Tendencinga informacija apie „Klasco” dvelkia užsakymais

  • Teksto dydis:

Pastaruoju metu iš visuomenės informavimo priemonių sklindanti informacija apie AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) krovos neva keliamą pavojų aplinkai grindžiama interpretacijomis, asmenine atskirų asmenų nuomone, o ne objektyviais faktais.

Tai verčia manyti, kad toks išskirtinis dėmesys dėl kvapų, triukšmo ir oro taršos vienai uosto įmonei iš 14 uosto krovos bendrovių bei kelių šimtų kitų miesto pramonės įmonių skiriamas dėl NT vystytojų interesų, siekiant kenkti ir nuteikti miesto gyventojus bei valstybines institucijas prieš KLASCO. Apie „Stemma Group“ savininko Martino Gusiatino projektą „Memelio miestas“, peržengiančio uosto sanitarinės zonos ribas, pradėta kalbėti prieš metus, o šiemet jis jau pristatomas viešai savivaldos institucijoms ir visuomenei.

Tam buvo pasitelktas ir nacionalinis transliuotojas, turintis remtis patikrintomis žiniomis ir pateikti įvairias nuomones. 2019-08-21 publikacijoje, vaizdo ir radijo reportažuose  „LRT tyrimas. Klaipėda dūsta nuo rusiškos rūdos, uostas siūlo išsikraustyti“ trūksta objektyvumo, nes pateikti atrinktų asmenų (kai kurie, KLASCO žiniomis, net negyvena prie bendrovės) atsiliepimai apie nešvarias palanges, bet nenaudoti teigiami, tarp kurių ir kaimynystėje esančios Vitės bendruomenės, komentarai apie bendrovę.  Reportažuose nėra fiksuoti tiesioginiai konkretūs KLASCO pažeidimai, atliekant matavimus gyvenamosiose patalpose, o tik daroma prielaida, kad įmonė galimai lėmė užterštumą.

Minimi įspūdingi skundų aplinkosaugininkams ir Visuomenės sveikatos centrui kiekiai, nors tokie skaičiai bendrovei nėra žinomi, o jei tiek ir buvo, institucijos nepranešė, kadangi jų nesiejo su KLASCO veikla. Dulkės ant langų ir  palangių galėjo nusėsti dėl įvairių veiksnių, tokių kaip transportas, kitų ūkio subjektų veikla, gatvių remontas, patys gyventojai ir kita. Objektyvūs faktai tokiam „tyrimui“ būtų nepalankūs, nes jie rodytų, kad KLASCO dirba pagal LR įstatymų reglamentuojamus normatyvus.

Prie vienintelės iš uosto krovos bendrovių KLASCO stovi net trys oro kokybės tyrimų (OKT) stotelės, kurių duomenis valdo ir viešina valstybės institucijos. OKT rodo, kad vidutinė paros norma šiemet buvo viršyta tik tais atvejais, kai taršos padidėjimą fiksavo ir 2 mieste veikiančios Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) stotelės, kurių duomenys matomi viešai on-line režimu AAA svetainėje www.gamta.lt. KLASCO teritorijoje esanti AAA OKT  stotelė šiemet. gegužės – liepos mėnesiais  nė karto nefiksavo kietųjų dalelių paros vidutinės koncentracijos viršijimų. Tuo tarpu Klaipėdos. Šilutės pl. OKT stotyje tris net kartus fiksuoti kietųjų dalelių paros vidutinės koncentracijos viršijimai, kuriems KLASCO veikla įtakos neturėjo.

KLASCO yra pirmaujanti ir daugiausia į aplinkosaugos priemones investuojanti Klaipėdos uosto krovos bendrovė. KLASCO yra parengusi ir su AAA suderinusi poveikio aplinkai mažinimo planą, kurį nuosekliai įgyvendina ir periodiškai teikia ataskaitas AAA. KLASCO į aplinkosaugos priemones pastaraisiais metais yra investavusi daugiau kaip milijoną eurų ir per artimiausius metus numato investicijoms į aplinkosaugą skirti ne mažiau. Įmonės veikla dėl aukščiau išvardintų techninių, technologinių ir organizacinių aplinkosaugos priemonių yra vykdoma pagal LR galiojančius normatyvus. Jų efektyvumą patvirtina ir OKT stotelių duomenys.

LRT žurnalistiniame tyrime  tendencingai pateikiama informacija apie krovinių kilmę, siekiant sudaryti įspūdį, neva KLASCO tikslingai dirba su Rusijos verslininkais, artimais V. Putinui.

Remiantis KLASCO pasiekiama informacija, holdingas „Metaloinvest“ nėra įtrauktas į bendrovių, kurioms nustatytos tarptautinės sankcijos, sąrašą. Jos pagamintos produkcijos pirkėjai yra Vokietijos, Olandijos, Prancūzijos, Anglijos ir kitų šalių kompanijos. Iki šiol KLASCO  nėra  gavusi jokių pastabų iš valstybinių institucijų dėl šios bendrovės ar kitų verslo klientų, su kuriais dirba. Apie galimus asmeninius šios ir kitų bendrovių akcininkų, vadovų ir  darbuotojų ryšius su Rusijos prezidentu ar kitais asmenimis KLASCO neturi galimybės gauti informacijos.

Manome, kad siekiant objektyvaus informacijos pateikimo, reikėtų  paviešinti visų Klaipėdos uosto krovos ir kitų šalies bendrovių sąrašą, taip pat ir valstybės kontroliuojamų, dirbančių su įmonėmis, kurių akcininkai yra Rusijos piliečiai bei galimai turi ryšių su Rusijos prezidentu bei kitais jo aplinkos žmonėmis.

Esame nusivylę dėl tokio nacionalinio transliuotojo šališkumo informuojant visuomenę apie įvykius šalyje ir tikimės, kad bus atkurtas teisingumas pateikiant objektyvią informaciją apie KLASCO poveikį aplinkai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Hohoho

Hohoho portretas
Cia turetu buti ne klaipedos dienrastis o klasco dienrastis

Ahahahaha

Ahahahaha  portretas
Klaipeda be uosto ahahaha tai Plunge

Aahaha

Aahaha portretas
Bet LRT PAGARBA gerai kiaušinukų pagriebė iškart straipniukai kl.lt :))) taip jums ir reikia ir tai tik pradžia. Klaipėdiečiams rekomenduoju skaityti atviraklaipeda.lt ten tikrai miesto laikraštis be užsakomųjų straipsnių
VISI KOMENTARAI 21

Galerijos

Daugiau straipsnių