naująja vidaus vandens laivų techninių apžiūrų tvarka, laivų technines apžiūras vykdysiančių privačių juridinių asmenų atestavimu.
Laivų įkeitimas ir areštas
Dar dalis pokyčių atsirado todėl, kad pertvarkant Vidaus vandens transporto kodeksą išlindo naujų klausimų, į kuriuos tenka atsakyti.
Kosmetiniai taisymai atsirado dėl Vidaus vandens laivų registro nuostatų. Kaip pavyzdys yra tai, kad laivų registro duomenis nuspręsta labiau naudoti formuojant statistikos atvirų duomenų portalą.
Dalis pokyčių Vidaus vandens laivų registre susiję su laivų, kaip turto areštu. Aiškiau reglamentuota laivų kaip turto įkeitimo, taip pat jų kaip turto arešto tvarka.
Nuolaidos seniems laivams
Susisiekimo ministras atskirai koreguoja ir vidaus vandens transporto priemonių registravimo taisykles.
Buvo pastebėta, kad, įsigiję senesnius laivus, ypač iš Skandinavijos šalių, lietuviai dažnai juos registruodavo ne Lietuvoje, o Latvijoje arba Lenkijoje. Taip buvo todėl, kad Lietuvoje veikė griežtesnė laivų indentifikavimo sistema.
Iki 1998 m. ES šalyse nebuvo reikalavimo vidaus vandenų laivus ženklinti indentifikavimo numeriu. Įvežus senesnius laivus į Lietuvą, reikalaujama turėti jų indentifikavimo numerius, tačiau jie jo neturi ir negalėjo būti registruojami. Taip lietuvių pirkėjų laivai atsidurdavo kaimyninių šalių laivų registruose.
Susisiekimo ministerija siūlo keisti iki šiol Lietuvoje buvusią griežtesnę tvarką. Jei iki 1998 m. pagamintas vidaus vandenų laivas įvežtas iš ES ekonominės erdvės valstybės, jį registruojant Lietuvoje užtektų pateikti tik to laivo ankstesnio draudimo polisą ar jo laikymo kuriame nors ES uoste ar prieplaukoje dokumentą. Atskirais atvejais gali tikti ir tokio laivo techninių apžiūrų išrašai. Svarbu, kad būtų galima nustatyti, ar laivas yra buvęs eksploatuotas kokioje nors ES šalyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos senamiestyje – naujo dizaino konteineriai atliekoms
Klaipėdos senamiestis jau daugelį metų susiduria su vizualiai nepatrauklia stumdomų konteinerių problema. Šie konteineriai, išrikiuoti palei pastatų sienas, dažnai ne tik trikdo estetinį miesto vaizdą, bet ir nėra labai patogūs naudoti...
-
Gimtadienį švenčiantis V. Grubliauskas – apie vertybinį kursą gyvenimo „navigacijoje“6
Gruodžio 1-ąją buvęs ilgametis Klaipėdos meras, šiuo metu Seimo narys bei Ateities komiteto pirmininkas Vytautas Grubliauskas pasitinka 68-ąjį gimtadienį. Nors šios charizmatiškos asmenybės gyvenime netrūksta amerikietišk...
-
Žiemą uostamiestis pasitinka mažesne šildymo kaina nei pernai
Bendrovė „Klaipėdos energija“ skelbia gruodžio mėnesio centralizuotai tiekiamos šilumos kainą Klaipėdoje ir Gargžduose. Ji sieks 6,68 ct/kWh (be PVM) arba 7,28 ct/kWh (su 9 proc. PVM). Tai yra 4 procentais mažiau nei pernai gruodį, ...
-
„Tavo idėja“: liko tik dvi dienos išrinkti geriausius sumanymus!
Vos dvi dienos! Tik tiek laiko liko išrinkti geriausius projekto „Tavo idėja“ gyventojų sumanymus, kuriuos įgyvendins Klaipėdos rajono savivaldybė. Tris savo balsus už bet kuriuos projektus bet kurioje kategorijoje galima atiduoti iki ...
-
Dovanos idėja, kuri džiugins ilgiau nei Kalėdos!
Artėjant šventiniam laikotarpiui, visi pradedame svarstyti, kaip nustebinti savo artimuosius ir suteikti jiems ne tik džiaugsmo, bet ir naudos. Šiais metais siūlome apsvarstyti ypatingą ir originalią idėją – Klaipėdos baseino dovan...
-
Klaipėdos baleto mokyklos misija
Klaipėdos baleto mokyklos įkūrėja Alina Velykienė, dar ne taip seniai aktyvi politikė, jau metus vadovauja mokyklai, taip tęsdama žinomos balerinos Beatos Molytės baleto mokyklos tradiciją uostamiestyje. Šį savaitgalį klaipėdiečiai turės ...
-
Klaipėdiečius baugino plojantis vyras
Policijos ir greitosios pagalbos pajėgos skubėjo į Debreceno gatvę, kur žmonėms nerimą kėlė neadekvačiai besielgiantis vyras. ...
-
Idėja uostamiestyje – visos dienos mokykla
Klaipėdos politikams bus teikiamas svarstyti visos dienos mokyklos projektas. Sumanymas iš esmės orientuotas į socialinės rizikos šeimų vaikus, kad jie turėtų lygias neformaliojo ugdymo galimybes ir saugią aplinką visą dieną. ...
-
Labdara tapo pinigais?
Klaipėdos mieste ir rajone atsirado labdaros surinkimo konteineriai su gramatinėmis klaidomis išsiskiriančiu užrašu. Aiškėja, kad rūbus, žaislus, avalynę ir kitus daiktus raginančiam aukoti fondui vadovauja Airijoje policijos tyri...
-
Lietuvos jūrų muziejuje tarptautiniai ekspertai aptaria Baltijos jūros žinduolių būklę
Lietuvos jūrų muziejaus Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centre tris dienas vyksta HELCOM Jūros žinduolių ekspertų grupės darbinis susitikimas. ...