„Universa Via“ tarptautinė mokykla: ambicingi ir atviri

  • Teksto dydis:

Svarbiausias mokytojo uždavinys – sukurti tokią programą, kuri tiktų konkrečios mokyklos konkretiems mokiniams – čia negali būti vieno standarto.Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinės mokyklos direktorė prof. Dalia Kiliuvienė, kalbėdama apie ugdymo programos išskirtinumą, teigia, kad ugdydami moksleivį pedagogai ieško atsvaros tarp žinių ir įgūdžių formavimo, konceptualaus mąstymo ugdymo, teigiamo požiūrio demonstravimo ir atsakingos veiklos.

Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinės mokyklos direktorė prof. Dalia Kiliuvienė, kalbėdama apie ugdymo programos išskirtinumą, teigia, kad ugdydami moksleivį pedagogai ieško atsvaros tarp žinių ir įgūdžių formavimo, konceptualaus mąstymo ugdymo, teigiamo požiūrio demonstravimo ir atsakingos veiklos.

Mokykloje suteikiamos žinios atitinka pasaulio tarptautinių mokyklų standartus. Pasak mokyklos direktorės, moksleiviai jas įgyja tyrinėdami, remdamiesi savo ankstesne patirtimi. Sąvokas išmoksta veikdami: aiškinasi jų funkcijas (kaip veikia), priežastinius ryšius (kodėl taip yra), pokyčius (kaip keičiasi), ryšius su kitais dalykais, perspektyvas, susijusias su požiūrių įvairove. Baigę patyrimo veiklą ugdytiniai reflektuoja.

Prof. D.Kiliuvienės nuomone, svarbią vietą mokyklos mokymo programoje užima tokių nuostatų, kaip mokėjimo bendradarbiauti, atsakomybės, pasitikėjimo, kūrybiškumo, smalsumo, empatijos, savarankiškumo, pagarbos ir tolerancijos ugdymas veikloje. Mokykloje auga ir bręsta analizuojantis, kritiškai mąstantis, keliomis kalbomis komunikuojantis, atsakingas, darnus žmogus.

Mokyklos komandą sudaro pedagogai, dirbę užsienio mokyklose.

Aukšti akademiniai standartai ir mokymosi procese nuolat akcentuojamos moralinės vertybės.

Mokymas(is) ir moralės vertybės

Anglų kalbos mokytoja Kristina Saltonaitė-Hassan beveik dešimtmetį dirbo Kembridžo tarptautinėje mokykloje, Katare mokydama vaikus pagal britų švietimo sistemą, kuri dažniausiai apibūdinama kaip prestižinė, išskirtinė, struktūrizuota. Šios sistemos išskirtinumas – dėmesys įvairių gebėjimų ir pasiekimų mokiniams. Sukauptą patirtį pedagogė taiko planuodama ir dėstydama ugdymo turinį, vertindama mokinių žinias, kurdama individualias ir (ar) diferencijuotas užduotis pagal moksleivių poreikius ir galimybes. Sėkmingas vaikų ugdymas pagal britiškąją sistemą – tai ne tik akademiniai pasiekimai. Labai dažnai ugdymo(si) rezultatai priklauso nuo moralinių vertybių, tokių kaip atsakomybė, rūpestingumas, sąžiningumas, savarankiškumas ir pan. Britiškoji mokymo sistema stipriai akcentuoja moralines vertybes, kurios lemia aukštesnę mokymosi motyvaciją ir geresnius mokymosi rezultatus.

Tarptautinės klasės mokytoja Kristina Saltonaitė-Hassan.

Lituanistė Rita Aukštuolė lietuvių kalbos mokė vaikus Vilniaus tarptautinės mokyklos tarptautinio bakalaureato klasėse. Pedagogės nuomone, tarptautinio bakalaureato programos turinys geriausiai subalansuoja dalykų žinių integraciją, aktyvų ir atsakingą mokymąsi, ugdo globaliai mąstančią asmenybę, bet šiandieninėje lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje reikia aiškiai brėžti ribą tarp gramatikos ir literatūros pasaulių. Dirbant su vyresniųjų klasių mokiniais, būtina taikyti strategijas, mokančias analizuoti, kritiškai mąstyti, kūrybiškai dirbti. Visa tai padeda ugdyti moralų, vertybes suvokiantį, humanišką XXI a. žmogų.

