Klaipėdos regionas yra ketvirtas šalyje pagal Europos Sąjungos lėšų panaudojimą keliams tiesti ir rekonstruoti. Iš suplanuotų 16 projektų 9 jau baigti įgyvendinti.
Investicija sugrįžta
„Mokslininkai skaičiuoja, kad į transporto sistemą investuotas 1 litas generuoja 3,5 lito grąžą. Klaipėdiečiai gali matyti, kaip statoma ilgiausia šalyje estakada ties Jakais, statomas keleivinių ir krovininių keltų terminalas uoste. Visų šių projektų nebūtų įmanoma įgyvendinti be ES lėšų“, – tikino Susisiekimo ministerijos Strateginio planavimo skyriaus vedėjas Andrius Šniuolis.
2007–2013 metais transporto infrastruktūrai gerinti skirta daugiau nei 5,3 mlrd. litų ES paramos lėšų, iki šiol panaudota jau apie 2,82 mlrd. litų.
Atgimimo aikštėje vakar vykusiame renginyje visuomenei buvo pristatyti transporto infrastruktūros projektai savivaldoje ir visoje Lietuvoje.
„Iki šio rudens Klaipėdoje ES paramos lėšomis įgyvendinti du dideli projektai, kurių metu buvo sutvarkytas gatvių tinklas prie „Švyturio" arenos. Čia rekonstruota dalis Dubysos ir Merkio gatvių, nutiestos vadinamosios aptarnaujančios gatvės“, – įgyvendintų projektų naudą vardijo Klaipėdos savivaldybės atstovė Simona Plaipaitė.
Didžiausias transporto mazgas
Klaipėdos regione ES lėšomis iki 2013 metų bus įgyvendinta 16 projektų už 41,6 mln. litų.
Gavus paramą, žymiai pagerėjo kelių būklė ir Klaipėdos rajone. Gargžduose rekonstruotos keturios gatvės, įvairiose vietovėse išasfaltuota beveik 23 km žvyrkelių, krašto ir rajoniniuose keliuose sustiprinta ir praplatinta kelio danga.
Magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda atnaujinti prastesnės būklės kelio ruožai, o rekonstruojamoje Jakų žiedinėje sankryžoje ties Klaipėda kuriamas didžiausias šalies transporto mazgas. Čia neseniai pastatyta ilgiausia Lietuvoje estakada Kauno–Klaipėdos ir Klaipėdos–Kauno kryptimis, kyla naujos estakados Kauno–Palangos ir Palangos–Kauno kryptimis. Kelyje tarp Klaipėdos ir Palangos nebeliko siaurų kelio ruožų – visą kelią praplatinus nuo dviejų iki keturių eismo juostų, kelionės tapo gerokai greitesnės ir saugesnės.
Investicijų sulaukė uostas
Panaudojant ES paramos lėšas, Vakarų Lietuvoje bus atnaujinta svarbi geležinkelio linija Klaipėda–Pagėgiai. Laikantis kultūros paveldo apsaugos reikalavimų, šioje linijoje atnaujinami keturi istoriniai geležinkelio tiltai.
Taip pat planuojama įkurti Klaipėdos viešąjį logistikos centrą, kuris rūpinsis sėkmingu ir sparčiu krovinių patekimu į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą.
Uostas taip pat modernizuojamas ES lėšomis. Čia vyksta uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbai, statomas keleivinių ir krovininių keltų terminalas, įrengiama mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka, gerinama krovinių ir keleivių aptarnavimo infrastruktūra.
Naujausi komentarai