Lietuvių kalbos mokytoja Rita Aukštuolė.

Mokyti įdomiau: Švedijos patirtis

Socialinių mokslų dėstymo patirtį mokytoja Daiva Oestling sukaupė dirbdama Švedijos Karalystės mokyklose. Mokomųjų dalykų dėstymo pagrindą sudaro tvirtos žinios bei tiriamoji veikla. Tiriamąją veiklą (inquiry action) pedagogė praktikuoja pamokų metu klasėje arba kitose erdvėse.

Mokymo(si) procesą mokytoja Daiva plėtoja dviem kalbomis (integruodama su anglų kalba) ir organizuoja taip, kad būtų skatinama aktyvi mokinių veikla: vaikai klausia, tyrinėja, ieško, analizuoja, sprendžia problemas ir kuria. Mokiniams paliekama erdvės pasirinkti jiems tinkamą veiklą ir patirti mokymosi sėkmę. Taigi ugdymo(si) procesas tampa dinamiškas, prasmingas, o mokymosi turinys susiejamas su realiu pasauliu.

Socialinių mokslų mokytoja Daiva Oestling.

Į pagalbą vaikui: sportas, sveikata

Fizinio ugdymo pedagogas Viney Prakash Dubey išsiskiria savo netradiciniu pasirengimu dirbti mokykloje: pratimų fiziologijos ir mitybos magistro laipsnį įgijo Indijoje, o sportinės veiklos analizių tarptautinį magistro laipsnį – Lietuvos sporto universitete. Jis yra tarpuniversitetinio trijų Europos universitetų Otto von Guericke universiteto Magdeburge (Vokietija), Trás-os-Montes ir Alto Douro universiteto Vila Reale (Portugalija) magistro studijų absolventas.

Taip pat mokytojas yra antrepreneris (t. y. geba atlikti aukšto lygmens vaiko sportinės veiklos analizę ir taikyti ją mokyklos mokinių fizinio ugdymo bei sveikatos srityje). Jo iniciatyva dabar mokykloje vaikai ne tik sportuoja, bet ir mokosi atlikti kiekybinę ir kokybinę savo judesių technikos biomechanikos analizę. Integruodamas IT ir fizinio ugdymo pamokas, moko vyresniųjų klasių mokinius analizuoti ir vertinti judesių technikos efektyvumą, atlikti žaidimų taktikos ir strategijos, judesių, darbingumo ir fizinio pajėgumo, traumų rizikos analizę. Mokiniai kartu su mokytoju atlieka psichologinių sportinės veiklos aspektų, tokių kaip agresija ir dėmesio koncentracija, analizę. Judesių technikos analizės išvados vėliau pritaikomos praktiškai vaikams dalyvaujant individualiose ir komandinėse sporto šakose.

Kineziterapeutas ir fizinio ugdymo mokytojas Viney Prakash Dubey.

Tikslas – mąstantis žmogus

Pradinių klasių mokytoja Aida Viršilienė savo darbe taiko Didžiosios Britanijos mokyklose sukauptą beveik septynerių metų darbo patirtį inicijuodama kūrybingumo ugdymo projektus. Kūrybingumo gebėjimų ugdymui pedagogė neskiria specialių pamokų. Vaikų kūrybingumą ugdo skatindama jų tikėjimą savo galimybėmis, mokydama įžvelgti problemas ir jas spręsti. Ji taiko išmaniąsias technologijas, nes tai galimybė daugiau sužinoti, greičiau išsiaiškinti, kas, kaip ir kodėl.

Tarptautinės klasės mokytoja Aida Viršilienė.

Atvirumas įvairioms pedagoginėms patirtims, atsivėrimas kitoms kultūroms bei ambicijos būti patraukliems tarptautiniame kontekste suteikia galimybę mokiniams įgyti aukštesnių kompetencijų ir patirties šiuolaikiško ugdymosi aplinkoje. Būsimuosius pirmokus, penktokus, devintokus kviečiame išbandyti naujas galimybes Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinėje mokykloje. Telefonas pasiteirauti +370 616 55 389.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jurij

Jurij portretas
Best in town!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

  • Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas
    Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas

    Lietuvos jūrų muziejus pradeda 45-ąjį sezoną, dirbdamas ne tik savaitgaliais, o nuo trečiadienio iki sekmadienio. ...

  • Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda
    Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda

    Skulptūrų parkas, pritraukiantis vis daugiau lankytojų, sulaukia ir pastabų. Antai kažkas teigė pastebėjęs, esą parke gerokai sumažėję inkilų, o kai kurie likę – aplūžę ir nebetinkami sparnuočiams gyventi. ...

    4
  • Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma
    Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma

    Susisiekimo ministerija šiemet Klaipėdos miesto gatvių, kiemų ir juose esančių automobilių stovėjimo aikštelių bei dviračių ir pėsčiųjų takų atnaujinimui ir remontui skyrė milijonus eurų. Trečdalis šios sumos numatyta dau...

    4
  • Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos
    Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos

    Praėjus daugiau nei pusmečiui nuo tada, kai Turto bankas paskelbė parduosiantys buvusio kino teatro „Jūratė ir Kastytis“ pastatus, esančius Taikos prospekte, bei du namus Herkaus Manto gatvėje, Klaipėdoje, lig šiol dar neparengti j...

  • Melnragėje pasigesta informacinio stendo
    Melnragėje pasigesta informacinio stendo

    Ties įėjimu į pagrindinį Melnragės paplūdimį, Odesos promenados prieigose, pasigesta informacinio stendo, kuris buvo įrengtas vos prieš pusketvirtų metų. Paaiškėjo, jog lenta buvo nuimta atnaujinimui. ...

    3
  • „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos
    „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos

    Savaitės pradžioje daugybė vairuotojų negalėjo prisijungti prie „Regitros“ vairuotojų portalo. Vėliau pasirodė pranešimas, kuriuo patvirtinta žinia apie sutrikimą ir atsiprašymas už nepatogumus. ...

  • Įsiutino įžūlumas: taromatą pavertė šiukšlynu
    Įsiutino įžūlumas: taromatą pavertė šiukšlynu

    Vienoje Klaipėdos rajone esančioje parduotuvėje veikiantis taromatas keisto piliečio pastangomis virto šiukšlynu. Net ir ne kartą viešai gėdintas gyventojas vis tiek velka šiukšles iš savo namų ir krauna į keli...

    6
  • Klemiškės autobusų stotelėje – išdaužtas stiklas: dar vienas paauglių vandalizmo atvejis?
    Klemiškės autobusų stotelėje – išdaužtas stiklas: dar vienas paauglių vandalizmo atvejis?

    Kažkas išdaužė Klemiškės autobusų stotelės paviljono stiklą. Manoma, kad tai – dar vienas paauglių vandalizmo atvejis. Kol kas bendruomenės nariai niekur dėl to nesikreipė, tačiau jaučiasi nesaugūs, kadangi panašūs įv...

    3
  • Klaipėdos centre elgetaujanti moteris baudžiama nebus?
    Klaipėdos centre elgetaujanti moteris baudžiama nebus?

    Herkaus Manto gatvėje dažnai pastebima elgetaujanti moteris, veikiausiai benamė. Klaipėdiečiai ją matė dar žiemą, tiesiog sėdinčią ant šalto grindinio prie vieno restorano, o šalia jos – dubenėlį, į kurį praeiviai įmesdavo ...

    13
  • Varžytuvės dėl darbo Klaipėdos rinkimų komisijose
    Varžytuvės dėl darbo Klaipėdos rinkimų komisijose

    Iki Lietuvos prezidento rinkimų pirmojo turo likus mėnesiui, pageidaujančiųjų dirbti rinkimų komisijose daugiau nei reikia. Nors Klaipėdoje rinkimų apylinkių komisijų komandos – per puspenkto šimto žmonių – jau suformuotos, kasdi...

    5
Daugiau straipsnių